شمارش معکوس برای آغاز بزرگ‌ترین عملیات نظامی در جنوب سوریه

شمارش معکوس برای شروع بزرگترین عملیات ارتش سوریه و مقاومت در استان‌های مرزی و جنوبی درعا و «السویدا» آغاز شده است.
به گزارش فارس، هدف از این عملیات سرکوب همه گروه‌های تروریستی منطقه از جمله عناصر داعش در «درعا» و تروریست‌های «جبهه النصره» در استان «السویدا» است. نیروهای ارتش و مقاومت پس از پیروزی در این عملیات بزرگ مرزی مستقیما مقابل نظامیان اشغالگر قدس در فلسطین اشغالی صف‌آرایی می‌کنند. به همین خاطر، صهیونیست‌ها در حال حاضر کاملا بی‌قرار هستند. طی روزهای گذشته رژیم صهیونیستی به همراه آمریکا و متحدانش و تروریست‌های داعش تلاش می‌کردند به نحوی جلوی این عملیات را بگیرند، ولی شکست خوردند. حملات ایذایی تروریست‌های داعش و رژیم صهیونیستی به پایگاه‌های «تی-2»، «تی-3» و فرودگاه «ضبعه» با همین هدف صورت گرفته است. در هر حال، علاوه بر نیروهای مقاومت و نیروهای ویژه ارتش سوریه، جنگنده‌های روسی نیز در این عملیات حضور خواهند داشت. انتظار می‌رود نبرد درعا به «قنیطره» که در مجاورت «جولان اشغالی» قرار دارد،  نیز کشیده شوند. راز نگرانی صهیونیست‌ها نیز همین نکته است!
در مجموع، عملیات بزرگ ارتش و مقاومت در جنوب سوریه علاوه بر اینکه بر معادلات داخلی تاثیر خواهد گذاشت، توازن  را در منطقه مدیترانه هم به نفع مقاومت عوض خواهد کرد.
پیش‌بینی این پیامد مهم را آمریکایی‌ها هم کرده‌اند و به همین خاطر، جنگنده‌های آمریکایی پنجشنبه گذشته به نیروهای ارتش سوریه و هم‌پیمانان آن در استان شرقی «دیرالزور» حمله کردند.


در ارتباط با حمله به فرودگاه  نظامی «الضبعه» در استان «حمص» هم گزارش شده ارتش صهیونیستی شامگاه جمعه دو فروند موشک به سمت این فرودگاه شلیک کرد، اما سامانه دفاعی تیپ 72 ارتش سوریه توانسته یکی از این دو موشک را در هوا هدف قرار دهد. در ارتباط با محل دقیق اصابت موشک دوم و خسارات احتمالی آن، گزارشی نرسیده است.
مقامات اردن نیز عملیات ارتش سوریه در «درعا» را از نزدیک  و با نگرانی رصد می‌کنند و از پیامدهای این عملیات، هراس دارند.
رژیم صهیونیستی به همراه آمریکا، اردن، عربستان، ترکیه، قطر و کشورهای اروپایی عملیاتی را با نیابت تروریست‌های مورد حمایت خود در سال 2011 با هدف سرنگونی دولت «بشار اسد» آغاز کرده بودند.
این عملیات که نزد محافل امنیتی آمریکا و صهیونیست‌ها، «لانه زنبور» نام داشته، نه تنها به شکست انجامیده،  بلکه شرایط را معکوس کرد و موجب تقویت نیروهای مقاومت در سوریه شد. عملیات رژیم صهیونیستی و غربی‌ها در سوریه، جان حدود 500 هزار سوری را گرفته و بسیاری از شهرهای این کشور را تبدیل به خرابه کرده است.
سایر رویدادها:
* یائیر لاپید» وزیر اقتصاد پیشین رژیم صهیونیستی گفته تل‌آویو نباید «جولان» را به سوریه برگرداند.
* جنگنده‌های ارتش عراق  با حمله به مواضع تکفیری‌های داعش در منطقه «هجین» واقع در استان «دیرالزور» سوریه، یک پایگاه این گروه تروریستی را منهدم کردند.