با سخنرانی رهبر معظم انقلاب، مراسم بیست و نهمین سالگرد ارتحال حضرت امام‌خمینی(ره) عصر 14 خرداد در حرم مطهر برگزار می‌شود

بخش خبری: مراسم بیست و نهمین سالروز ارتحال امام‌خمینی(ره) عصر در روز 14 خرداد با سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی در حرم مطهر برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام محمدعلی انصاری دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی دیروز در گفتگو با خبرنگاران افزود: این مراسم از ساعت 17 و 30 دقیقه روزه‌دار با حضور جمعیتی بالغ بر 270هزار زائر از استان‌های مجاور تهران نظیر مازندران، قم، اصفهان، سمنان، البرز برگزار می‌گردد تا روزه زائران دچار مشکل نشود.
وی ادامه داد: البته مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی همانند سالهای گذشته در شهرها و مراکز استان‌های سراسر کشور برگزار می‌گردد.
دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی افزود: برای مراسم شب ارتحال امام از رئیس جمهوری برای سخنرانی دعوت به عمل آوردیم اما وی عذرخواهی کرد تا مردم بتوانند در برنامه‌های مراسم احیا که در حرم امام (ره) برگزار خواهد شد، شرکت کنند.


وی گفت: حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی نیز سالها پیش از سخنان رهبر معظم انقلاب سخنرانی داشت، اما امسال نیز همانند سال گذشته برای مراعات حال مردم روزه‌دار و استفاده از بیانات رهبرمعظم انقلاب سخنرانی نمی‌کند.
وی با بیان اینکه 304 خبرنگار و فیلمبردار داخلی و خارجی این مراسم را پوشش خواهند داد، گفت: تیم‌های خبری از فرانسه، آمریکا، روسیه، اسپانیا، قطر، ژاپن، یمن، فلسطین و افغانستان در این مراسم حضور دارند.
انصاری شاخص همه توفیقات نظام را پیروی از خط و مکتب امام عنوان کرد و افزود: امام آنقدر بلند مرتبه و متعالی بودند که ما همه دستاورد‌های خود را مرهون ایشان می‌دانیم، اما اوج غرور و افتخار ما این است که مکتب امام را با مکتب امیرالمومنین ارزیابی کنیم.
دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی به دوران رهبری حضرت علی(ع) و شباهت‌های آن با دوره رهبری امام خمینی اشاره کرد و گفت: رهبر معظّم انقلاب فرمودند در زمانی که ما امام را زیارت کردیم و ایشان امتحان دشوار حاکمیت را دادند، ما ایشان را در مقایسه با الگوی اصلی، نزدیک‌ترین فرد یافتیم هر چند امام خود را خاک پای یاران امام علی نیز به حساب نمی‌آورد‌ند.
وی با اشاره به سخنان رهبر معظّم انقلاب درباره امام راحل افزود: روش امام در طراحی انقلاب روش پیامبران و افراد متصل به غیب است؛ امام‌علی(ع) مرد همه فضیلت‌های انسانی بود و امام نیز یک شیعه کامل در قامت یک رهبر و سیاستمدار و فیلسوف و صف شکن بودند.
انصاری گفت: ما در زمان امام راحل حتی یک حرکت که با فرهنگ امام علی علیه‌السلام زاویه داشته باشد پیدا نمی‌کنیم؛ ازسوی دیگر نیز دشمنی‌ها با امام از همان تیره و نژاد دشمنی‌ها با امیرالمومنین بوده است و امروز همان روایت بر امام و خاندان امام جاری است و چرا برخی وقتی مردم به حرم و حسینیه و مراسم امام احترام می‌گذارند برآشفته می‌شوند؟
دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی افزود: امروز همه کفر و نفاق و پلیدی‌ها با تمام قدرت در برابر امام صف آرایی کرده و نیم قرن است این مبارزه تن به تن ادامه داد؛ امام ناجی توحید و تشیع بود و از این رو همان جنگ‌های صدر اسلام علیه امام و انقلاب به راه افتاد.
وی با بیان اینکه آمریکا و اسرائیل و سلطنت طلب و داعشی همه به دنبال خاموش کردن صدای امام و انقلاب مردم ایران هستند، گفت: خاموش شدن صدای امام یعنی خاموش شدن صدای اسلام راستین و علوی؛ ما باید به فرموده رهبر معظم انقلاب باور داشته باشیم که امام همتا ندارد و بنابراین برخی به غلط القا نکنند دیگران درصدد ایجاد امام بدلی هستند؛ چه کسی می‌خواهد همسنگ امام باشد؟ این تعبیر اهانت به امام است.
انصاری در ادامه تاکید کرد: همه در شرایطی که دولت برخاسته از رای مردم با انباشتی از مشکلات اقتصادی رو به روست که ناشی از آخرین تحریم‌ها و اقدامات گذشته است به مردم امید دهیم.
دبیر ستاد بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) با طرح این پرسش که مردم، جامعه و نظام ما امروز با چه دشمنانی روبه‌رو هستند؟ گفت: اسرائیل با چه دولت‌هایی دست دوستی داده است؟ ارتجاع منطقه سرمایه‌های ملت خود را به پای چه کسانی ریخته و میریزد؟ آمریکا قوانین جهانی را چگونه به سخره گرفته و مثل سلف خود صدام که قرارداد الجزایر را پاره کرد، توافق بین‌المللی برجام را لغو کرد.
انصاری افزود: ترامپ می‌گوید ما عراق را در سینی نقره‌ای به ایران تقدیم کردیم، اما ما می‌گوییم عراق برادر ماست ما نه به خاک، نه به قدرت و نه به مردم عراق چشم طمع نداریم، ولی می‌دانیم که عراق برادرانه کنار ما ایستاده است؛ ما به آمریکا می‌گوییم تو مراقب باش با حماقت هایت عربستان و یمن و منطقه خاورمیانه را در سینی طلایی به ما ندهی.
دبیر ستاد بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) افزود: ان‌شاء‌الله در بیست و نهمین سال ارتحال دست وحدت برادری و همدلی در دست یکدیگر می‌گذاریم و یک نمونه دیگر از برادری به دنیا نشان خواهیم داد که ملتی با 16 ساعت روزه‌داری در آفتاب در حرم امامی که دشمنان برای تخریب آن برنامه‌ریزی کردند جمع می‌شویم در جماران جمع می‌شویم خاک جماران را به چشم می‌گذاریم.
دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی با بیان اینکه امروز سرمایه بیت امام برای ملت ایران یک عطیه و ذخیره الهی است، گفت: برخی به عظمت و بزرگی بیت امام واقف نشده‌اند و از این رو به برخی انقلابی نما‌ها می‌گوییم شما در آغاز راه هستید و نمی‌دانید بیت امام در کجا قرار دارد.
وی افزود: چه کسی جز بیت امام و یادگار امام پس از رحلت امام گفت، اگر امام رفت آیت‌الله خامنه‌ای می‌تواند جای ایشان را پر کند؛ اگر بیت امام نقدی می‌کند و از باب حمایت از آزادی مردم کلامی می‌گوید این نقد ارزش‌های انقلاب و راه امام نیست.
انصاری گفت: ما در انقلاب اسلامی امام را برای امام نمی‌خواهیم بلکه همه را برای خدا و راه امیرالمومنین می‌خواهیم، به قول رهبر معظم انقلاب تکریم امام تجلیل از آرمان‌ها و ارزش‌هایی است که امام برای کشور آفرید.
انصاری اظهار داشت: ما برای اینکه مراسم را با شکوه برگزار کنیم سه کمیته اصلی را به فعالیت‌های خودشان مامور کردیم. کمیته اول ما امنیت و ترافیک با مسئولیت وزیر کشور و بودن همه دستگاه‌های اطلاعاتی کار مهمی را در عرصه امنیت، همراه کردن راه عبور و آرامش مردم انجام دادند. دهها دستگاه مهم و تیم‌های اطلاعاتی در پهنه حرم از روزها قبل درحال انجام وظیفه هستند که مراسم امام در اوج امنیت برگزار شود.
وی افزود: کمیته دوم ما کمیته اجرائیات مراسم است. حمل و نقل حداقل 270 هزار زائر و مردم تهران نیازمند ترابری کافی و هماهنگی همه دستگاه‌ها است که این کار به خوبی انجام شده است. بالغ بر 2 هزار اتوبوس و ده‌ها دستگاه ون و ماشین‌های برقی برای ارائه سرویس به مردم در روز مراسم آماده است. وزارت راه و ترابری سیستم ریلی خود را برای انتقال زائران اختصاص داده است. بیمارستان‌های صحرایی، شامل بخش‌ها اورژانس، جراحی و تعداد آمبولانس‌های لازم و حتی شرایط انتقال با بالگرد در اطراف حرم آماده است.
دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی ادامه داد: ما برای همه زائران پک‌های افطاری کامل را آماده کرده ایم. اما تفاوتش با سال گذشته این است که امسال پک‌های افطاری را در اختیار مدیران کاروان‌ها قرار داده‌ایم که حدود 2 هزار مدیر و بیش از سی هزار جمعیت بسیجی و سایر ارگان‌ها در خدمت زائران هستند. بسته‌های افطاری زائران تهرانی نیز توسط شهرداری در آستانه سوار شدن بر اتوبوس و مترو در اختیار آنها قرار داده می‌شود.
سایر اخبار این روزنامه
آمادگی بانک سرمایه‌گذاری اروپا برای فاینانس با ایران با سخنرانی رهبر معظم انقلاب، مراسم بیست و نهمین سالگرد ارتحال حضرت امام‌خمینی(ره) عصر 14 خرداد در حرم مطهر برگزار می‌شود رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دانشجویان: حرکت به سوی آرمان ها را باید با قدرت و شتاب بیشتر ادامه دهیم با تصویب مجلس تکلیف کارگزاران بیمه کشاورزی مشخص شد حملات بی‌امان موشکی مبارزان فلسطینی به شهرک‌های صهیونیستی وهجوم صهیونیستها به پناهگاه‌ها نگاه مسئولان به مطبوعات جانشین فرمانده ناجا خبر داد آغاز "طرح دریا و امنیت اخلاقی" از 25 خرداد در سه استان حاشیه‌خزر جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران: توسعه موشکی ایران متوقف نمی‌شود موگرینی: برجام ازمنظر امنیتی برای اروپا مهم است 21 شرکت ناجا و 38 شرکت شستا در فرابورس فروخته می‌شود وزیر خارجه آلمان: آماده کمک به اقتصاد ایران هستیم با سخنرانی رهبر معظم انقلاب، مراسم بیست و نهمین سالگرد ارتحال حضرت امام‌خمینی(ره) عصر 14 خرداد در حرم مطهر برگزار می‌شود تشدید حمله ائتلاف سعودی به الحدیده برای جبران ناکامی در پرونده جنگ یمن با سخنرانی رهبر معظم انقلاب، مراسم بیست و نهمین سالگرد ارتحال حضرت امام‌خمینی(ره) عصر 14 خرداد در حرم مطهر برگزار می‌شود با سخنرانی رهبر معظم انقلاب، مراسم بیست و نهمین سالگرد ارتحال حضرت امام‌خمینی(ره) عصر 14 خرداد در حرم مطهر برگزار می‌شود با سخنرانی رهبر معظم انقلاب، مراسم بیست و نهمین سالگرد ارتحال حضرت امام‌خمینی(ره) عصر 14 خرداد در حرم مطهر برگزار می‌شود با سخنرانی رهبر معظم انقلاب، مراسم بیست و نهمین سالگرد ارتحال حضرت امام‌خمینی(ره) عصر 14 خرداد در حرم مطهر برگزار می‌شود با سخنرانی رهبر معظم انقلاب، مراسم بیست و نهمین سالگرد ارتحال حضرت امام‌خمینی(ره) عصر 14 خرداد در حرم مطهر برگزار می‌شود با سخنرانی رهبر معظم انقلاب، مراسم بیست و نهمین سالگرد ارتحال حضرت امام‌خمینی(ره) عصر 14 خرداد در حرم مطهر برگزار می‌شود با سخنرانی رهبر معظم انقلاب، مراسم بیست و نهمین سالگرد ارتحال حضرت امام‌خمینی(ره) عصر 14 خرداد در حرم مطهر برگزار می‌شود با سخنرانی رهبر معظم انقلاب، مراسم بیست و نهمین سالگرد ارتحال حضرت امام‌خمینی(ره) عصر 14 خرداد در حرم مطهر برگزار می‌شود