لبنیات گران شد

در حالی که محصولات لبنی در بازار گران شده اند، خبرها  از ارزانی قریب الوقوع برنج خارجی، حبوبات و شکر و نیز احتمال گرانی نان بعد از ماه رمضان حکایت دارد.
رئیس اتحادیه فروشندگان لبنیات از افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت لبنیات خبر داد و گفت: قیمت کره ۱۰۰ گرمی نیز هزار تومان افزایش یافته است.
به گزارش ایسنا، علی رجبی - رئیس اتحادیه فروشندگان محصولات لبنی - در باره قیمت عرضه این محصولات در بازار گفت: در روزهای گذشته قیمت کره ۱۰۰ گرمی از ۳۵۰۰ تومان به ۴۵۰۰ تومان افزایش یافته و قیمت انواع محصولات لبنی دیگر نیز ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش داشته است.
وی افزود: پنیر ۴۵۰ گرمی سفید نیز از ۴۲۰۰ تومان به ۴۵۰۰ تومان و شیر کم چرب یک لیتری از ۲۵۰۰ تومان به ۲۷۵۰ تومان افزایش قیمت داشته است.
رئیس اتحادیه فروشندگان محصولات لبنی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا این افزایش قیمت دارای مجوز بوده است یا خیر؟ گفت: دستگاه‌های نظارتی می‌توانند اعلام کنند که این افزایش قیمت با مجوز یا غیرقانونی بوده است اما چیزی که در بازار اتفاق افتاده افزایش قیمت‌هاست که آن را می‌توان اعلام کرد.در این حال، رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی از افزایش قیمت برخی مواد غذایی از جمله رب، تن ماهی و شوینده‌ها خبر داد و همچنین اعلام کرد که قیمت برنج خارجی، حبوبات و شکر در بازار عمده‌فروشی کاهش یافته و به زودی در بازار مصرف نیز شاهد کاهش قیمت این محصولات خواهیم بود.آقاطاهر توضیح داد: قیمت برنج هندی در آینده نزدیک کاهش پیدا خواهد کرد. همچنین برنج ایرانی افزایش قیمتی را به ثبت نرسانده و فقط برنج با ارقام پر محصول کیلویی ۴۰۰ تا ۵۰۰ تومان افزایش قیمت داشته است.رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی افزود: قیمت حبوبات به جز لوبیا چیتی در مدت اخیر روند کاهشی داشته که در این شرایط با توجه به آن که محصولات بسته‌بندی، قیمت مصوبی را برای محصول خود در نظر گرفته‌اند، همچنان کاهش قیمتی را لحاظ نکرده‌اند.از سوی دیگر خبرها از تصمیم گیری برای افزایش قیمت نان بعد از ماه رمضان حکایت دارد. در این زمینه یزدان سیف، معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران، در پاسخ به سوالی مبنی بر این که چه تصمیمی برای قیمت نان گرفته می شود؟ گفت: تصمیم گیری برای قیمت نان در شورای سامان دهی گندم، آرد و نان مطرح شده و به نظر می رسد پس از ماه رمضان درباره این مسئله تصمیم گیری خواهد شد. وی افزود: قطعا تغییراتی در قیمت نان رخ می دهد.