حادثه کازرون حاصل بی‌تدبیری بود

آرمان: کازرون شهری با مردمانی زحمت‌کش برای مدتی به صدر خبرها آمده بود. اکنون که رئیس مجلس با صراحت عنوان کرده است که: «حادثه کوچکی رخ داد که به نظر من بی‌تدبیری بود و مدیریت آنجا باید با مردم می‌نشست و این مشکل را ساده‌تر حل می‌کرد» نشان دهنده این است که امنیت و آرامش روحی و روانی جامعه تا چه اندازه آسان می‌تواند تحت تاثیر برخی کم‌فکری‌ها و عدم تدبیر قرار بگیرد. همان روزهایی که از کازرون خبر می‌رسید و متعاقب آن، شبکه‌های خارج از کشور با درهم آمیزی راست و دروغ بر طبل ناآرامی می‌کوفتند،«آرمان» به موضوع پرداخت و تاکید کرد که می‌شد با آرامش و تدبیر، در زمان لازم مشکل را حل کرد و اجازه نداد که آرامش مردم شهر دستخوش اضطراب و نگرانی شود، به‌خصوص اینکه در خبرها می‌آمد که بخش از این ماجرا به کسانی برمی‌گردد که در مجلس بوده و می‌توانسته‌اند جلو گسترش ناراحتی مردم را بگیرند. مساله کازرون و اهمیت مدیریت دقیق و موثر زمانی برجسته می‌شود که وزیر امور خارجه آمریکا هم در افاضات نامعقول خود به آن اشاره می‌کند. حیثیت کشور، به مثابه دستاورد مهم آرامش و امنیت این سرزمین چیزی نیست که بگوییم ماهی را هر وقت از آب بگیریم تازه است. در چنین مسائل حساس و مهمی نمی‌توان در لحظه و زمان درست عمل نکرد. اصلا فرق بین مدیران و مردم عادی همین است که آنها باید توان مدیریتی خود را به‌کار گیرند و مشکلات کشور را در زمان درست حل کنند.
انتزاع شهر و قشقرق بدخواهان
علی لاریجانی به صراحت می‌گوید: «مشکل به وجود آمده در کازرون در مورد انتزاع شهر بود که مردم ناراحت شده بودند». انتزاع شهر و حتی استان، موضوع غریب و بعید نیست و از جمله معمول‌ترین اتفاق‌هایی است که در حوزه تقسیمات کشوری پیش می‌آید و بنا به ضرورت‌هایی که اغلب بعد از مطالعات مربوطه روشن می‌شود، ممکن می‌شود. تقسیمات در این مورد خاط هم به وزارت کشور مربوط بوده و هم به مدیران شهری. اینکه بخشی از مردم شهر نسبت به این تصمیم ناراحتی خود را ابراز کرده‌اند، نشان می‌دهد که اگر همان ابتدای کار شفافیت وارد کار می‌شد و برای مردم توضیح کافی داده می‌شد، کار به استهلاک هزینه، وقت و انرژی شهر و ساکنان آن نمی‌کشید. بدخواهانی که علی لاریجانی در سخنانش به آنها اشاره کرده همان کسانی بوده‌اند که با سمپاشی‌های وسیع، چهره شهر کوچک کازرون و مردم زحمتکش و آرامش را در افکار عمومی کشور مخدوش کردند با این حال اشتباه و بی‌تدبیری را در جای خود نگه می‌دارد و اجازه فراموش شدن به آن نمی‌دهد. تاکید رئیس مجلس هم از همین زاویه بوده حداقل این‌بار چنین تجربه‌ای فراموش نشود و تدبیر در زمان درست به کار بیاید.
ابراز تاسف


رئیس مجلس به حادثه‌ای که اخیرا در کازرون رخ داده اشاره کرد و گفت: در کازرون حادثه کوچکی رخ داد که به نظر من بی‌تدبیری بود و مدیریت آنجا باید با مردم می‌نشست و این مشکل را ساده‌تر حل می‌کرد. علی لاریجانی اظهار کرد: بنگاه‌های اقتصادی بزرگ دولتی دردی را دوا نمی‌کنند، بلکه زمانی وضعیت اقتصادی بهبود می‌یابد که مردم در عرصه اقتصادی فعال باشند. وی در آیین بهره‌برداری از پروژه گازرسانی به دو روستای بخش کهک (وشنوه و اوِل) قم به حادثه کازرون اشاره کرد و افزود: در کازرون حادثه کوچکی رخ داد که به نظر من بی‌تدبیری بود و مدیریت آنجا باید با مردم می‌نشست و این مشکل را ساده‌تر حل می‌کرد. مشکل به وجود آمده در کازرون در مورد انتزاع شهر بود که مردم ناراحت شده بودند ولی دشمنان با استفاده از همین بهانه در صحنه بین‌المللی قشقرق بپا کردند و رسانه‌های بین‌المللی مساله‌سازی کردند، در حدی که وزیر خارجه آمریکا که ظاهرا بیکار است برای این موضوع پیام داد که البته پیام او نشان از بی‌عقلی بود. وی به اظهارات اخیر وزیر خارجه آمریکا اشاره کرد و گفت: وزیر خارجه آمریکا اخیرا به دانشگاهی رفته و استراتژی آمریکا راجع به ایران را بیان کرد. بعد از مطالعه حرف‌های او دیدم کوچکترین نشانه‌ای از عقلانیت در آن سخنان وجود ندارد. وزیر خارجه آمریکا یک سیاستمدار چاق است که زیاد حرف می‌زند که این موضوع نشان از عدم رشد یک سیاستمدار است. لاریجانی با بیان اینکه باید بدانیم که اگر در این شرایط در کشور اختلاف ایجاد شود، دشمنان خوشحال می‌شوند، ادامه داد: امروز باید در داخل کشور وفاق داشته باشیم.