ادعای رفع اختلال اینترنت با وجود ادامه نارضایتی ها

زهرا حاجیان - اختلال اینترنت از حدود 20روز پیش موجی از اعتراضات را به دنبال داشته است  این اختلالات که طبق اعلام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به دلیل اعمال فیلترینگ تلگرام ایجاد شده ، علاوه بر قطع ووصلی های مکرر سرویس اینترنت در شبکه تمامی اپراتورها  اعم از اپراتورهای ثابت و همراه ؛  باعث کاهش محسوس سرعت اینترنت نیز شده وواکنش بسیاری ازکاربران رادرپی داشته است . گستردگی این اختلالات در روزهای گذشته تاحدی بود که  مسئولان رگولاتوری وشخص وزیر ارتباطات  را در چندین نوبت وادار به اظهار نظرکرد وزیر ارتباطات  حدود 10 روز پیش ضمن تایید وجود این اختلالات در شبکه اپراتورها  از آن ها خواست تا با جدیت برای برطرف کردن این افت کیفیت تلاش کنند.اما حتی با وجود این درخواست وزیر هم تغییری در وضعیت اینترنت ایجاد نشد .تا این که ادامه این  اختلالات، روز سه شنبه اول خرداد ماه  باعث  واکنش برخی نمایندگان مجلس و تذکر کتبی  آن ها به محمدجواد آذری جهرمی شد  اقدامی که در نهایت باعث شد تا جهرمی عصر همان روز برای اپراتورها ضرب الاجل 24 ساعته تعیین کند تا برای رفع این مشکلات اقدام اساسی انجام دهند .اکنون با اتمام زمان تعیین شده ، معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی روز پنج شنبه در حالی  از رفع  ۸۵ درصد اختلالات اینترنت خبر داد  که هنوز موج اعتراضات کار بران در شبکه های اجتماعی  درباره ناپایداری شبکه اینترنت ادامه دارد و بیانگر آن است که رفع این اختلالات همچنان برای بسیاری از کاربران ملموس نیست.
مجیدی یکی از کاربرانی است که از اختلالات اخیر ایجاد شده درسرویس اینترنت به شدت گله مند است او می گوید : سرعت بسیار پایین اینترنت باعث شده است در انجام بسیاری از امور از جمله فعالیت های بانکی با مشکل مواجه شوم . به طوری که تراکنش های بانکی به دلیل قطع و وصلی های مکرر اینترنت به مشکل برمی خورد تا جایی که برای مدت طولانی  ناچارم برای انجام یک فعالیت بانکی وقت بگذارم یا از خیر انجام آن بگذرم . سعیدی کاربردیگری  است که در روزهای اخیر برای استفاده از اپلیکیشن های کاربردی با مشکل مواجه شده است و او نیز سرعت پایین وقطع ووصلی های مکرر اینترنت را طی روزهای اخیر ؛ هم در اینترنت همراه وهم اینترنت ثابت تجربه کرده است و از کیفیت سرویس دریافتی در هریک از این موارد ناراضی است . خبرگزاری ایرنا نیز با انتشار پیام های اعتراضی کار بران به اختلالات  اینترنت نوشته است  :یکی از کاربران یک  شرکت عرضه کننده اینترنت پرسرعت با مراجعه به صفحه این شرکت در اینستاگرام از تداوم کندی سرعت شکایت کرده است و از این عرضه کننده اینترنت خواسته به مشترکانی که این همه کندی سرعت را تحمل کرده اند، در ماه رمضان چند گیگ اینترنت هدیه بدهد.
کاربران دیگری نیز ضمن اعتراض به این وضعیت  خواستار رفع مشکلات موجود شده اند  .
اعلام اسامی شرکت‌ها درصورت ادامه اختلالات
با این حال این اختلالات در حالی ادامه دارد  که معاون نظارت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی  در عین حال اعلام کرده است که تلاش برای رفع بقیه نواقص ادامه خواهد داشت. او گفته است :در میان شرکت های اینترنتی برخی شرکت های  کوچک تر هنوز موفق به رفع نواقص نشده اند که تذکرها و اخطارهای لازم داده شده و لازم است تلاش بیشتری داشته باشند و در صورت ادامه دار بودن این اختلال ها، فهرست اسامی این شرکت ها اعلام خواهد شد.
سایر اخبار این روزنامه
بالیوود از نگاه مجیدی بالیوود از نگاه مجیدی دشواری های تحریم ایران دشواری های تحریم ایران هدایتی، امیرکبیر سرخ ها یا رسانه ها؟! هدایتی، امیرکبیر سرخ ها یا رسانه ها؟! رفت و برگشت های اعتمادسوز رفت و برگشت های اعتمادسوز زیر و بم تولید گیاهان دارویی زیر و بم تولید گیاهان دارویی جواهر لعل نهرو ؛سیاستمداری که نظام طبقاتی هند را در هم شکست جواهر لعل نهرو ؛سیاستمداری که نظام طبقاتی هند را در هم شکست تحلیل روان شناختی کاربران برخی شبکه‌های اجتماعی از نگاه انجمن بهداشت بریتانیا درس های ضد تحریمی از معمار تحریم ها تحلیل روان شناختی کاربران برخی شبکه‌های اجتماعی از نگاه انجمن بهداشت بریتانیا صف آرایی 3 قوه علیه ابرچالش های اقتصادی امیدها برای افزایش نسبی سطح آب دریاچه ارومیه روحانی: هر چه از نسل جوان فاصله بگیریم به ضرر نظام و کشور است افشاگری رسانه آمریکایی درباره مقر جدید منافقین و ارتباط با دولت ترامپ دادستان زاهدان: فرد هتاک تفهیم اتهام شد دادستان زاهدان: فرد هتاک تفهیم اتهام شد ادعای رفع اختلال اینترنت با وجود ادامه نارضایتی ها ادعای رفع اختلال اینترنت با وجود ادامه نارضایتی ها 2 قطعه جدید پازل روس گیت 2 قطعه جدید پازل روس گیت کاهش 43 درصدی اعتبارات خراسان رضوی چند گام پیش از سیاستمداری کاهش 43 درصدی اعتبارات خراسان رضوی