با تصویب مجلس تکلیف کارگزاران بیمه کشاورزی مشخص شد

بخش خبری: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی دیروز، طرح تعیین تکلیف کارگزاران بیمه کشاورزی را تصویب و با اولویت بررسی طرح‌های قانون مجازات اسلامی و آیین دادرسی کیفری و تمدید مهلت جذب اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی 1396 کل کشور موافقت کردند.
نمایندگان در این جلسه با 157 رای موافق، 36 رای مخالف و 15 رای ممتنع از 249 نماینده حاضر جزییات طرح تعیین تکلیف کارگزاران بیمه کشاورزی را تصویب کردند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب کردند که از زمان اجرایی شدن این قانون، کارشناسان بیمه کشاورزی می‌توانند در وزارت جهاد و بانک کشاورزی استخدام شوند.
نمایندگان با تصویب ماده واحده این طرح، دولت را موظف کردند از تاریخ تصویب این قانون حداکثر ظرف مدت 3 سال با رعایت حکم بند ج ماده 24 قانون مدیریت خدمات کشوری و با رعایت بند 3 ماده 5 قانون برنامه ششم توسعه، کارشناسان بیمه کشاورزی را با لحاظ حداکثر معادل یک سوم کارمندان که به روش‌های بازنشستگی، بازخریدی، استعفا و سایر موارد از وزارت جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی خارج می‌شوند در سقف بودجه مصوب دستگاه‌های اجرایی که استخدام برای آنها پیش‌بینی شده است در این دو دستگاه جذب و به کار گیری می‌شوند.


نمایندگان در تبصره یک ماده واحده این طرح تصویب کردند: کارشناسان بیمه کشاورزی با تحصیلات کارشناسی و بالاتر تا زمان تصویب این قانون داشته باشند با رعایت ماده 46 قانون مدیریت خدمات کشوری و شرایط عمومی استخدامی کشوری تعیین تکلیف کنند.
نمایندگان همچنین تصویب کردند: برای استخدام کارشناسان بیمه کشاورزی مشمول این قانون که قبلا در آزمون ورودی شرکت کرده مشرط به اینکه حداقل چهار سال زراعی سابقه فعالیت داشته باشند نیاز به برگزاری آزمون مجدد نمی‌باشد.
نمایندگان مجلس در تبصره 2 ماده واحده این طرح تصویب کردند: افرادی که دارای تحصیلات دانشگاهی بالاتر و سوابق بیشتر و خانواده‌های ایثارگران از اولویت در استخدام برخوردارند.
براساس تبصره 3 ماده واحده این طرح، کلیه سوابق افراد مشمول این قانون باید به تایید بانک کشاورزی برسد و به حداکثر سن شرایط عمومی استخدامی اضافه شود و کلیه سوابق بیمه‌ای مرتبط که پرداخت شده به سنوات خدمتی مستخدم از نظر بازنشستگی اضافه شود.
نمایندگان در تبصره 4 ماده واحده این طرح تصویب کردند: افرادی که از صندوق خارج شده‌اند مشول این قانون نیستند.
نمایندگان مجلس با تصویب این طرح مقرر کردند با بازنشسته و بازخرید و مستعفی شدن کارکنان وزارت جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی، کارشناسان بیمه کشاورزی به میزان یک سوم کل بازنشستگان به استخدام این دو دستگاه اجرایی در می‌آیند.
*موافقت مجلس با اولویت بررسی طرح‌های قانون مجازات اسلامی و آیین دادرسی کیفری
نمایندگان مجلس در مصوبه دیگری با 183 رای موافق، 12 رای مخالف و 9 رای ممتنع از مجموع 247 نماینده حاضر با اولویت بررسی دو طرح دائمی شدن قانون آیین دادرسی کیفری و قانون مجازات اسلامی موافقت کردند.
اللهیار ملکشاهی رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس به عنوان طراح بررسی با اولویت این دو طرح در مجلس گفت: این طرح‌ها درباره امنیت قضایی و دادرسی عادلانه است درسال 92 در مجلس تصویب شد، قرار بود به مدت 3 سال آزمایشی اجرا شود، اجرای آزمایشی این طرح در اول تیر ماه به پایان می‌رسد لذا ما می‌خواهیم مجلس هر چه سریعتر این دو طرح را بررسی کند تا مشکلی ایجاد نشود.
*مخالفت مجلس با طرحی درباره تعیین تکلیف وضعیت معلمان حق‌التدریسی
نمایندگان مجلس در ادامه جلسه علنی دیروز با 99 رای موافق، 101 رای مخالف و 9 رای ممتنع از مجموع 249 نماینده حاضر با طرح الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش مخالفت کردند.
در ماده واحده این طرح آمده بود: وزارت آموزش و پرورش مکلف است از مشمولین قانون اصلاح تبصره 10 ماده 17 قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش سوم شهریور 95به صورت اختصاصی، آزمون به عمل آورد و کسانی را که حد نصاب نمره لازم را کسب کنند از سال دوم قانون برنامه ششم توسعه تا پایان آن استخدام کند.
*موافقت مجلس با فوریت تمدید مهلت جذب اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی 1396 کل کشور
مجلس شورای اسلامی همچنین با دو فوریت تمدید مهلت جذب اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی سال 1396 کل کشور با 171 رای موافق، 30 رای مخالف، 5 رای ممتنع از 240 نماینده حاضر موافقت کردند.
با تصویب این طرح، به دستگاه‌های اجرایی اجازه داده می‌شود به جای 31 تیر، صورت هزینه‌های خود را تا 31 شهریور ارائه و تسویه کنند تا ضرری متوجه بودجه‌های عمرانی ملی و استانی نشود.
*مجلس از توضیحات وزیر بهداشت قانع شد
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی دیروز پس از شنیدن توضیحات وزیر بهداشت در پاسخ به سوال نماینده رشت، از توضیحات وزیر قانع شدند.
در این جلسه غلامعلی جعفرزاده از قاضی‌زاده هاشمی پرسید علت سوء تدبیر، عدم نظارت، بروز تخلفات عدیده بر خلاف اساسنامه و ضوابط معینه و قوانین جاری که بعضا دست‌درازی به بیت‌المال است و همچنین ارائه خدمات نامطلوب و نامناسب به دانشجویان ازسوی صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و انجام هزینه منابع دانشجویان برای رفاه کارکنان چرا صورت پذیرفته است؟
نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از سخنان وزیر بهداشت اعلام کردند از توضیحات قاضی‌زاده هاشمی قانع شدند.
*قاضی‌زاده هاشمی: اجازه دهید تهمت‌ها علیه رئیس صندوق رفاه دانشجویان در دیوان محاسبات اثبات شود
وزیر بهداشت خطاب به نماینده رشت در مجلس گفت: اگر از بنده برخورد با رئیس صندوق رفاه دانشجویان را می‌خواهید لااقل به بنده زمان بدهید تا حکم دیوان محاسبات درباره ایشان مشخص شود.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی در پاسخ به سوال نماینده رشت گفت: صرف گزارش بازرسی و رای اولیه دیوان محاسبات به معنای تخلف قطعی نیست و چه بسا اکثر آراء صادره اصلاح و رای برائت صادر می‌شود.
وی ادامه داد: هم رئیس جمهور و هم بنده بر این باور هستند که مدیران باید قانونمدار باشند. برای امانت‌داری، اخلاق‌گرایی و توجه به مسائل امنیتی اگر در زیرمجموعه‌ام اتفاق بیفتد به هیچ وجه در برخوردبا متخلفان تردید نمی‌کنم.
هاشمی ادامه داد: با وجود که اعتبارات چند ده هزار میلیارد تومانی در اختیار وزارت بهداشت است اما جزو کمترین دستگاه‌هایی است که واخواهی شده است و این نشان می‌دهد که کمترین تخلف را داشته‌ایم.
وزیر بهداشت ادامه داد: خدا شاهد است برای پاسخ به این سوال وقت زیادی گذاشتم. علاوه بر وقتی که در کمیسیون گذاشتم شش ساعت و در دو جلسه به آن پرداختم. همین جا از نماینده سوال‌کننده درخواست می‌کنم اجازه دهند دیوان محاسبات رایش را صادر کند و بعد سوالش را از بنده بپرسد. از ایشان خواهش می‌کنم با آبرو و حرمت رئیس صندوق رفاه دانشجویان بازی نکنند. از سوال‌شان صرف‌نظر کنند و یا به یک ماه بعد موکول کنند تا دیوان محاسبات رای نهایی‌اش را صادر کند، حرمت افراد در ماه رمضان مضاعف است.
وی ادامه داد: معمولا 95 درصد آرای تخلف در مرحله بازرسی قرائت می‌خورد و آراء تشدید می‌شود. شما هم صبر انقلابی داشته باشید و اگر دادگاه ایشان را محکوم کرد بنده اینجا پاسخ تخلف یکی از مدیرانم را بدهم.
قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: صندوق رفاه دانشجویان در زمان شروع تصدی آقای مشکینی بالغ بر 267 میلیارد تومان موجودی داشت که در طول مدیریت ایشان این موجودی به 623 میلیارد تومان افزایش یافت. وام‌هایی که اجازه پرداخت داشتند 237 میلیارد تومان بود که ایشان 50 میلیارد تومان هم بیشتر به دانشجویان تسهیلات پرداخت کرد و میزان وام را از 33 درصد به 300 درصد افزایش داد. عملکرد رئیس صندوق رفاه دانشجویان در طول همه سال‌های مدیریت ایشان توسط سازمان حسابرسی «مطلوب» گزارش شده است.
وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: ‌منطقی است که پرونده جزئیات اتهامات و تهمت‌های وارده به آقای مشکینی در دادگاه بررسی شود. دیوان محاسبات چند روز قبل پنج مورد از تخلفات بیست و یک‌گانه‌ای را که نماینده رشت در مجلس آنها را اعلام کرده است مردود اعلام کرد و اگر قدری صبر کنیم بقیه اتهامات وارده نیز مردود اعلام خواهد شد. اگر اینطور شد حرمت و آبروی ایشان چه می‌شود؟ تجاوز به آبروی دیگران ازسوی پروردگار وعده عذاب علیم داده شده است.
وی ادامه داد: حتی اگر یک مورد از 21 موردی که آقای جعفرزاده در اینستاگرامش منتشر کردند، اثبات نشود جواب ایشان به آبروی از دست رفته مشکینی چیست؟ درحالی که حرمت مومن از کعبه بالاتر است و رسوا کردن مومن خروج از بندگی خدا تلقی می‌شود.
وزیر بهداشت افزود:اگر از بنده برخورد با متخلف را می‌خواهید لااقل زمان بدهید تا دیوان محاسبات حکم قطعی‌اش را صادر کند. وی ادامه داد: بنده و شما هم طی پنج سال گذشته در دیوان محاسبات پرونده‌های مختلفی داشتیم که همه آنها برائت خورده است، اجازه دهید که تکلیف ایشان هم روشن شود و سختگیری نکنید.
*طرح سوال از رئیس جمهور در مجلس از حد نصاب افتاد
نماینده آستارا در مجلس شورای اسلامی گفت:طرح سوال از رئیس جمهوری که اخیرا توسط چند نماینده مجلس پیگیری شده، از حد نصاب افتاد.
ولی داداشی در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت اعلام وصول سوال از رئیس‌جمهور درباره وضعیت موسسات مالی و اعتباری گفت: در چند روز گذشته دولت به این موضوع ورود کرده و حدود 50 نفر از نمایندگان امضاهای خود را پس گرفته‌اند.
نماینده آستارا در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تعداد امضاهای سوال از رئیس جمهوری برای اعلام وصول از حد نصاب افتاده است.
برای اعلام وصول طرح سوال از رئیس جمهوری باید 73 امضا وجود داشته باشد. یکی از طراحان سوال از رئیس جمهوری روز دوشنبه از اعلام وصول طرح سوال از رئیس جمهوری در جلسه سه شنبه مجلس شورای اسلامی خبر داده بود.
* پس از کشف "بسته مشکوک"، فضای مجلس به شرایط عادی برگشت
صبح دیروز بسته مشکوکی در حیاط مجلس شورای اسلامی پیدا شد که با ورود نیروهای حفاظت مجلس و بررسی آن وضعیت عادی مجلس برقرار شد.
حدود ساعت 8 صبح دیروز یعنی حدود یک ساعت قبل از آغاز جلسه علنی مجلس بسته‌ای مشکوک در مجموعه بهارستان توسط نیروهای حفاظتی مجلس پیدا شد.
در پی پیدا شدن این بسته وضعیت قرمز در مجلس اعلام شد. همچنین از ورود مراجعه کنندگان و خبرنگارن به مجلس نیز جلوگیری به عمل آمد. نیروهای چک و خنثی محتوای بسته را مورد بررسی قرار دادند و با توجه به نظر آنان و نبود مساله ای، در ساعت 9:45 یعنی حدود یک ساعت و نیم بعد از پیدا شدن این بسته وضعیت سفید اعلام شد.
سایر اخبار این روزنامه
آمادگی بانک سرمایه‌گذاری اروپا برای فاینانس با ایران با سخنرانی رهبر معظم انقلاب، مراسم بیست و نهمین سالگرد ارتحال حضرت امام‌خمینی(ره) عصر 14 خرداد در حرم مطهر برگزار می‌شود رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دانشجویان: حرکت به سوی آرمان ها را باید با قدرت و شتاب بیشتر ادامه دهیم با تصویب مجلس تکلیف کارگزاران بیمه کشاورزی مشخص شد حملات بی‌امان موشکی مبارزان فلسطینی به شهرک‌های صهیونیستی وهجوم صهیونیستها به پناهگاه‌ها نگاه مسئولان به مطبوعات جانشین فرمانده ناجا خبر داد آغاز "طرح دریا و امنیت اخلاقی" از 25 خرداد در سه استان حاشیه‌خزر جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران: توسعه موشکی ایران متوقف نمی‌شود موگرینی: برجام ازمنظر امنیتی برای اروپا مهم است 21 شرکت ناجا و 38 شرکت شستا در فرابورس فروخته می‌شود وزیر خارجه آلمان: آماده کمک به اقتصاد ایران هستیم با سخنرانی رهبر معظم انقلاب، مراسم بیست و نهمین سالگرد ارتحال حضرت امام‌خمینی(ره) عصر 14 خرداد در حرم مطهر برگزار می‌شود تشدید حمله ائتلاف سعودی به الحدیده برای جبران ناکامی در پرونده جنگ یمن با سخنرانی رهبر معظم انقلاب، مراسم بیست و نهمین سالگرد ارتحال حضرت امام‌خمینی(ره) عصر 14 خرداد در حرم مطهر برگزار می‌شود با سخنرانی رهبر معظم انقلاب، مراسم بیست و نهمین سالگرد ارتحال حضرت امام‌خمینی(ره) عصر 14 خرداد در حرم مطهر برگزار می‌شود با سخنرانی رهبر معظم انقلاب، مراسم بیست و نهمین سالگرد ارتحال حضرت امام‌خمینی(ره) عصر 14 خرداد در حرم مطهر برگزار می‌شود با سخنرانی رهبر معظم انقلاب، مراسم بیست و نهمین سالگرد ارتحال حضرت امام‌خمینی(ره) عصر 14 خرداد در حرم مطهر برگزار می‌شود با سخنرانی رهبر معظم انقلاب، مراسم بیست و نهمین سالگرد ارتحال حضرت امام‌خمینی(ره) عصر 14 خرداد در حرم مطهر برگزار می‌شود با سخنرانی رهبر معظم انقلاب، مراسم بیست و نهمین سالگرد ارتحال حضرت امام‌خمینی(ره) عصر 14 خرداد در حرم مطهر برگزار می‌شود با سخنرانی رهبر معظم انقلاب، مراسم بیست و نهمین سالگرد ارتحال حضرت امام‌خمینی(ره) عصر 14 خرداد در حرم مطهر برگزار می‌شود با سخنرانی رهبر معظم انقلاب، مراسم بیست و نهمین سالگرد ارتحال حضرت امام‌خمینی(ره) عصر 14 خرداد در حرم مطهر برگزار می‌شود