نیروهای مسلح برای تقویت قدرت دفاعی در اوج است




مجلس شورای اسلامی دیروز و همزمان با 3 خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر یک میهمان ویژه داشت. سردار سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح پشت تریبون بهارستان قرار گرفت و اعلام کرد که نیروهای مسلح برای توسعه قدرت دفاعی منتظر مجوز یا لبخند هیچ قدرتی نیستند.


به‌گزارش خانه ملت، این مقام ارشد نظامی با گرامیداشت یاد امام و شهیدان انقلاب اسلامی و شهیدان عملیات بیت المقدس و آرزوی سلامتی برای جانبازان گفت: قدردانی می‌کنم از همه تلاش‌ها و زحمات ایثارگران و ملت بزرگ ایران بویژه مردم صبور و مجاهد خوزستان، خرمشهر، آبادان، هویزه، اهواز، دشت آزادگان، شادگان و همه مناطقی که در عملیات بیت المقدس یا آزاد شدند یا در حاشیه عملیات قرار داشتند. وی افزود: با وجود تمام تلاش‌های مؤثری که برای توسعه این سرزمین و پیشرفت آن اتفاق افتاده امیدواریم با تلاش و اولویت دهی مجلس و دولت مابقی مشکلات مردم صبور منطقه بهتر از گذشته برطرف شود. سرلشکر باقری با بیان اینکه جنگ‌های بزرگ در تاریخ همه ملت‌ها نقطه عطفی محسوب می‌شود، گفت: دفاع مقدس برای ملت ایران و تاریخ ایران بزرگ چنین وضعیتی را دارد، ملت ایران دو قرن قبل از این حادثه تاریخی مشحون از شکست و حقارت را تجربه کرده است.
وی ادامه داد: ملت ایران در حادثه بزرگ (دفاع مقدس) نه تنها یک وجب از خاک خود را از دست نداد بلکه توانست با پیروزی از این حادثه خارج شود و امنیت و آرامش کشور را برای دهه‌های متوالی تأمین کند. وی یادآور شد: در 9 ماهه ابتدای تحمیل جنگ به ملت ایران دو تفکر در کشور وجود داشت که تأثیرات آن در دفاع مقدس قابل مطالعه است؛ به این صورت که تفکری در ذهن و عملکرد فرمانده قوای وقت بود که باید با نگاه به دست بیگانه و امید به تصمیمات قدرت‌های بزرگ برای متوقف کردن متجاوز منتظر شرایط بود، تفکری که اعتماد به جوانان و نهادهای انقلابی و اعتماد به قدرت ملی نداشت و نتیجه آن در شکست‌های بزرگ غرب دزفول، هویزه و جاده ماهشهر – آبادان در پاییز 59 خود را نشان داد.
سردار باقری تصریح کرد: در نهایت با عزل او این تفکر کنار گذاشته شد و در کنار آن تفکر انقلاب اسلامی که در جوانان این مرز و بوم وجود داشت که با اعتماد به قدرت ملی و تکیه بر جوانان ارزشمند این سرزمین با وحدت ملی، انسجام نیروهای مسلح و اقتدار و خلاقیت توانست دشمن را شکست دهد و سرزمین را نجات دهد و این تفکر بود که توانست دفاع مقدس را به نتیجه برساند. وی ادامه داد: امروز نیز ملت ایران با امتحان بزرگی مواجه است کما اینکه امریکای جنایتکار بدعهد با عهدشکنی با تصمیمات توافق شده قبلی و توسط عناصر تازه به دوران رسیده خود برای ملت ایران باید و نباید می‌کند؛ دشمنی بدعهد، ظالم، جنایتکار، منزوی و عصبانی با رهبرانی عهدشکن و فاسد و حتی حقوق‌بگیر صهیونیست‌ها و منافقین و هر چند این دشمن جسارت حضور و ورود در عرصه نظامی و جنگ رودررو را ندارد اما تلاش دارد که در عرصه اقتصادی و عملیات روانی بر ملت ایران فشار وارد کند.
سردار باقری گفت: خوب است  صدام لعین  که معاهده 1975 را پاره کرد و به چه سرنوشتی دچار شد و امروز در کجای تاریخ قرار دارد با عهدشکنان امروز مقایسه کنیم و بگوییم که آینده چنین انسان‌هایی هم مانند صدام خواهد بود.
وی افزود: امروز هم می‌توانیم با این حوادث با همان دو رویکرد مواجه شویم و قطعاً رویکردی که می‌تواند ملت ایران را از این گردنه نیز عبور بدهد اتکا به قدرت داخلی، اتکا به جوانان این مرز و بوم و اتکا به قدرت لایزال الهی است . در کنار بهره‌مندی از دوستان و همراهان به عناصری که در صحنه بین‌المللی با رهبری مطلق امریکا موافق نیستند  با تکیه بر قدرت داخلی و نگاه به درون می‌توان از این حوادث به سهولت عبور کرد. سردار باقری تأکید کرد: اینجانب به‌عنوان نماینده نیروهای مسلح در برابر نمایندگان ملت ایران اعلام می‌دارم که نیروهای مسلح امروزه بیشتر از هر زمان دیگری از نظر قدرت دفاعی از جهت آمادگی‌های دفاعی و رزمی در اوج به سر می‌برند و در توسعه قدرت دفاعی خود منتظر مجوز یا لبخند هیچ قدرتی نیستند و به‌عنوان حامی ملت ایران مدافع مرزهای میهن اسلامی و منافع ملی کشور شبانه‌روز در حال انجام وظیفه هستند و در کنار گذر از این پیچ تاریخی در تمام مسائل به‌عنوان حامی در کنار ملت ایران قرار خواهند گرفت و قطعاً عبور از این مرحله نیز بیت‌المقدس دیگری برای ملت ایران رقم خواهد زد.

بـــــرش
بیانیه های ارتش و سپاه به مناسبت سوم خرداد

ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت سوم خرداد، بیانیه‌ای صادر و در آن آزادسازی خرمشهر را نقطه عطف عملیات‌های دوران دفاع مقدس توصیف کرد. به گزارش ایرنا، در بخشی از این بیانیه آمده است: فتح خرمشهر توسط رزمندگان اسلام، پس از 19 ماه اشغال، نماد وحدت، قدرت ملی، پایداری و عدم پذیرش هرگونه تجاوز از سوی ملت بزرگ ایران اسلامی است. به نوشته این بیانیه، درس دیگر سوم خرداد درس وحدت و انسجام نیروهای مسلح است. کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران دست در دست برادران خود در سایر نیروهای مسلح، مصمم و مقاوم تا آخرین قطره خون خود از حریم ولایت و میهن اسلامی صیانت می‌کنند.
سپاه هم در بیانیه‌ای با گرامیداشت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر تأکید کرد: نظام سلطه و استکبار و بویژه سردمداران رژیم جنایتکار، جنگ افروز، فریبکار و عهدشکن امریکا این پیام را دریافت کرده‌اند که در صورت تعدی و تعرض به ایران اسلامی، سرنوشتی متفاوت از فرجام صدام معدوم نخواهند داشت.