ارتش سوریه تمامی مناطق اشغال شده دمشق را آزاد کرد

ستاد کل ارتش سوریه از پایان عملیات آزادسازی تمامی نواحی دمشق از وجود عناصر تروریستی خبر داد.
رئیس اتاق عملیات ستاد کل ارتش سوریه اظهار کرد که ارتش موفقیت‌های چشمگیری در زمینه آزادسازی سوریه از عناصر تروریستی به دست آورده‌ است.
وی تاکید کرد: درحال حاضر ارتش سوریه کنترل کامل شرق ادلب، اطراف دمشق، غوطه شرقی، شرق القلمون، یرموک و همچنین شمال حمص را به دست گرفته است. تمامی عناصر داعش که در غرب اردوگاه یرموک پناه گرفته بودند، به هلاکت رسیدند و این منطقه درحال حاضر تحت کنترل ارتش سوریه است.
وی افزود: تمامی شرایط و زمینه‌ها برای بازسازی و احیای سوریه فراهم شده است، اما این امر مستلزم حمایت اعضای دیگر جامعه بین‌المللی است.


پیام تبریک حزب‌الله لبنان به رهبری و ملت سوریه
حزب‌الله لبنان به رهبری و مردم سوریه آزادسازی دو منطقه الحجر الاسود و اردوگاه یرموک، آخرین پایگاه‌های داعش در اطراف شهر دمشق، پایتخت سوریه را تبریک گفت.این حزب در بیانیه‌ای شجاعت و شایستگی افسران و سربازان ارتش سوریه و نیروهای هم‌پیمان آنها را که این پیروزی جدید را رقم زدند، ستود و فداکاری‌های بزرگ آنها در این راه را یادآور شد.
خیز بلند ارتش سوریه برای آزادسازی درعا
با آزادسازی و پاکسازی غوطه شرقی به ویژه شهر دوما از وجود تروریست‌ها در 25 فروردین و همچنین آزادسازی اردوگاه یرموک و منطقه حجرالاسود در 31 اردیبهشت سال جاری، هم اینک نگاه‌ها به آزاد سازی استان درعا در جنوب سوریه دوخته شده است.

فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه اعلام کرد که پس از پاکسازی کامل منطقه حجرالاسود و اردوگاه یرموک از تروریست‌ها، امنیت در دمشق و حومه آن به طور کامل برقرار شده است.
فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه با بیان این که دمشق و حومه آن، از این پس به عنوان مناطق امن اعلام می‌شود، افزود: ارتش به طور کامل بر منطقه حجرالاسود و اردوگاه یرموک و قبل از آن نیز بر سه شهرک‌های یلدا، ببیلا و بیت سحم تسلط یافت.
با آزادسازی حجر الاسود و یرموک دیگر صدای توپخانه ارتش سوریه که همواره درحال هدف قرار دادن مواضع تروریست‌ها با همراهی بمب افکن‌های سوری بود، در دمشق به گوش نمی‌رسد و مردم پایتخت سوریه 2 روز است که در آرامش به سر می‌برند.
ارتش سوریه 18 روز قبل نیز کنترل مناطق و مواضع تحت اشغال گروه تروریستی تحریرالشام (جبهه النصره) را در اردوگاه فلسطینی نشین یرموک در اختیار گرفته بود.
پس از اخراج تروریست‌ها از غوطه شرقی، ارتش سوریه این فرصت را پیدا کرد تا کار تروریست‌های حاضر در جنوب پایتخت در غوطه غربی را نیز یکسره کند که این امر عصر دوشنبه محقق شد.