انتفاضه موشکی

مقاومت فلسطین پس از ماه‌ها تجاوز و جنایت وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه ساکنان نوار غزه که به شهادت دست‌کم 130 نفر و مجروحیت بیش از 13 هزار نفر دیگر منجر شده است، صبح سه‌شنبه پاسخ این جنایت‌‌‌ها را داد و شهرک‌هایی را که موسوم به «غلاف غزه» هستند، هدف ده‌ها موشک‌ و خمپاره قرار داد. به دنبال این حملات موشکی، آژیر خطری در سرزمین‌های اشغالی و در مجاورت نوار غزه شنیده شد. همزمان با این حملات، منابع خبری همچنین از شنیده شدن صدای چند انفجار در شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف غزه خبر دادند که گفته می‌شود به دلیل واکنش پدافند هوایی رژیم صهیونیستی برای بی‌اثر کردن موشک‌های پرتابی از سوی گروه‌های مقاومت بوده است.  پس از این حمله، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به طور گسترده در حریم هوایی غزه به پرواز درآمدند. این جنگنده‌ها  بیش از 10 موشک به سمت مواضع مقاومت در «حی الزیتون و الشجاعیه» در نوار غزه شلیک کردند و صدای انفجارهای بزرگ، غزه را لرزاند. در همین راستا، ألون بن داوود، تحلیلگر شبکه ۱۰ رژیم صهیونیستی اظهار داشت این حملات موشکی مقاومت از زمان جنگ ۲۰۱۴ بزرگ‌ترین حمله بوده‌ است؛ حدود 27 موشک به سمت منطقه «غلاف غزه» شلیک شد که سامانه‌های گنبد آهنین ۱۳ مورد آن را رهگیری کردند. این به‌رغم آن بود که راکت‌هایی نیز در شهرک‌ها سقوط کرد و خسارت مالی بسیاری را به بار آورد. شبکه ۱۴ رژیم صهیونیستی نیز مدعی شد سامانه گنبد آهنین حجم بالای موشک‌ها را رهگیری کرد. این شبکه نیز این حملات را از زمان جنگ ۲۰۱۴ بزرگ‌ترین حمله موشکی توصیف کرد. رژیم صهیونیستی در سال 2014 به بهانه‌های واهی 51 روز به مردم بی‌پناه غزه حمله بی‌‌امان کرد؛ در این جنگ بیش از 2200 نفر شهید و نزدیک به ۱۱ هزار نفر مجروح شدند. هماهنگ‌کننده رژیم صهیونیستی در مناطق اشغالی نیز اظهار داشت: مصر برای آرام کردن فضا مداخله کرد. گزارش شده مقاومت توانست تعداد زیادی خمپاره و راکت ۱۰۷ را به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین که «غلاف غزه» نامیده می‌شوند، شلیک کند. به گزارش المیادین سامانه گنبد آهنین کمتر از نیمی از راکت‌ها و خمپاره‌‌های شلیک‌شده را رهگیری کرده و بقیه به شهرک‌‌های صهیونیست‌نشین اصابت کرده‌ است. صهیونیست‌ها بیشترین تلفات را در جریان اصابت خمپاره به شهرک «اشکول» متحمل شدند که طی آن 4 نظامی اسرائیلی زخمی شدند. به گزارش یدیعوت آحارونوت، این موشک‌ها از غزه تا عسقلان و سواحل آن و حتی لخیش در شمال شرق سرزمین‌های اشغالی نیز رسیده‌ است. همچنین ارتش اشغالگر شهرک صهیونیست‌نشین «زیکیم» در شمال نوار غزه را تخلیه کرده است.
 رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز گزارش دادند دستوراتی درباره تخلیه همه شهرک‌های صهیونیست‌نشین در غلاف غزه و پناه گرفتن در پناهگاه‌ها صادر شد. این رسانه‌ها افزودند، ارتش سطح آماده‌باش امنیتی خود را در شهرک‌های اطراف غزه بالا برد.  رسانه‌های عبری‌زبان اعلام کردند در پی تنش اخیر در نوار غزه، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم، خواستار تشکیل جلسه امنیتی در دفتر خود شد. همچنین آویگدور لیبرمن وزیر جنگ نیز نشستی را در مقر وزارت جنگ این رژیم در تل‌آویو برای بررسی افزایش تنش در نوار غزه تشکیل داد. ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده به سختی به حمله خمپاره‌ای مقاومت پاسخ خواهد داد.  به نظر می‌رسد این حمله گسترده مقاومت در واکنش به شهادت 3 عضو جهاد اسلامی باشد که اخیرا در حملات توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی در جنوب غزه به شهادت رسیدند. روز یکشنبه، یگان توپخانه رژیم صهیونیستی چندین گلوله به سمت 2 نقطه دیدبانی متعلق به جهاد اسلامی در شمال شرق رفح شلیک کرد و 2 نفر از اعضای نظامی این جنبش فلسطینی را به شهادت رساند. دوشنبه نیز رژیم صهیونیستی یکی از برج‌های دیدبانی گردان‌های القسام شاخه نظامی حماس را هدف قرار داد و یکی از اعضای این گردان‌ها را به شهادت رساند. در همین راستا، جهاد اسلامی در بیانیه‌ای در واکنش به حوادث سه‌شنبه در نوار غزه اعلام کرد: پاسخ فلسطین، پیامی واضح با این مضمون است که مقاومت آماده و قادر به مقابله است.  داوود شهاب، مسؤول دفتر رسانه‌ای جهاد اسلامی در صفحه فیسبوک خود نوشت: خون ملت ما بی‌ارزش نیست که تروریست‌ها هر زمانی بخواهند آن را مباح بدانند بدون اینکه پاسخی دریافت کنند. وی این واکنش را تبریک گفت و نوشت: پاسخ خمپاره‌ای اخیر مقاومت به سمت شهرک‌های صهیونیستی مجاور غزه مبارک است. داوود شهاب در ادامه به رزمندگان مقاومت که به‌رغم محاصره و دیگر مشکلات غزه از کرامت ملت فلسطین دفاع می‌کنند، درود فرستاد. جنبش مقاومت حماس نیز با صدور بیانیه‌ای موشکباران صبح سه‌شنبه را در راستای حق طبیعی برای دفاع از ملت فلسطین دانست. در بیانیه حماس آمده است: آنچه انجام شد در چارچوب حق طبیعی برای دفاع از ملت ما و واکنش به جنایات اسرائیلی‌ها و هدف قرار دادن و ترور رزمندگان در رفح و شمال غزه است. حماس اشغالگران اسرائیلی را مسؤول تشدید و وخامت بیشتر اوضاع دانست.
تیراندازی در شمال تل‌آویو
یک شهرک‌نشین صهیونیست دوشنبه‌شب بر اثر عملیات تیراندازی نزدیک شهرک یهودی‌نشین «ریشون لتسیون» در شمال تل‌آویو به هلاکت رسید و یک صهیونیست دیگر زخمی شد. منابع آگاه فلسطینی با اعلام این خبر افزودند نیروهای امنیتی و پلیس رژیم صهیونیستی عاملان این حادثه را تحت تعقیب قرار داده‌اند. طرحی برای ممنوعیت فیلمبرداری از توحش صهیونیست‌‌ها


کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) در حال بررسی طرحی است که به موجب آن گرفتن عکس یا فیلم از نظامیان این رژیم حین برخورد با فلسطینیان ممنوع خواهد بود. ارائه‌کنندگان این طرح  اعلام کردند ثبت اعمال خشونت‌بار نظامیان این رژیم توسط دوربین‌های رسانه‌های جمعی می‌تواند «جنایت‌های جنگی» نظامیان وابسته به وزارت جنگ این رژیم را به نمایش گذارد.