دیدار بن‌سلمان با رئیس فدراسیون جهانی فوتبال دروغ از آب درآمد!


روزنامه کیهان هفته گذشته در گزارشی اعلام کرد که ولیعهد رژیم سعودی احتمالا در حادثه تیراندازی در کاخ الخزامی در اوایل اردیبهشت ماه زخمی شده باشد. چرا که وی پس از آن حادثه ناپدید شده است. پس از این گزارش این مسئله به سرعت در رسانه‌های داخلی و خارجی پیگیری شد و آل‌سعود را وادار به واکنش کرد.
سعودی‌ها هر از گاهی عکس‌هایی از بن‌سلمان منتشر می‌کنند که به استناد آنها نشان دهند او در سلامت کامل است و شایعه ترورش صحت ندارد. البته به وضوح مشخص است که این عکس‌ها همگی ممکن است در زمان‌های دیگری گرفته شده باشند و اصلا به تاریخی که سعودی‌ها ادعا می‌کنند، ربطی نداشته باشند.
حالا درباره دیدار بن سلمان با اینفانتینو رئیس ‌فیفا هم دوباره این موضوع حساسیت‌زا شده و این بار ‌اشتباهی از سوی رسانه‌های عربستانی رخ داده که ماجرا را جدی‌تر کرده است.
رسانه‌های سعودی از جمله العربیه، در خبر مربوط به دیدار روزهای اخیر بن‌سلمان و اینفانتینو عکس‌هایی را منتشر کردند که مربوط به دیدار چند ماه قبل آنها بود. این ‌اشتباه عجیب باعث واکنش‌های مختلفی شد.


انتشار این عکس‌ها گمانه‌زنی درباره سلامتی و یا حتی حیات شاهزاده محمد بن‌سلمان به اوج رساند و عده‌ای معتقدند اگر او در وضعیت مناسبی قرار داشت و واقعا دیداری با اینفانتینو برقرار کرده بود، امکان نداشت تصاویر مربوط به 5 ماه قبل در سایت‌های عربستانی منتشر شود. بدین ترتیب و با رخ دادن این‌اشتباه رسانه‌ای، اعتمادها نسبت به سایر عکس‌هایی که بعضا از بن‌سلمان منتشر می‌شود نیز به شدت کاهش پیدا کرده و اصالت تاریخی همه آنها زیر سؤال رفته است.
این پایان ماجرا نبود، عربستانی‌ها در پاسخ به این دست ادعاها، این بار یک عکس دسته‌جمعی منتشر کردند. در این عکس مشاهده می‌شود که بازیکنان تیم ملی عربستان روز قبل از بازی دوستانه مقابل ایتالیا به دیدار شاهزاده بن‌سلمان رفته‌اند. آنها این تصویر را به این دلیل منتشر کرده‌اند که بگویند وضعیت بن‌سلمان کاملا مناسب است و هیچ مشکلی ندارد و شایعات درخصوص سلامتی او دروغ بوده است؛ اما بر اساس اعلام سایت ورزش سه بن‌سلمان برای تماشای بازی دوستانه عربستان و ایتالیا در ورزشگاه حاضر نشد تا دوباره شایعات به همان سمت و سوی قبلی برود.
در هر حال آنچه مشخص شده این است که عکس‌های انتشار یافته در رسانه‌های سعودی قطعا به چند ماه پیش مربوط است و این موضوع در کنار حضور نیافتن بن‌سلمان برای تماشای بازی ایتالیا و عربستان می‌تواند نشان‌دهنده حقیقتی درباره وضعیت سلامتی یا حتی حیات او باشد که از سوی عربستانی‌ها مسکوت و مخفی مانده است.