ازمذاكرات در مورد تلگرام تا توصيه واعظي به جناح‌ها

جلسه هيات دولت صبح روز چهارشنبه برگزار شد. در بخشي از اين نشست به رياست حسن روحاني هيات وزيران از مجلس شوراي اسلامي خواست تا ادامه بررسي لايحه «اصلاح بخشي از ساختار دولت» را در دستور كار خود قرار دهد. ظهر ديروز نيز برخي وزرا در حاشيه اين نشست با خبرنگاران گفت‌وگو كردند.
رقابت جناحي و مشكلات بين‌المللي
محمود واعظي در حاشيه نشست هيات دولت خطاب به جريان‌هاي سياسي كشور گفت: «خواهش من از همه جناح‌ها، گروه‌ها و نهادها اين است، در شرايطي كه امريكا براي ما ايجاد كرده است، با هم همكاري كنند. ما امروز بيش از هر زمان ديگري به وحدت و انسجام نيازمنديم. همه نهادها و قوا بايد تلاش كنند كه اختلاف سليقه‌ها را كنار بگذارند و بر منافع ملي و امنيت ملي كه جزو اشتراكات ما است توافق كنند. در هر كشوري مردم در انتخابات وقتي به يك نامزد راي مي‌دهند، انتظار دارند جناح ديگري كه به هر دليل راي نياورده است، اما محترم است به نامزد پيروز كمك كند. مردم انتظار حل مشكلات را دارند و با رقابت‌هاي جناحي و درگيري نمي‌توانيم مشكلات مردم را حل كنيم.»
واعظي در پاسخ به پرسشي درباره سوال از رييس‌جمهور و طرح عدم كفايت رييس‌جمهور در مجلس نيز تاكيد كرد: «طرح عدم كفايت را القا نكنيد؛ هيچ‌وقت بحث عدم كفايت در مجلس مطرح نبوده است، اما درمورد سوال روال پاسخ به آن طي شده است. مجلس حقوقي دارد و دولت هم حقوقي دارد و بر اساس اين حقوق مجلس و دولت با هم كار مي‌كنند. »


مذاكره با تلگرام با اجازه سيد ابراهيم رييسي
محمد جواد آذري جهرمي با بيان اينكه مذاكرات با تلگرام با اطلاع دادستان وقت و كارگروه تعيين مصاديق مجرمانه انجام گرفته است، تاكيد كرد: «مساله با مذاكره با تلگرام، مساله محرمانه و پوشيده‌اي نيست.» در آن زمان سيد ابراهيم رييسي دادستان وقت بوده است.
او درباره مطرح شدن موضوع رفع فيلتر توييتر نيز توضيح داد: «بر اساس بررسي‌‌‌هاي ما فيلتر توييتر در كارگروه تعيين مصاديق مجرمانه در سال ۸۸ مصوب شده و به وزارت ارتباطات ابلاغ شده است. در سال ۹۶ بازپرس شهرستان مشهد گزارش و دستور قضايي به دادستان تهران ارسال كرده و اعلام مي‌كند كه در برخي از موارد توييتر در دسترس است و درخواست دارد كه توييتر مسدود شود.»
اتفاقي براي اقتصاد ايران نمي‌افتد
محمد شريعتمداري، وزير بازرگاني نيز در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه باتوجه با خروج امريكا از برجام اين احتمال وجود دارد اروپايي‌ها تحت تاثير قرار بگيرند، گفت: «گاه درون‌زا به توانايي‌هاي داخلي از روز اولي كه سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي از سوي مقام معظم رهبري ابلاغ شد، در جاي جاي توليد ما شكل گرفته است امروز در بخش قابل ملاحظه‌اي از توليد نياز به بيرون نداريم و در بخشي كه تبادلات با دنيا داريم شايد با نقصي روبه‌رو شويم اما اقتصاد ايران آنقدر قوي است كه با اين توپ و تشرهاي خالي اتفاقي برايش نيفتد.»
امريكا زنداني توهمات غلط است
وزير خارجه ايران با اشاره به ادعاهاي وزيرخارجه امريكا عليه كشورمان گفت: «دولت كنوني امريكا نه تنها زنداني تصورات و توهمات غلط خود هستند، بلكه زنداني گذشته و بدتر از آن زنداني گروه‌هاي فشار فاسدي هستند كه هر روز كوس رسوايي يكي از آنها بر سر بازار افكار عمومي جهان بلند مي‌شود. »
وزير امور خارجه با اشاره به شعارهاي توخالي امريكايي‌ها درباره حمايت از مردم ايران مطرح كرد: «اينها در حالي ادعاي حمايت از مردم ايران را مطرح مي‌كنند كه حتي نام خليج فارس را غلط مي‌گويند يا مردم ايران را از ديدن خانواده‌شان در امريكا محروم مي‌كنند. اين افراد حرف‌هاي‌شان براي مردم ايران نه جذابيتي دارد نه گيرايي؛ حتي باعث وحدت بيشتر در بين مردم ايران مي‌شود.»