عضو هیات رئیسه مجلس: باید روایت یکسانی از برجام اروپایی داشته باشیم

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر اروپایی ها پای برجام ایستادند و تضمین های لازم را دادند و نظام تصمیم گرفت در «برجام اروپایی» بماند، باید حول شروط رهبری، روایت یکسانی از نحوه صیانت از این برجام داشته باشیم. محمدعلی وکیلی روز گذشته در گفت و گو با ایرنا افزود: رهبر معظم انقلاب به روشنی شرایط مذاکره و تداوم «برجام اروپایی» را بیان کرده اند؛ ایشان به درستی تفکیک بین برجام اروپایی و برجام قبل آن قائل شده اند و اینکه این برجام هویت اروپایی دارد.
نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات با تاکید بر این که باید از برجام اروپایی و تضمین های سه کشور اروپایی ها یک روایت ثابت و یکسان داشته باشیم، گفت: حتی اگر اروپایی ها تضمین ها و تعهدات لازم برای حفظ برجام را نیز ندهند و یا برجام را در هر مرحله ای نقض کنند، ما در صورتی موفق خواهیم بود که بر مبنای شروط رهبری در برجام اروپایی، باید متحد و منسجم باشیم و تصمیم گیری کنیم.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خاطر نشان کرد: همین شرایط هفت گانه که رهبری برای حفظ برجام تبیین کردند مبنای خوبی برای اجماع و انسجام داخلی و پایه اصلی اتحاد ملی و انسجام همه قوا در درون نظام است.
وکیلی گفت: اتفاقا ماجراجویی ترامپ و خروج آمریکا از برجام فرصت خوبی را در افزایش اتحاد ملی و تقویت انسجام ملی در کشور ایجاد کرده است؛ پایه این انسجام ملی در کشور دیدگاه های رهبری است و همان طور که ایشان تاکید کردند خروج آمریکایی ها از برجام نباید منجر به بحث ها و جدال و تسویه حساب های داخلی شود.


** آمریکایی به دنبال انشقاق در ارکان نظام هستند
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: از طرفی همین برجام با هویت اروپایی نیز در صورتی که شرایط هفت گانه که رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان کردند تامین و رعایت شود، امکان تداوم خواهد داشت.
نماینده مجلس تصریح کرد: الان باید همه ما در تمام سطوح و در همه ارکان نظام، بار دیگر یکصدا، منسجم و متفق القول حول محور بیانات و شروط تبیین شده ایشان اجماع کنیم و در هر شرایطی چه حفظ برجام چه بر هم خوردن برجام از سوی طرفین دیگر اتحاد ملی خود را حفظ کنیم.
وکیلی با بیان اینکه «آمریکایی ها به دنبال انشقاق و دو قطبی سازی کاذب در نظام جمهوری اسلامی ایران هستند»، تاکید کرد: ما نباید در مسیر خواست آمریکایی ها که تفرقه و انشقاق درون نیروها و ارکان نظام است، حرکت کنیم.
به گزارش ایرنا، سران قوا، مسئولان، کارگزاران و جمعی از مدیران ارشد دستگاه‌های مختلف کشوری و لشکری عصر چهارشنبه، در هفتمین روز از ماه مبارک رمضان، با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.
رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار در سخنان مهمی در دو محورِ «رفتار صحیح در قبال آمریکا، برجام و اروپا» و نیز «لوازم و ضرورت های حرکت راهگشای اقتصادی در داخل کشور»، چندین تجربه عبرت آموز در روابط ایران و غرب را یادآوری و تضمین‌های لازم اروپا برای ادامه یافتن برجام را تشریح کردند.
سایر اخبار این روزنامه
جزئیات دیدار رئیس‌جمهوری با شهردار تهران «ابتکار» دلایل کاهش ارزش لیر در ترکیه و آثار آتی آن را بررسی کرد بحران لیر در سایه صندوق‌های رای دو روز پس از لغو ملاقات رهبران آمریکا و کره‌شمالی، ترامپ از احتمال دیدار با اون در 22 خرداد خبر داد جهانبخش محبی نیا خاورمیانه و هیولای مداخله خارجی کمپین‌های فرهنگی مردم‌نهاد چقدر در توسعه کتابخوانی و فرهنگ‌سازی کشور موثر هستند؟ چرا حصارکشی سی‌وسه‌پل علی‌رغم مغایرت با ضوابط میراث فرهنگی تصویب شد؟ سی و سه پل در حصر به بهانه روز جهانی «ام اس» مسائل بیماران مبتلا بررسی شد روزگار روبان های نارنجی «ابتکار» از جلسه فوق العاده کمیسیون امنیت ملی درباره بررسی ورود ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم گزارش می دهد به دلیل حمایت برلین از توافق هسته‌ای سعودی‌ها آلمان را تحریم کردند! «ابتکار» چهره سینمایی «ناصر ملک مطیعی» را در گفت‌وگو با فرزاد موتمن، احمد طالبی نژاد و چنگیز جلیلوند بررسی می‌کند عضو هیات رئیسه مجلس: باید روایت یکسانی از برجام اروپایی داشته باشیم عضو هیات رئیسه مجلس: باید روایت یکسانی از برجام اروپایی داشته باشیم وزیر دفاع: سردمداران آمریکا از گذشته عبرت بگیرند سخنگوی سازمان انرژی اتمی: خودمان را برای بدترین شرایط هم آماده کرده‌ایم