برای حضور پررنگ زنان در مجلس در حال رایزنی هستیم

مجلس دهم شورای اسلامی لقب پارلمان رکورددار در انتخاب زنان برای کرسی نمایندگی جامعه را یدک می‌کشد که این زنان نماینده علاوه بر اینکه وظیفه و رسالتی همسنگ مردان در کرسی‌های مجلس را دارا بوده بلکه وظیفه بس خطیرتری نیز در قبال جامعه زنان کشورمتقبل هستند و بر این اساس همواره در فراکسیون زنان درصدد بودیم ضمن آسیب شناسی مسائل و مصائب جامعه زنان راهکارهای تقنینی و نظارتی برای برون رفت ازآن‌ها وضع کنیم.
تحقق این مطالبات و خواست های جامعه زنان کشور، نیازمند نقش‌آفرینی پررنگ‌تر زنان در خانه ملت است که نمایندگان زن در حال رایزنی و پیگیری برای حضور در جایگاه هیات ريیسه و کسب کرسی در صدر مجلس با هدف پیگیری هرچه بیشتر مطالبات جامعه زنان است.
با درخواست‌‌هايي كه براي حضور زنان در هيات‌رييسه مجلس وجود دارد بايد بررسي‌هايي صورت پذيرد و تلاش‌هايي صورت گيرد. البته تجربه حضور زنان در ترکیب هیات ريیسه در تاریخ ادوار مجلس نیز وجود داشته و امری نوپدید نیست. به نظر من باید انتخابات فارغ از رویکردهای جنسیتی و بر محور عدالت و کارآیی واقع شود و انتظارداریم همان‌گونه که ما در مطالبات‌مان از دولت تدبیرو امید خواستیم که سهم 30 درصدی در انتصابات مدیران بالادستی...
صفحه 2