سردبیر ژون افریک: آمریکا، اسرائیل و عربستان محور شرارت جدید هستند

«بشیر بن یحمد» سردبیر مجله فرانسوی زبان "ژون افریک"، در گزارشی نوشت: آمریکا، اسرائیل، و عربستان با تشکیل یک ائتلاف خطرناک، محور شرارت در منطقه خاورمیانه ایجاد کرده‌اند.
به گزارش ایرنا، در ادامه این گزارش که شبکه خبری «الجزیره» قطر، آن را از بن یحمد سردبیر و موسس مجله ژون آفریک بازنشر داده، آمده است: تحرکاتی در خاورمیانه با کشورهای نه چندان مستحکم جریان دارد که این منطقه را به سوی یک جنگ جدید سوق می‌دهد.
سردبیر تونسی الاصل روزنامه فرانسوی زبان تاکید کرد: توپ آغاز جنگ جدید در خاورمیانه شامل "حمله اسرائیل به سوریه"، "به رسمیت شناخته شدن قدس ازسوی واشنگتن به عنوان پایتخت اسرائیل" و "خروج دونالد ترامپ از توافق هسته‌ای با ایران" شلیک شده است.
بن یحمد تصریح کرد: سال گذشته، برای تغییر نقشه خاورمیانه و برپایه منطق زور، یک ائتلاف خطرناک ایجاد شد که به ترتیب اراده آمریکا، اسرائیل و عربستان تحت رهبری ترامپ، نتانیاهو و محمد بن سلمان را پیش می‌برد.


وی با اشاره به این که در ورای ائتلاف آمریکا، اسرائیل و عربستان همچنین مصر، امارات و برخی دیگر از کشورها قرار می‌گیرند، هشدار داد: این محور شرارت، پیش از آن که از بین برود و به زباله دان تاریخ بپیوندد، خسارت زیادی به منطقه خاورمیانه وارد خواهد آورد.
به نوشته سردبیر ژون آفریک، دستورالعمل فعالیت محور سه گانه واشنگتن، تل‌آویو و ریاض در سه موضوع مهم به شرح زیر، قابل بررسی است.
نخست آن که ایران خلع سلاح شده و از مناطق تحت نفوذش خارج شود، اما تهران هرگز در این باره تسلیم نخواهد شد و فرصتی برای تحقق این خواسته ائتلاف سه گانه وجود ندارد.
موضوع دوم: طراحی و اجرای طرح سازش کشورهای عربی و اسرائیل است که ترامپ، ماموریت آن را به «جرد کوشنر» مشاور و داماداش سپرده است.
به عقیده بن یحمد، طرح کوشنر برای اجرای صلح میان اسرائیل و کشورهای عربی نیازی به طراحی و تقویت ندارد، چرا که این طرح در واقع همان برنامه نتانیاهو است که بن سلمان آن را اجرا می‌کند.
به باور سردبیر ژون آفریک اجرای دستورالعمل دوم با انتقال سفارت آمریکا به قدس آغاز شده است و این مرحله با کناره‌گیری محمود عباس و نیز ایجاد یک کشور فلسطینی کوچک با حاکمیت مشخص همراه خواهد بود.
بن یحمد بر این باور است در مقابل افزایش نفوذ روسیه در کشورهای خاورمیانه، و تعهد این کشور برای توقف کمک‌های خود به تهران، عربستان و اسرائیل تلاش می‌کنند که مسکو را از تهران دور نگه دارند.
وی در پایان می‌نویسد: تمامی طرح‌های ترامپ، نتانیاهو و بن سلمان خیالی بیش نیست و در واقعیت قابلیت اجرا ندارد.
سایر اخبار این روزنامه
واکنش کشورها به یکجانبه‌گرایی ترامپ در همایش اقتصادی سن‌پترزبورگ روسیه پوتین: ترامپ بازنده اصلی خروج از برجام است شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی: سوخت‎رسانی در کشور عادی است، کمبود بنزین نداریم سردبیر ژون افریک: آمریکا، اسرائیل و عربستان محور شرارت جدید هستند مدیر مرکز امنیتی آمریکای جدید: ترامپ چیزی از توافقنامه‌های دیپلماتیک نمی‌داند بحران‌سازی چند منظوره ترامپ در کره نشریه آمریکایی آتلانتیک: ترامپ و بولتون آمریکا را به ببر کاغذی تبدیل می‌کنند رئیس جمهور در نخستین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوای سه‌گانه: اعلام آمادگی قوای مقننه و قضائیه برای حمایت از دولت در حل مسائل اقتصادی قیمت نفت سبک ایران، از بشکه‌ای 76 دلار عبور کرد واشنگتن به دمشق درباره اجرای عملیات در جنوب غربی سوریه هشدار داد واکنش کشورها به یکجانبه‌گرایی ترامپ در همایش اقتصادی سن‌پترزبورگ روسیه پوتین: ترامپ بازنده اصلی خروج از برجام است حمله پهپادی انصارالله یمن به فرودگاه ابها در عربستان مدیرعامل شرکت عمران بهارستان: مترو بهارستان تا سال 1400 به اصفهان می‌رسد افزایش 20 درصدی حداقل حقوق کارمندان دولت نهایی شد اعلام نرخ حق الوکاله بانک پارسیان در سال 97 رئیس ستاد انتفاضه: پیروزی فلسطین درآینده‌ای نه چندان دور رقم خواهد خورد جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا: امسال آخرین سال ثبت‌نام در طرح جریمه مشمولان غایب است مدارس حق تدریس بخشی از دروس سال آینده را در تابستان ندارند واکنش کشورها به یکجانبه‌گرایی ترامپ در همایش اقتصادی سن‌پترزبورگ روسیه پوتین: ترامپ بازنده اصلی خروج از برجام است واکنش کشورها به یکجانبه‌گرایی ترامپ در همایش اقتصادی سن‌پترزبورگ روسیه پوتین: ترامپ بازنده اصلی خروج از برجام است واکنش کشورها به یکجانبه‌گرایی ترامپ در همایش اقتصادی سن‌پترزبورگ روسیه پوتین: ترامپ بازنده اصلی خروج از برجام است واکنش کشورها به یکجانبه‌گرایی ترامپ در همایش اقتصادی سن‌پترزبورگ روسیه پوتین: ترامپ بازنده اصلی خروج از برجام است واکنش کشورها به یکجانبه‌گرایی ترامپ در همایش اقتصادی سن‌پترزبورگ روسیه پوتین: ترامپ بازنده اصلی خروج از برجام است واکنش کشورها به یکجانبه‌گرایی ترامپ در همایش اقتصادی سن‌پترزبورگ روسیه پوتین: ترامپ بازنده اصلی خروج از برجام است