نوروزیان جانشین حسینی در استانداری خراسان رضوی شد

با حکم وزیر کشور محمد رحیم نوروزیان به جای سید جواد حسینی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی شد. به گزارش خراسان رضوی، 6 اردیبهشت ماه جاری بود که یکی از خبرگزاری ها به نقل از عضو مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی که نامش در خبر درج نشده بود از استعفای سید جواد حسینی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی خبرداد خبری که البته واکنش جدی آقای معاون را در پی نداشت و سید جواد حسینی تنها با این جمله «تا روزی که هستم به کار خود ادامه می دهم »تلاش کرد تا پاسخی به سوالات خبرنگاران ندهد .  بااین همه سید جواد حسینی که 9 شهریور 95 میز مدیرکلی آموزش و پرورش خراسان رضوی را ترک کرد و بر کرسی سید محسن صادقی معاون وقت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در دولت یازدهم تکیه زد روزگذشته جای خود رابه محمد رحیم نوروزیان داد که سابقه فرمانداری ویژه مشهد (معاونت استانداری خراسان رضوی)  و معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی خراسان شمالی را درکارنامه کاری خود دارد .
معاون سابق پاسخ نداد
اگر چه تلاش های ما برای گفت و گو با سید جواد حسینی درباره علت تغییرش و این که پس از این مسئولیت در کجا مشغول خدمت می شود میسر نشد  با این حال شنیده ها حکایت از اختلاف نظر معاون سابق با استاندار و وزارت کشور درباره انتصاب فرمانداران دارد .همچنین درباره فعالیت های آتی وی، پذیرش مسئولیت دانشگاه فرهنگیان استان و عزیمت به تهران و فعالیت در وزارت آموزش و پرورش شنیده شده است .
هر جا که صلاح بدانند خدمت  می کنم


محمد رحیم نوروزیان اما ظهر روزگذشته درحالی که مدعی بود خبر انتصاب و صدور حکم مسئولیتش توسط وزیر کشور را از خبرنگار خراسان رضوی می شنود، گفت:تا این لحظه به بنده این موضوع ابلاغ نشده است. من به‌عنوان یک سرباز و خادم مردم این مملکت هر جا که نظام صلاح بداند خدمت خواهم کرد. وی در خصوص اولویت‌های خود برای سمت جدید نیز بیان کرد: بر اساس آن چه در چارت سازمانی برای معاونت سیاسی استانداری به‌عنوان وظیفه تعیین‌شده است عمل خواهیم کرد و هیچ وقت نباید این موضوع را از یاد ببریم که ما نوکر مردم هستیم و خدمت گزار آن‌ها. فرماندار سابق مشهد همچنین در خصوص این که چه کسی فرماندار آینده مشهد خواهد شد نیز اظهار کرد:باید بگویم هنوز هیچ‌گونه رایزنی و تصمیم‌گیری در خصوص فرماندار آینده مشهد صورت نگرفته است. در خور ذکر است در حکم انتصاب محمد رحیم نوروزیان به سمت معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی آمده است: امید است ضمن تلاش در جهت ایجاد هماهنگی و تعامل با کلیه نهادها، سازمان ها و دستگاه‌های کشوری و لشکری استان و بهره گیری از استعدادها و توانمندی نیروهای لایق، دلسوز و کارآمد در تحقق برنامه ها و سیاست های دولت تدبیر و امید و وزارت متبوع و نیز خدمت رسانی هرچه بیشتر به مردم شریف استان موفق باشید. توفیق روز افزونتان را در پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت ا... العظمی خامنه ای "مدظله العالی" در جهت پیشبرد اهداف متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از درگاه پروردگار قادر متعال خواستارم .
فرماندار بعدی کیست؟
با وجود این اظهار نظر برخی شنیده ها از خوش نیت معاون فعلی فرماندار مشهد و موهبتی فرماندار تربت حیدریه برای تصدی فرمانداری مشهد حکایت دارد.
اما موهبتی فرماندار تربت‌حیدریه در خصوص شایعه جابه‌جایی‌اش از فرمانداری تربت‌حیدریه به فرمانداری مشهد به خراسان رضوی گفت: تاکنون هیچ صحبتی مبنی بر انتقال بنده به فرمانداری مشهد نشده است و هیچ‌گونه مقام رسمی در این خصوص با من صحبت نکرده است. همچنین به دنبال شایعه انتصاب موهبتی به فرمانداری مشهد خبرها از انتصاب حمیدی فرماندار تربت‌جام به جای وی حکایت داشت که او  نیز  روز گذشته در گفت و گو با خراسان رضوی شایعه انتقالش به فرمانداری تربت‌حیدریه را تکذیب کرد.
 
پــیــوســت
مشهد در انتظار پنجمین فرماندار پنجمین سال دولت تدبیر و امید
شایان ذکر است نوروزیان چهارمین فرماندار دولت دکترروحانی در مشهد است که حالا با انتصابش به عنوان معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار باید در انتظار پنجمین فرماندار کلان شهر مشهد به انتخاب رئیس جمهور دولت های یازدهم و دوازدهم باشیم.نوروزیان 30آبان ماه 95 این مسئولیت را از منصوری تحویل گرفت درحالی که ادعا شد وی به  دلیل فرارسیدن دوران بازنشستگی از فرمانداری مشهد رفته است .منصوری نیز که تنها 16 ماه فرمانداری مشهد را در دست داشت این مسئولیت را از علی محمد گلستانی فرد تحویل گرفت که 11 تیر ماه 94 از این مسئولیت استعفا داده بود اگرچه استعفای گلستانی فرد به دلیل تمایلش برای کاندیداتوری خانه ملت از حوزه ساوه بیان شد اما بسیاری معتقد بودندوی به دلیل صدور مجوز تجمع #اجازه_نمی دهیم که در اعتراض به توافق برجام برگزار شد از این مسئولیت کنار گذاشته شد.چراکه فرمانداری که تنها هشت ماه در مشهد حضور داشت هرگز برای انتخابات مجلس کاندیدا نشد .در این میان شاید بتوان  تنها موحدیان که 9 سال و سه ماه در دولت های نهم، دهم و یازدهم سکان فرمانداری این شهر را تا 5 آبان 93 در دست داشت  با سابقه ترین فرماندار کلان شهر مشهد دانست. مشهدی که با چالش های بزرگی مثل حاشیه نشینی یک میلیون و 200 هزار نفری روبه روست و در کنار 3.5 میلیون جمعیت خود، سالانه پذیرای میلیون ها زائر از اقصی نقاط دنیاست به فرمانداری نیاز دارد که لااقل به اندازه برنامه ریزی، اقدام و عمل فرصت حضور در این مسئولیت را داشته باشد .
اما نکته قابل تامل دیگر این‌که انتصاب معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی درحالی روز گذشته صورت گرفت که از 22 شهریور 96 با انتصاب محمد مهدی مروج الشریعه معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری  به استانداری خراسان جنوبی کسی بر این کرسی تکیه نزده است همچنین از دی ماه 96نیز کرسی معاونت هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی با بازنشستگی حسن واحدی همچنان خالی است در حالی که این استان هم از حیث مسائل اقتصادی و هم از حیث حضور زائران و امور زیارت سخت در انتظار این دو انتصاب است.