رابطه خیلی از اصولگرایان با چارچوب های ارزشی رهبری فاصله دارد

عزت ا... ضرغامی طی گفت و گویی به بیان انتقادات خود از اصولگرایان و جبهه نیروهای انقلاب پرداخت. او معتقد است جمنا در طول ماه‌های بعد از انتخابات نتوانسته سیاست ورزی کند و برای جریان انقلابی خوراک فراهم آورد. عزت ا... ضرغامی عضو شورای عالی فضای مجازی که با اعتماد گفت و گو می کرد با بیان این که همه‌چیز را خطی و جناحی کرده‌ایم، گفت: بنده که از ابتدا عضو هیچ گروه سیاسی نبودم و نگاه انقلابی داشته‌ام، همیشه گفته‌ام هرکسی می‌خواهد از رهبری دفاع کند، می‌گویند این حرف اصولگرایان است! اصلا این خبرها نیست. رابطه خیلی از اصولگرایان با چارچوب‌های ارزشی رهبری فاصله دارد.
جمنا نتوانست بعد از انتخابات سیاست ورزی کند
عضو شورای عالی فضای مجازی در پاسخ به سوالی درباره اصولگرا بودن یا نبودن خود، گفت: وقتی جمنا تشکیل شد گروهی از دوستان اعلام کردند ما جمعی از نیروهای انقلابی هستیم که ربطی به این جناح و آن جناح نداریم. حتی در بعضی مصاحبه‌ها، اعضای شورای مرکزی جمنا اعلام کردند یک اصلاح‌طلب هم می‌تواند عضو جمنا باشد. در انتخابات ٩٦، جبهه انقلاب بدون جایگاه اصولگرایی یا اصلاح‌طلبی بارها پیش من آمدند و دعوت کردند که در انتخابات شرکت کنم، احساس تکلیف کردم و بیانیه‌ای کوتاه دادم که با دعوت «جبهه انقلاب» وارد این عرصه شدم. در سخنرانی‌ام در ١٧ فروردین هم اصولگرایان را نقد کردم و شاید یکی از دلایل رای نیاوردنم در جمنا همین مسئله بود. بعدها هم این انتقاد را مطرح کردم که چرا جمنا بعد از انتخابات به‌طور کلی ساکت شد و در موضوعات مختلف موضع‌گیری نداشت. مگر یک تشکیلات سیاسی نباید همیشه فعال باشد؟ وی ادامه داد: بازهم می‌گویم من عضو جمنا نبودم، ولی گفتم اگر کاندیدای انقلابی به میدان بیاید حمایت می‌کنم. اما الان معتقد هستم، جمنا در طول ماه‌های بعد از انتخابات نتوانست سیاست ورزی کند و برای جریان انقلابی خوراک فراهم آورد. بنابراین به جمنا انتقادهایی وارد است؛ نه فقط از جانب من، بلکه دوستان عضو این تشکیلات هم انتقاد دارند.وی افزود: بعد از انتخابات چندباری بنده را دعوت کردند ولی به دلیل این که از ابتدا در هیچ یک از جلسات‌شان شرکت نمی‌کردم، به هیچ جلسه‌ای نرفتم.
هیچ مسیر راهبردی را اشتباه نرفتم
ضرغامی با بیان این که «شخصا معتقد هستم در 10 سالی که در راس رسانه ملی بودم، هیچ مسیر راهبردی را اشتباه نرفتم» گفت: شاید بزرگ‌ترین انتقادهایی که رسانه‌های مشابه روزنامه شما دارند، حوادث ٨٨ است. در این باره هم هرچقدر فکر می‌کنم به این نتیجه می‌رسم که در آن مقطع، رفتار صدا و سیما منطقی‌ترین و دقیق‌ترین رفتار در آن حوادث بوده است.رئیس اسبق سازمان صداوسیما درپاسخ به پرسشی راجع به پخش زنده سخنرانی احمدی‌نژاد بعد از اعلام نتایج انتخابات 88 گفت: این که گوینده راجع به کلماتش بی‌دقتی داشته باشد و چیزی بگوید که بستر تعمیم داشته باشد در اختیار ما نیست، بلکه در اختیار اوست. به تازگی هم عین این مطلب را درباره آقای صدیقی و اظهارات ایشان در نماز جمعه مطرح کردم. گفتم من یقین داشتم منظور احمدی‌نژاد از آن عبارت خس و خاشاک، جمعیتی که ٢٥ خرداد به خیابان‌ها آمدند نبود، بلکه مقصود او آن عده معدودی بودند که آشوب کردند، اما دشمن از این عبارت احمدی‌نژاد استفاده کرد و آن را تعمیم داد... بنابراین معتقد هستم اگر احمدی‌نژاد خس و خاشاک را نمی‌گفت حتما بهتر بود.