پیشخوان


فرمانده جديد قرارگاه پدافند هوايي خاتم
حضرت آيت ا... خامنه‌اي در حکمي‌امير سرتيپ عليرضا صباحي‌فرد را به سمت فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبياء (صلي ا... عليه و آله) آجا منصوب کردند.به گزارش خانه ملت؛ حضرت آيت ا... خامنه‌اي در حکمي‌امير سرتيپ عليرضا صباحي فرد را به سمت فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبياء (صلي ا... عليه و آله) آجا منصوب کردند. در حکم فرمانده کل قوا آمده است: نظر به تعهد و شايستگي و تجارب ارزنده، شما را به سمت فرمانده قرارگاه پدافند هوائي خاتم‌الانبياء (صلي ا... عليه و آله) آجا منصوب مي‌کنم.رشد و استحکام بيش از پيش سازمان پدافندي همراه با شناخت اهداف و عمل دشمن، تقويت آموزش‌ها، نگهداري به روز از ابزار و تجهيزات و استفاده حداکثري از آنها، هوشياري و بهنگام بودن آمادگي‌ها با بهره‌گيري از روشهاي متنوع پدافندي در تعامل اثربخش و هم‌افزا با مجموعه بزرگ ارتش ج.ا.ا و بخش‌هاي مرتبط لشکري و کشوري مورد انتظار است.از تلاش‌ها و خدمات امير سرتيپ فرزاد اسماعيلي در دوره مسئوليت تشکر مي‌کنم.
توفيق همگان را از خداوند متعال مسئلت دارم.

انتقاد اعضاي مجمع از احمدي‌نژاد
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام درخصوص دليل عدم حضور سران قوا در در جلسات مجمع تشخيص مصلحت نظام و ارتباط اين موضوع با حضور محمود احمدي‌نژاد گفت: آقاي علي لاريجاني، رئيس مجلس شوراي اسلامي‌چندي پيش در جلسه مجمع حضور يافت ولي من نمي‌دانم که چرا آقايان روحاني و آملي لاريجاني در جلسات مجمع حضور پيدا نمي‌کنند. . حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحي مقدم در گفتگو با ايلنا، در پاسخ به اين که آيا اعضا به حضور احمدي‌نژاد در جلسات مجمع تشخيص مصلحت نظام انتقادي دارند؟ اظهار داشت: اعضا نسبت به مواضع آقاي احمدي‌نژاد انتقاد دارند و حتي هفت، هشت نفر از اعضا نسبت به مواضع او در جلسه‌اي که آقاي احمدي‌نژاد غايب بودند، سخن گفتند و انتقاداتي را مطرح کردند ولي در حضور خودشان کسي چيزي نگفته است.اين عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در پاسخ به اين که آيا اقدامي‌براي لغو عضويت احمدي‌نژاد در مجمع تشخيص مصلحت نظام صورت نگرفته است؟ تصريح کرد: مگر مجمع مي‌تواند نسبت به اعضاي خود تصميم بگيرد؟

بسته مشکوک در مجلس شوراي اسلامي
رويت يک بسته مشکو در بهارستان براي دقايقي ورود خبرنگاران و مدعوين به صحن را با تاخير مواجه کرد.به گزارش ايلنا، نشست علني صبح نمايندگان مجلس شوراي اسلامي‌در حالي آغاز شد که براي مدتي به اصحاب رسانه و مراجعان اجازه ورود به پارلمان داده نشد. با پيگري‌هاي به عمل آمده مشخص شد که دليل اين تصميم، بسته مشکوکي بوده که نيروهاي حفاظت مجلس پس از رؤيت آن، اعلام وضعيت قرمز کرده بودند. از حضور نيروهاي چک و خنثي و بررسي بسته مشکوک، نيروهاي حفاظت تاييد کردند و مشکل خاصي وجود ندارد و وضعيت سفيد در پارلمان اعلام شد.سال گذشته ۱۷ خرداد ماه ۳ نفر از عناصر داعش با حمله به مجلس و حرم امام اقدام به شهادت چند نفر از هم‌وطنان کردند. در پي اين حادثه تدابير امنيتي و مراحل بازرسي در مجلس افزايش يافته است.

سوال از روحاني ايراد شکلي است
معاون پارلماني رئيس‌جمهور با اعلام اينکه به لحاظ حقوقي وارد ماهيت طرح سوال از رييس جمهور نشده‌ايم گفت: ايراد ما، ايراد شکلي است و چون موضوع حقوقي بود، بايد حقوقدانان دولت به نمايندگي از آقاي رئيس‌جمهور در جلسه مذکور شرکت مي‌کردند.حسينعلي اميري در گفتگو با ايلنا با بيان اينکه از اين پس هيات رئيسه بايد موضوع سوال از رئيس‌جمهور را مورد ارزيابي قرار دهد، اظهار داشت: هيات رئيسه بايد با بررسي استدلال‌هاي ما که هم به صورت شفاهي در جلسه کميسيون اقتصادي به صورت مستدل، مشروح و مستند بيان کرديم و هم به صورت مکتوب به اعضاي هيات رئيسه، رئيس مجلس و رئيس کميسيون اقتصادي داده شده است، تصميم‌گيري گيرند.اين عضو دولت تدبير و اميد با انتقاد از صداوسيما تصريح کرد: متاسفانه آنچه از صداوسيما درباره جلسه نمايندگان رئيس‌جمهور با اعضاي کميسيون اقتصادي پخش شد اين گونه بود که حتي يک کلمه از سخنان نمايندگان رئيس‌جمهور را پوشش نداد بلکه نظرات تعدادي از نمايندگان محترم سوال‌کننده را پخش کرد.



سفر مقام کره شمالي به نيويورک تاييد شد
رئيس جمهوري آمريکا خبر راهي شدن يک مقام ارشد کره شمالي به نيويورک براي گفت و گو در مورد جلسه ديدار خود با «کيم جونگ اون» رهبر پيونگ يانگ را تائيد کرد.به گزارش ايرنا، «دونالد ترامپ» در صفحه توييتر خود نوشت: تيمي‌بزرگ براي مذاکراتمان با کره شمالي تشکيل داده ايم. نشست‌ها در حال حاضر در ارتباط با جلسه ديدار (با رهبر کره شمالي) و موضوعات بيشتر، جريان دارد. «کيم جونگ چول» اکنون عازم نيويورک است.کيم جونگ چول رئيس سابق سازمان اطلاعات نظامي‌کره شمالي و معاون کنوني کميته مرکزي حزب کارگر کره شمالي است. وي عالي رتبه‌ترين مقام کره شمالي به شمار مي‌رود که از سال 2000 تاکنون به آمريکا سفر کرده است.همچنين تيمي‌از ديپلمات‌هاي آمريکايي دخيل در مذاکرات تدارکاتي با کره شمالي، روز سه شنبه هتلي در سئول را ترک کردند تا به گفت و گوها با همتايان خود از پيونگ يانگ ادامه دهند.دونالد ترامپ و کيم جونگ اون قرار بود طبق برنامه قبلي 12 ماه ژوئن (22 خرداد ماه) با هم ديدار کنند، اما رئيس جمهوري آمريکا هفته گذشته ضمن خصمانه خواندن بيانيه‌هاي کره شمالي، اين نشست را لغو کرد، ولي سپس گفت که مذاکرات در همين زمينه در سنگاپور انجام مي‌شود.   در همين حال، «مون جائه اين» رئيس جمهوري کره جنوبي که براي انجام مذاکرات هسته‌اي بين آمريکا و کره شمالي به طور جد لابي کرده، روز شنبه با رهبر کره شمالي ديدار کرد تا امکان نشست بين ترامپ و اون را زنده نگه دارد.