پایبندی اوپک به توافق کاهش تولید دوباره رکورد زد

کمیته مشترک وزارتی اوپک و غیراوپک اعلام کرد که کشورهای امضاکننده توافق کاهش تولید، در چهارمین ماه از دومین سال اجرای توافق، 152 درصد به تعهدهای خود پایبند بوده‌اند.
به گزارش پایگاه دبیرخانه اوپک، این کمیته وزارتی، نگرانی‌ روزافزون کشورهای مصرف‌کننده و واردکننده نفت از کمبود احتمالی در بازارهای جهانی را تایید کرد و از کمیته فنی نظارت بر توافق اوپک خواست به نظارت مستمر خود بر بازار نفت ادامه دهد.
قرار است نهمین نشست کمیته وزارتی، 21 ژوئن امسال (31 خرداد) در وین پایتخت اتریش برگزار شود.
«محمد بارکیندو» دبیرکل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، پایبندی اعضا به توافق کاهش تولید را بسیار بالا توصیف کرد. بارکیندو گفت: برآورد اینکه با رشد قیمت‌های نفت، سطح پایبنیدی‌ها به برنامه جهانی کاهش می‌یابد، محقق نشد.


«الکساندر نواک» وزیر انرژی روسیه گفت: بازگشت سطح تولید نفت به رقم اکتبر 2016، یعنی رقم پایه‌ای توافق کاهش تولید، یکی از گزینه‌های مطرح برای تعدیل کاهش تولید نفت است.
نواک یادآور شد: هنگامی که توافق را تا پایان سال 2018 تمدید کردیم، درباره این احتمالات (بازگشت به سطح تولید اکتبر 2016) صحبت کردیم اما تصمیم‌گیری دراین باره، در ماه ژوئن (خرداد - تیر) انجام می‌شود.
وی ادامه داد: به نظر می‌رسد، کاهش تولید ایران به میزانی که بسیاری انتظارش را دارند، بالا نخواهد بود و حداکثر 10 درصد کاهش محتمل است.
سایر اخبار این روزنامه
تصویب افزایش 20 درصدی تعرفه حمل ‌و نقل جاده‌ای مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری خبر داد پرداخت حقوقها قبل از پایان هر ماه تامین اعتبار 12 میلیارد دلار واردات کالا‌های اساسی کارنامه سیاه محورهای شرارت رئیس جمهور در دیدار صمیمی با جمعی از علما و روحانیون: ورود روحانیت به جناح‌بندی‌های سیاسی، اشتباه و بی‌نتیجه است مشکلات اقتصادی کشور در جلسه غیرعلنی مجلس بررسی شد ماموریت مجلس به بانک مرکزی برای اصلاح ساختار و اعطای تسهیلات به تولیدکنندگان نیجریه قرارداد تسلیحاتی 200 میلیون دلاری با رژیم صهیونیستی را لغو کرد انصارالله یمن: سلاح بازدارنده جدید یمنی‌ها وارد کارزار می‌شود معاون وزیر بهداشت مطرح کرد انتقاد از خروج قهوه‌خانه‌ها از شمول اماکن عمومی فرهنگ و هنر مظلوم پایبندی اوپک به توافق کاهش تولید دوباره رکورد زد رئیس جمهور در دیدار صمیمی با جمعی از علما و روحانیون: ورود روحانیت به جناح‌بندی‌های سیاسی، اشتباه و بی‌نتیجه است رئیس جمهور در دیدار صمیمی با جمعی از علما و روحانیون: ورود روحانیت به جناح‌بندی‌های سیاسی، اشتباه و بی‌نتیجه است رئیس جمهور در دیدار صمیمی با جمعی از علما و روحانیون: ورود روحانیت به جناح‌بندی‌های سیاسی، اشتباه و بی‌نتیجه است رئیس جمهور در دیدار صمیمی با جمعی از علما و روحانیون: ورود روحانیت به جناح‌بندی‌های سیاسی، اشتباه و بی‌نتیجه است رئیس جمهور در دیدار صمیمی با جمعی از علما و روحانیون: ورود روحانیت به جناح‌بندی‌های سیاسی، اشتباه و بی‌نتیجه است رئیس جمهور در دیدار صمیمی با جمعی از علما و روحانیون: ورود روحانیت به جناح‌بندی‌های سیاسی، اشتباه و بی‌نتیجه است رئیس جمهور در دیدار صمیمی با جمعی از علما و روحانیون: ورود روحانیت به جناح‌بندی‌های سیاسی، اشتباه و بی‌نتیجه است