مدیریت شهری در اندیشه اعتماد‌سازی


خزانه دار شوراي شهر تهران گفت: اميدوارم با لطف خدا در شوراي پنجم حداقل بتوانيم علاوه بر ساير وظايف محوله با عمل صحيح در عرصه عمومي, اعتماد مردم به مسئولان را بازگردانيم.

به گزارش خبرگزاري مهر، سيد حسن رسولي در ديدار با خانواده شهداي منطقه 14, اظهار کرد: اين ديدارها به ما روحيه مي‌دهد و يادآوري مي‌کند که مسئوليت سنگيني داريم. اگر امروز از نعمت ثبات، استقلال و امنيت برخورداريم اين نعمات مرهون رشادت شهدا است که جانشان را براي اعتلاي کشور و تحکيم انقلاب نثار کردند. وي ادامه داد: نمي‌توان کتمان کرد که رابطه مسئولان با مردم نسبت به دهه‌هاي گذشته تغيير نکرده، اعتماد مردم به مسئولان لطمات جدي ديده است در اين راستا در محدوده مديريت شهري بنا بر اين است که با لطف خدا و با نظارت و حمايت مردم به گونه‌اي عمل کنيم که بخشي از اين آسيبها جبران شود. نائب رئيس کميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر تهران تاکيد کرد: اميدوارم با لطف خدا در شوراي پنجم حداقل بتوانيم علاوه بر ساير وظايف محوله با عمل صحيح در عرصه عمومي, اعتماد مردم به مسئولان را بازگردانيم. اين عضو شوراي شهر تهران،با بيان اينکه بيکاري جوانان مشکل جدي در جامعه است، اعلام کرد: نبايد منافع فردي بر مصالح و منافع انقلاب و اعتبار نظام ترجيح داده شود، مسئولان نبايد به دنبال خويش گزيني و حل و فصل مسائل قوم و قبيله و اطرافيان خود باشد. اعضاي شوراي شهر تهران در دور پنجم نسبت به اين مسايل بسيار حساس هستند تا با توجه به راي قابل توجه مردم در انتخابات 29ارديبهشت سال گذشته، به دنبال نام و نان براي خود نباشند که اگر اينگونه باشد در حق شهداي انقلاب و دفاع مقدس جفا کرده ايم. رسولي گفت: تلاش داريم بر اساس تعهدي که به مردم داريم, عمل کنيم .

  • ١٢ پرونده املاک نجومي‌به دادگاه کارکنان دولت ارجاع شد

رئيس کل دادگاه‌هاي عمومي‌و انقلاب تهران گفت: کيفرخواست ١٢ پرونده املاک نجومي‌صادر و اين پرونده‌ها براي رسيدگي به دادگاه کارکنان دولت ارجاع شده است.عباس پورياني در گفت و گو با ايرنا درباره آخرين وضعيت پرونده املاک نجومي‌افزود: اکنون 12 پرونده راجع به املاک نجومي‌با صدور کيفر خواست به مجتمع قضايي کارکنان دولت ارجاع شده که اين پرونده‌ها هنوز منجر به صدور راي نشده است و در حال رسيدگي در اين دادگاه است.رئيس کل دادگاه‌هاي عمومي‌و انقلاب تهران با بيان اينکه نخستين وقت رسيدگي به پرونده املاک نجومي‌سي ام ارديبهشت تعيين شده بود، ابراز اميدواري کرد اين پرونده‌ها به نحو احسن رسيدگي و راي قاطع براي آنها صادر شود. به گفته وي، همچنين تعدادي از پرونده‌‌ها هنوز در مرحله تحقيقات مقدماتي در دادسرا است و چنانچه اتهامي‌متوجه متهم يا متهمان باشد پرونده با صدور کيفر خواست به محاکم ارسال خواهد شد و در صورت نبود مستندات لازم ممکن است در مورد برخي از آنها قرار منع تعقيب صادر شود. پورياني در ارتباط با آخرين وضعيت پرونده حقوق‌‌هاي نجومي‌تصريح کرد: تاکنون 42 پرونده حقوق‌هاي نجومي‌با صدور کيفرخواست به مجمتع قضايي کارکنان دولت ارسال شده است. وي ادامه داد: از اين تعداد پرونده 21 فقره منجر به صدور راي شده است که 15 نفر محکوم شدند و براي 6 نفر حکم برائت صادر شده است. رئيس کل محاکم تهران خاطر نشان کرد: برخي از اين افراد به رد مال، مجازات حبس و جزاي نقدي و برخي هم به مجازات تا پنج سال حبس محکوم شدند.

  • اولين حکم افشاني

مديرکل حراست شهرداري تغيير کرد

جعفر سميعي مديرکل حراست شهرداري تهران شد‎. به گزارش خبرگزاري مهر ، محمدعلي افشاني، شهردار تهران طي حکمي‌جعفر سميعي را به عنوان مديرکل جديد حراست شهرداري تهران منصوب کرد.‎