عربستان با بمب خوشه‌ای یمن را هدف قرار داد

جنگنده‌های عربستان در ادامه تجاوز نظامی به یمن، شهر مرزی «منبح» در استان صعده واقع در شمال این کشور را با بمب‌های خوشه‌ای هدف قرار دادند.
به گزارش شبکه خبری المسیره، بامداد دیروز تعدادی خانه و زمین کشاورزی در این شهرستان هدف حمله هوایی قرار گرفت که خسارت‌های مالی فراوانی برجای گذاشت.
ائتلاف آمریکایی-سعودی در جریان تجاوز نظامی به یمن، تا کنون بارها با سلاح‌های ممنوعه از جمله بمب‌های خوشه‌ای و فسفری مناطق مسکونی را در برخی استان‌های این کشور هدف حمله قرار داده است.
عربستان از روز ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن، فقیرترین کشور عربی آغاز کرد تا به بهانه بازگردان "عبدربه منصور هادی" رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.


تجاوز عربستان به یمن تاکنون منجر به کشته شدن بیش از 14 هزار یمنی بی‌گناه و ویرانی این کشور شده است.

به تلافی این چنایت، یگان موشکی یمن یک فروند موشک بالستیک از نوع «بدر 1» به پایگاه مستحدت در نجران شلیک کرد.
یگان موشکی یمن از ماه مارس گذشته تاکنون بیش از 40 فروند موشک بدر 1 به 24 هدف زیربنایی، نظامی و اقتصادی در مناطق جیزان، نجران و عسیر واقع در جنوب عربستان شلیک کرده است.
ازسوی دیگر نیروهای یمنی با حمله به مواضع شبه نظامیان سودانی و نظامیان سعودی در استان حجه واقع در غرب یمن، 30 نفر از آنها را از پای در اوردند.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، تعدادی از نظامیان سعودی و عناصر شبه نظامی سودانی وابسته به ائتلاف سعودی دیروز پنجشنبه در درگیری با نیروهای یمنی کشته و زخمی شدند.
یک منبع نظامی وابسته به وزارت دفاع یمن به خبرگزاری اسپوتنیک گفته که «مزدوران وابسته به دولت مستعفی یمن، سه روز تلاش کردند تا به پشتیبانی شبه نظامیان سودانی و سعودی و پشتیبانی هوایی ائتلاف به سمت گمرک‌های شهرستان حرض و شمال صحرای میدی استان حجه پیشروی کنند.»
منبع نظامی تاکید کرد که «نیروهای ارتش یمن و انصارالله موفق شدند با وجود 40 بار حمله هوایی ائتلاف سعودی، تلاش شبه نظامیان برای نفوذ به دو منطقه حرض و میدی را خنثی کنند. در این عملیات 30 نفر از شبه نظامیان کشته و یا زخمی شدند.»
منابع یمنی همچنین از کشته و زخمی شدن هفت نفر از نظامیان سعودی و عناصر «مزدور» سودانی مستقر در جازان توسط تک تیراندازان یمنی خبر دادند.
یک منبع نظامی یمن می‌گوید که هفت نفر از نظامیان سعودی و شبه‌نظامیان سودانی در شمال و جنوب منطقه وادی المعین در جازان واقع در جنوب عربستان کشته شدند.
سایر اخبار این روزنامه
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بار دیگر پایبندی ایران به برجام را تایید کرد دکتر ظریف: گرفتن ضمانت از اروپایی‌ها ناممکن نیست نخستین گام مثبت در مذاکرات کمیسیون مشترک برجام بدون آمریکا رئیس جمهور در کنگره تجلیل از ایثارگران ویژه شهدای فتح خرمشهر: دنیا در فتح خرمشهر پذیرفت ایران شکست ناپذیر است صادرات ایران از 186 کشور جهان بیشتر شد انتخابات هیات رئیسه مجلس این هفته برگزار می‌شود مشروح گزارش دیدار رهبر معظم انقلاب با مسئولان و کارگزاران نظام : عناصر سیاسی و مطبوعاتی در مواجهه با برجام از سرزنش یکدیگر پرهیز کنند لغو نشست سران پاسخ ترامپ به حسن نیت کره شمالی عربستان با بمب خوشه‌ای یمن را هدف قرار داد سید حسن نصرالله: تحریم‌های آمریکا و شورای همکاری خلیج فارس علیه ما بی‌تاثیر است رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران: 12 پرونده املاک نجومی به دادگاه کارکنان دولت ارجاع شد هشدار شهرداری نسبت به کلاهبرداری درقالب خرید فروش و فروش طرح ترافیک اهدای بن خرید به فعالان قرآنی دکتر روحانی در پیامی با تبریک فرا رسیدن سالگرد استقلال اردن: در شرایط جاری، کشورهای اسلامی بیش از هر زمان نیاز به وحدت و همکاری دارند صاحب نفسان نخستین گام مثبت در مذاکرات کمیسیون مشترک برجام بدون آمریکا نخستین گام مثبت در مذاکرات کمیسیون مشترک برجام بدون آمریکا نخستین گام مثبت در مذاکرات کمیسیون مشترک برجام بدون آمریکا نخستین گام مثبت در مذاکرات کمیسیون مشترک برجام بدون آمریکا نخستین گام مثبت در مذاکرات کمیسیون مشترک برجام بدون آمریکا نخستین گام مثبت در مذاکرات کمیسیون مشترک برجام بدون آمریکا نخستین گام مثبت در مذاکرات کمیسیون مشترک برجام بدون آمریکا