خط و نشان دوباره ترامپ به «اون»


در حالي که جهان به سوي آرامش مي‌رود، آمريکا همواره سعي کرده آن را به چالش بکشد. يکي ازاين موارد کره شمالي است. پس از آنکه رهبران دو کره ديدار کردند تا از جنگ فاصله بگيرند، قرار شد که اون با ترامپ هم ديدار داشته باشد که يک باره همه چيز به حاشيه کشيده شد. در اين رابطه رئيس جمهور آمريکا ساعاتي پس از لغو ديدارش با رهبر کره شمالي گفت که آمريکا بيش از هر زمان ديگر آماده مقابله با تهديد کره شمالي است.

به گزارش ايسنا، دونالد ترامپ در نامه‌اي به کيم جونگ اون، رهبر کره شمالي، گفت: متاسفانه بعد از خشم و خصومت زيادي که در آخرين سخنان شما مشاهده کرديم، احساس مي‌کنم برگزاري اين ديدار که مدت زيادي براي آن برنامه‌ريزي شده بود، در شرايط کنوني مناسب نباشد.وي که پس از ارسال نامه لغو ديدار، در کاخ سفيد در جمع خبرنگاران نيز حاضر شد، گفت: با وزير دفاع و رئيس ستاد مشترک نيروهاي مسلح آمريکا صحبت کردم. نيروي نظامي‌ما که با فاصله زياد قدرتمندترين نيرو در سرتاسر جهان است... در صورت لزوم آماده است. ترامپ گفته است که با سران کره جنوبي و ژاپن صحبت کرده و آن‌ها اعلام آمادگي کرده‌اند که اگر رفتار «احمقانه و بي‌ملاحظه‌اي از کره شمالي سر زد» و کار به درگيري نظامي‌با اين کشور کشيد، تمام هزينه‌هاي مالي‌اي را که آمريکا در اين درگيري بالقوه متحمل مي‌شود، گردن بگيرند.رئيس‌جمهور آمريکا گفت، اميدوار است که در آينده «چيزهاي خوبي» اتفاق بيافتد، اما در عين حال آمريکا آماده است به اقدام نظامي‌دست بزند. او همچنين گفت آمريکا به «کارزار فشار حداکثري» و اعمال تحريم‌هاي شديد عليه کره شمالي ادامه مي‌دهد.او گفت: هنوز هم ممکن است که ديدار روز 12 ژوئن (22 خرداد) در همان تاريخ يا در تاريخي در آينده برگزار شود. ترامپ برگزاري نشست سران آمريکا و کره شمالي را به «گام‌هاي سازنده» کره شمالي مشروط کرد.او گفت اطمينان دارد که کيم جونگ اون، رهبر کره شمالي قصد دارد «کار درست» را انجام دهد. به گفته ترامپ، گفت‌وگوهاي ميان دو کشور به خوبي پيش مي‌رفته، اما اخيرا به دليلي که او مي‌داند، روابط تيره شده است. او از توضيح درباره دليل اين امر خودداري کرد.

  • هم‌چنان آماده مذاکره

از سوي ديگر پس از اعلام ترامپ مبني بر لغو مذاکرات با رهبر کره شمالي، پيونگ يانگ به اين مساله اشاره کرد که اين تصميم در راستاي خواسته‌هاي جهاني نيست و هنوز به دنبال حل اين مساله با آمريکاست. اين بيانيه که توسط کيم کيه وانگ، معاون وزير خارجه کره شمالي منتشر شد، به اين مساله اشاره دارد که کيم جونگ اون، رهبر کره شمالي تلاش بي وقفه خود را براي مذاکرات با دونالد ترامپ، رئيس‌جمهوري آمريکا انجام داده و کره شمالي تمايل دارد تا در هر زماني با ايالات متحده مذاکره کند.معاون وزير خارجه کره شمالي تاکيد کرد که ديدار با آمريکا براي حل روابط بسيار خصمانه ضرورت دارد.وي آورده است: ما به اقدامات ترامپ که از سوي يک رئيس‌جمهور آمريکا غيرمنتظره محسوب مي‌شود احترام مي‌گذاريم چراکه او به دنبال برگزاري نشستي تاريخي بين رهبران دو کشور بوده است. ما يکبار ديگر به ايالات متحده مي‌گوييم که آماده حل مشکلات در هر زماني و به هر صورتي هستيم.اين مقام وزارت خارجه کره شمالي همچنين اعلام کرد که لغو نشست قريب‌الوقوع بين آمريکا و کره شمالي در سنگاپور که قرار بود 12 ژوئن سال جاري ميلادي برگزار شود، نشان دهنده اختلاف نظر طولاني مدت ميان پيونگ يانگ و ايالات متحده است.