مراسم ارتحال امام با سخنراني رهبر انقلاب


دبير ستاد مرکزي بزرگداشت امام خميني با اشاره به خروج آمريکا از برجام و مقايسه آن با پاره کردن قراردارد الجزاير از سوي صدام خاطر نشان کرد: امريکا گفته بود ما عراق را به ايران تقديم کرديم درحالي که عراق کشور برادر ماست و به آن چشم طمع نداريم و به ترامپ هشدار مي‌دهيم که در سيني طلايي عربستان و يمن و کل منطقه خاورميانه را به جمهوري اسلامي‌هديه نکنيد درحالي که ملت‌هاي منطقه با ما هستند و ما به خوبي قدرت تصميم گيري رهبر معظم انقلاب را درک ميکنيم.

به گزارش ايلنا، حجت الاسلام محمدعلي انصاري تصريح کرد: به همه جناح‌هاي سياسي مي‌گوييم امروز زمان زخم زدن و دشمني و تضعيف يکديگر نيست و بايد ملت را از آن تصويري که دشمنان ساخته‌اند بيدار کنيم. هرچند دشمني با استکبار ادامه دارد.

وي به تشريح برنامه‌هاي مراسم ۱۴ خرداد امسال پرداخت و اظهار داشت: مراسم روز ۱۴ خرداد از ساعت ۱۷ و ۳۰ دقيقه آغاز مي‌شود و در پايان مراسم، رهبر معظم انقلاب به ايراد سخن مي‌پردازند.

وي افزود: رئيس جمهور و يادگار امام به دليل رعايت زمان و کوتاه شدن زمان مراسم سخنراني نخواهند کرد.

دبير ستاد مرکزي بزرگداشت امام خميني ما در آستانه برگزاري مراسم بيست و نهمين سالگرد رحلت امام هستيم؛ ۱۴ خرداد امسال مصادف با سالروز ضربت خوردن اميرالمؤمنين علي عليه السلام است و از سوي ديگر ما در چهلمين سال پيروزي انقلاب هستيم.

انصاري اظهار داشت: انشا... در روز ۱۴ خرداد حماسه ديگري از حضور و ابراز وفاداري به راه امام نشان ميدهيم که با روزه داري ۱۶ ساعت در آستانه افطار با شور و شعف در کنار جايگاه امام جمع مي‌شويم.

دبير ستاد مرکزي بزرگداشت امام خميني با بيان‌ اينکه امروز سرمايه بيت امام براي ملت ايران يک عطيه و ذخيره الهي است، گفت: برخي به عظمت و بزرگي بيت امام واقف نشده‌اند و از اين رو به برخي انقلابي نماها مي‌گوييم شما درآغاز راه هستيد و نميدانيد بيت امام در کجا قرار دارد.

وي يادآور شد: چه کسي جز بيت امام و يادگار امام پس از رحلت امام راحل گفت اگر امام رفت آيت‌ا... خامنه‌اي مي‌تواند جاي ايشان را پر‌ کند؛ اگر بيت امام نقدي مي‌کنند و از باب حمايت از آزادي مردم کلامي‌مي‌گويند اين نقد ارزش‌هاي انقلاب و راه امام نيست.

انصاري اظهار داشت: ما در انقلاب اسلامي‌امام را براي امام نمي‌خواهيم بلکه همه را براي خدا و راه اميرالمومنين مي‌خواهيم، به قول رهبر معظم انقلاب تکريم امام تجليل از آرمان‌ها و ارزش‌هايي است که امام براي کشور آفريد.دبير ستاد مرکزي بزرگداشت امام خميني با اشاره جزئيات برگزاري مراسم سالگرد خاطرنشان کرد: با توجه به تقارن مراسم ارتحال امام با ماه مبارک رمضان امسال جمعيتي بالغ بر ۲۷۰هزار زائر از استان‌هاي مجاور تهران خواهيم داشت، همچنين در سال‌هاي گذشته در شب ۱۴ خرداد، روساي جمهور در حرم امام سخنراني مي‌کردند اما امسال رئيس‌جمهور به دليل تقارن با ماه رمضان و مراعات حال مردم، عذرخواهي کرد و اين سخنراني امسال صورت نخواهد گرفت و ما در شب ارتحال در حرم امام مراسم احيا داريم.

انصاري تصريح کرد: مراسم امسال از ساعت ۱۷:۳۰ در جوار حرم امام با حضور شخصيت‌هاي عالي رتبه نظام، سفراي کشورهاي اسلامي، طلاب و دانشجويان خارجي و شخصيت‌هاي خارجي که در ايران حضور دارند برگزار خواهد شد.

دبير ستاد مرکزي بزرگداشت امام خميني گفت: براي اينکه مراسم را باشکوه برگزار کنيم، سه کميته اصلي را به فعاليت‌هاي تخصصي خود مامور کرديم. يکي از اين کميته‌ها، کميته امنيت و ترافيک است. با توجه به سياستهاي خصمانه آمريکا و اسراييل و داعش، اين کميته با مسئوليت وزير کشور و رسميت همه دستگاه‌هاي اطلاعاتي و امنيتي کشور، از مدت‌ها قبل فعال بوده است. وي يادآور شد: کميته بعدي، کميته اجراييات مراسم است. حمل و نقل ۲۷۰ هزار زائر نيازمند هماهنگي‌ها و ترابري‌هاي لازم است که اين کار انجام شده است. بالغ بر ۲ هزار اتوبوس و ده‌ها دستگاه ون و ماشين‌هاي برقي براي ارائه سرويس به مردم در پهنه حرم امام، در روز ۱۴ خرداد آماده است. همچنين، ۳۰ هزار نيروي بسيجي و ارگاني در اين روز، در خدمت مردم خواهند بود.