حمله پهپادی انصارالله یمن به فرودگاه ابها در عربستان

انصارالله یمن از هدف قرار دادن فرودگاه ابها در جنوب غربی عربستان با استفاده از پهپادهای مسلح خود خبر داد.
به گزارش شبکه الجزیره، بنا بر اعلام نیروهای انصارالله، فرودگاه شهر ابها مرکز استان عسیر در جنوب غرب عربستان و در نزدیکی مرزهای یمن هدف حملات پهپادی نیروهای انصارالله قرار گرفته و خسارتی به این فرودگاه وارد آمده است.
این یکی از تازه‌ترین عملیاتی است که نیروهای مقاومت یمنی از پهپاد برای هدف قرار دادن مواضع عربستان در داخل مرزهای این کشور استفاده می‌کنند.حوثی‌های یمن بیشتر از حملات موشکی و یا توپخانه‌ای برای ضربه زدن به نیروهای سعودی استفاده می‌کنند و برخی اوقات نیز با عملیات چریکی و نفوذ به خاک عربستان حملاتی را علیه نیروهای این کشور انجام می‌دهند.
در همین حال یکی از بزرگ‌ترین حملات نیروهای وابسته به عربستان در غرب یمن طی دو روز گذشته با دادن تلفات بسیار سنگین، به طور کامل شکست خورد.منابع نظامی در یمن از شکست یکی از بزرگ‌ترین حملات زمینی عربستان و امارات در غرب یمن خبر دادند و اعلام کردند که حداقل 120 شبه‌نظامی وابسته به عربستان کشته شدند.


به گزارش وبگاه خبری «شهاره» یمن، منابع نظامی یمنی می‌گویند «بیش از 120 نفر از یک گردان بزرگ وابسته به ائتلاف سعودی در درگیری‌های ساحل غربی کشته شدند و در میان آنان یک فرمانده و رئیس عملیات تیپ نظامی از نیروهای حامی تجاوز دیده می‌شود».
طبق این گزارش، پیشروی نیروهای وابسته به عربستان با حمایت هوایی به سوی مناطق شمالی شهر الخوخه در استان الحدیده در غرب عربستان صورت گرفت، اما نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن موفق شدند با قرار دادن آنان در کمینی حساب شده،‌ خسارتی جبران‌ناپذیر به نیروهای مهاجم وارد کردند و حداقل 120 نفر را کشتند و صدها نفر دیگر را مجروح کردند.
یک منبع نظامی یمن که نامش فاش نشد گزارش کرد که «عبدالرحمن اللحجی» فرمانده تیپ سوم (تیپ عملیات) بر اثر جراحات وارد شده،‌ کشته شد و همچنین عبدالله زغنیه رئیس عملیات تیپ نیز به هلاکت رسید.
عربستان دو هفته پیش از آغاز عملیاتی جدید در غرب یمن خبر داده و اعلام کرده بود که قصد دارد استان الحدیده را تصرف کند. در آن زمان رسانه‌های سعودی به طور همزمان با فضاسازی اعلام کرده بودند که این عملیات بزودی با موفقیت به سرانجام می‌رسد.
سازمان ملل:عربستان به محاصره بنادر یمن پایان دهد
هماهنگ‌کننده امور بشر دوستانه سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای ضمن هشدار نسبت به خطر گسترش گرسنگی در یمن، از عربستان خواست تا به محاصره بنادر یمن پایان دهد.
به گزارش خبرگزاری رویترز از ژنو، «مارک لوکاک» از ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان خواست تا موانعی که بر سر راه ارسال غذا و سوخت به یمن است، کاهش دهند.وی گفت: من از کاهش واردات غذا از طریق بنادر یمن در دریای سرخ نگران هستم. بحران نقدینگی در بانک‌های یمن قدرت تجار برای واردات کالا را گرفته است.
هماهنگ‌کننده امور بشر دوستانه سازمان ملل متحد اضافه کرد: تاخیر و تعویق در بازرسی کشتی‌ها ازسوی نیروهای ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان باعث بی‌اعتمادی شرکت‌های بارگیری شده است.
لوکاک گفت: حدود 8.4 میلیون یمنی با خطر گرسنگی مواجه هستند و اگر شرایط بهبود نیابد شمار گرسنگان یمنی تا پایان سال جاری 10 میلیون نفر خواهد شد.
سایر اخبار این روزنامه
واکنش کشورها به یکجانبه‌گرایی ترامپ در همایش اقتصادی سن‌پترزبورگ روسیه پوتین: ترامپ بازنده اصلی خروج از برجام است شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی: سوخت‎رسانی در کشور عادی است، کمبود بنزین نداریم سردبیر ژون افریک: آمریکا، اسرائیل و عربستان محور شرارت جدید هستند مدیر مرکز امنیتی آمریکای جدید: ترامپ چیزی از توافقنامه‌های دیپلماتیک نمی‌داند بحران‌سازی چند منظوره ترامپ در کره نشریه آمریکایی آتلانتیک: ترامپ و بولتون آمریکا را به ببر کاغذی تبدیل می‌کنند رئیس جمهور در نخستین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوای سه‌گانه: اعلام آمادگی قوای مقننه و قضائیه برای حمایت از دولت در حل مسائل اقتصادی قیمت نفت سبک ایران، از بشکه‌ای 76 دلار عبور کرد واشنگتن به دمشق درباره اجرای عملیات در جنوب غربی سوریه هشدار داد واکنش کشورها به یکجانبه‌گرایی ترامپ در همایش اقتصادی سن‌پترزبورگ روسیه پوتین: ترامپ بازنده اصلی خروج از برجام است حمله پهپادی انصارالله یمن به فرودگاه ابها در عربستان مدیرعامل شرکت عمران بهارستان: مترو بهارستان تا سال 1400 به اصفهان می‌رسد افزایش 20 درصدی حداقل حقوق کارمندان دولت نهایی شد اعلام نرخ حق الوکاله بانک پارسیان در سال 97 رئیس ستاد انتفاضه: پیروزی فلسطین درآینده‌ای نه چندان دور رقم خواهد خورد جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا: امسال آخرین سال ثبت‌نام در طرح جریمه مشمولان غایب است مدارس حق تدریس بخشی از دروس سال آینده را در تابستان ندارند واکنش کشورها به یکجانبه‌گرایی ترامپ در همایش اقتصادی سن‌پترزبورگ روسیه پوتین: ترامپ بازنده اصلی خروج از برجام است واکنش کشورها به یکجانبه‌گرایی ترامپ در همایش اقتصادی سن‌پترزبورگ روسیه پوتین: ترامپ بازنده اصلی خروج از برجام است واکنش کشورها به یکجانبه‌گرایی ترامپ در همایش اقتصادی سن‌پترزبورگ روسیه پوتین: ترامپ بازنده اصلی خروج از برجام است واکنش کشورها به یکجانبه‌گرایی ترامپ در همایش اقتصادی سن‌پترزبورگ روسیه پوتین: ترامپ بازنده اصلی خروج از برجام است واکنش کشورها به یکجانبه‌گرایی ترامپ در همایش اقتصادی سن‌پترزبورگ روسیه پوتین: ترامپ بازنده اصلی خروج از برجام است واکنش کشورها به یکجانبه‌گرایی ترامپ در همایش اقتصادی سن‌پترزبورگ روسیه پوتین: ترامپ بازنده اصلی خروج از برجام است