بیانیه شفر و پاسخ برانکو به کی روش


پرسپولیس فصل موفقی را پشت سر گذاشت و توانست در قهرمانی در لیگ برتر دبل کند. این تیم همچنین در آسیا به جمع 4 تیم برتر پایانی رفت و این فصل هم موفق شده در جمع 8 تیم برتر لیگ قهرمانان آسیا حضور پیدا کند. از طرف دیگر برانکو ایوانکوویچ، سرمربی پرسپولیس قراردادش را قبل از سفر به کرواسی با این باشگاه تمدید کرد تا خیال هواداران این تیم از این بابت راحت شود. برانکو ایوانکوویچ درباره همه موارد این روزهای تهران با فارس صحبت کرده؛ از لیست تیم ملی و خط خوردن سیدجلال حسینی تا رقیب پرسپولیس در یک‌چهارم نهایی.
 تمدید قرارداد شما با پرسپولیس تبدیل به یک پروسه طولانی شد، دلیل آن چه بود؟
نمی‌دانم چرا اینطور شد و مشکل کجا بود. واقعیت این است که ما یک مذاکرات فشرده انجام دادیم، این مسئله واقعیت دارد که ما 4 ماه قبل بر سر همه بندها برای تمدید قرارداد توافق کردیم اما نمی‌دانم چرا اینقدر زمان گذشت تا توافقات ما مکتوب شود. طبیعی است که من هم باید به فکر آینده‌ام باشم تا ببینم به چه شکلی مسائل را اداره کنم. من هم دوست داشتم همه چیز رسمی و محکم باشد.
 پرسپولیس 2 فصل متوالی قهرمان لیگ شده و این موضوع انتظارات را از شما و تیمتان خیلی بالا برده است. برای تکرار این روزهای خوب چه برنامه‌ای برای لیگ بعدی دارید؟


فصل بعد شرایط تیم ما بهتر است و تیم ما شکل خود را پیدا کرده و انتظار دارم این وضعیت یک کمک قابل توجهی به ما انجام دهد تا بتوانیم نتایج بهتری بگیریم. به طور مثال باید بگویم بشار رسن، احمد نورالهی و امید عالیشاه یا حتی بازیکنانی که کمتر به آن‌ها فرصت بازی رسید، می‌توانند خود را نشان دهند و از آن‌ها انتظار می‌رود یک گام رو به جلوی بزرگ بردارند. باید بگویم همه بازیکنان بین 5 تا 10 درصد از ظرفیت فعلی‌شان بهتر خواهند بود و این تبدیل به یک گام بزرگ خواهد شد.
 امروز حریف پرسپولیس در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا مشخص می‌شود و هواداران پرسپولیس به هر حال امیدوار به کسب قهرمانی آسیا هستند. فکر می‌کنید امسال بتوانید به این مهم دست پیدا کنید؟
میل و خواسته هواداران برای من کاملا مشخص است اما تکرار می‌کنم که ما تنها تیمی هستیم که با بازیکنان وطنی و ایرانی بازی می‌کنیم و بازیکن خارجی نداریم. به طور مثال مهاجم برزیلی الجزیره امارات هزینه قراردادش به اندازه هزینه کل تیم ما در یک فصل است. با این شرایط ما باز هم رو به جلو حرکت می‌کنیم و این رویای ماست که بتوانیم به قهرمانی آسیا برسیم.
 دوست دارید در این مرحله از رقابت‌های قهرمانی آسیا با کدامیک از تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها روبه‌رو شوید؟
برای ما اصلا مهم نیست که چه تیمی روبه‌روی ما قرار خواهد گرفت. هر تیمی که از قرعه دربیاید برای ما قابل احترام است و با آن‌ها رقابت خواهیم کرد.
 اگر هم در آسیا به استقلال نخورید طبق برنامه 29 تیرماه در سوپرجام ایران به مصاف استقلال خواهید رفت. این در حالی است که در آخرین دربی که برگزار شد یک نیمه ضعیف را مقابل استقلال ارایه دادید. نگران بازی سوپرجام نیستید؟
نیمه اول بازی ما با استقلال بدترین بازی پرسپولیس در این سال‌ها بود. ما بدترین مسابقه را انجام دادیم اما در نیمه دوم آن‌ها حتی نتوانستند به نیمه زمین ما برسند. موافقم کار سختی داریم چون بازی سختی پیش روی ماست اما هر کاری لازم باشد انجام می‌دهیم تا با حداکثر آمادگی به مصاف استقلال برویم چون از این بازی فقط برد می‌خواهیم.
 صحبت از حضور سروش رفیعی در پرسپولیس است، این موضوع چقدر صحت دارد؟
سروش بازیکن فوق‌العاده‌ای است و شخصیت بسیار خوبی دارد که حضورش در هر تیمی می‌تواند به موفقیت آن تیم کمک کند اما در این بین 2 مشکل وجود دارد اول این‌که باید ببینیم او می‌خواهد در قطر بماند یا نه و سوال دیگر این است که پنجره نقل‌وانتقال ما باز می‌شود یا خیر.
 رقیب سنتی پرسپولیس با شفر قراردادش را تمدید کرد و این موضوع باعث شده تا استقلالی‌ها به نتایج خوب به این مربی امیدوار باشند. وضعیت این تیم را در فصل آینده چطور می‌بینید؟ و آیا این تیم می‌تواند مقابل قهرمانی مجدد پرسپولیس بایستد؟
من هیچگاه درباره تیم‌های دیگر اظهارنظر نمی‌کنم اما درباره استقلال باید بگویم این تیم به شکل سنتی همیشه یک کاندیدای قهرمانی است.
 سیدجلال حسینی پیش از عزیمت تیم ملی به ترکیه خط خورد، شما در این باره واکنش خاصی نداشتید. در این خصوص چه صحبتی دارید؟
از حذف شدن سیدجلال حسینی از تیم ملی خیلی خیلی ناراحتم. او در 10 سال گذشته فیکس‌ترین بازیکن تیم ملی ایران بوده و هر زمان چه در پرسپولیس و چه در تیم ملی به میدان رفته وفادارترین، صدیق‌ترین و کلیدی‌ترین بازیکن زمین بوده اما نمی‌دانم چرا قبل از رفتن تیم ملی به ترکیه از لیست تیم ملی کنار گذاشته شد.
 آقای گرشاسبی مصاحبه‌ای انجام داد و در آن عنوان کرد که وقتی سیدجلال به الجزیره امارات گل زد او احتمال حذف شدن حسینی را از تیم ملی داد و حتی اعلام کرده که بعد از جام جهانی صحبت‌هایی در خصوص کی‌روش انجام می‌دهد.
درباره صحبت‌های آقای گرشاسبی مدیرعامل محترم باشگاه پرسپولیس باید بگویم که کاملا با او هم‌عقیده هستم و با تمام وجود در کنار او قرار دارم و روی این اظهارات می‌ایستم زیرا به نظر می‌رسد صداقت و وفاداری بازیکنان پرسپولیس چندان برای برخی‌ها مطلوب نیست.
 
سرمربی استقلال با انتشار اطلاعیه‌ای نسبت به صحبت‌های کارلوس کی‌روش واکنش نشان داد. به گزارش ایسنا، وینفرد شفر، سرمربی استقلال در واکنش به صحبت‌های کارلوس کی‌روش اطلاعیه‌ای صادر کرد که مشروح آن در ادامه می‌آید.
در ۸۵ درصد مسابقات ما وریا غفوری به عنوان مدافع راست بازی کرد. هر کسی که مسابقات لیگ را پیگیری و تماشا کرده باشد از این نکته آگاه است. به علاوه این‌که این مشخص بود ما برخی مواقع به دلیل مصدومیت، وریا را به عنوان وینگر راست استفاده کردیم. مهمتر از همه چیز کیفیت خارق‌العاده وریا غفوری است. او به خوبی نقش یک دفاع راست را با عملکردی مدرن و محکم به نمایش گذاشت. این بسیار ضروری است برای تحت فشار قرار دادن حریف و توانایی ایجاد موقعیت بیشتر برای تیم. در سال‌های گذشته فوتبال تغییرات بسیار مهمی داشته است. بهترین راه برای خارج کردن یک مدافع چپ تهاجمی در جریان مسابقه، یک مدافع راست محکم و تهاجمی است. همانطور که بازیکنانی مانند کیمیچ و مارسلو فقط عقب نمی‌ایستند که دفاع کنند. چنین کاری متعلق به گذشته است. وریا فوتبال مدرنی بازی می‌کند. او بسیار پیشرفت کرده و این خیلی خوب است. من ناراحت و ناامید شدم به خاطر این‌که تیم ملی بازیکن من را پس از بازی با الهلال تحت فشار گذاشت. او و استقلال را تحت فشار گذاشت، از مسیری که به نظر من غیر منصفانه، خارج از شرایط همکاری و مضر برای ما و بازیکن ما بود اما آن مسئله متعلق به گذشته است. من امیدوارم در آینده با هم همکاری داشته باشیم به خاطر این‌که این بهترین کار برای فوتبال ایران است و من باور دارم همه ما یعنی تیم ملی و باشگاه‌ها یک هدف را دنبال می‌کنیم که پیشرفت فوتبال ایران است. ما می‌توانیم این کار را فقط با هم و با همکاری هم انجام دهیم نه علیه یکدیگر.
 
در مورد دروازه‌بان‌ها صحبت کنیم. اگر شما 2 دروازه‌بان خوب داشته باشید، باید هر دوی آن‌ها را بازی دهید. این یک حقیقت ساده است. به عنوان یک مربی باشگاهی این کار من است که همه بازیکنانم را در بهترین شکل ممکن حفظ کنم و برای دروازه‌بان‌ها بازی کردن مهمترین تمرین است. فلسفه‌ای که شما می‌توانید در ایتالیا، اسپانیا و فرانسه ببینید. هیچ تردیدی نمی‌تواند وجود داشته باشد که حسینی دروازه‌بان آینده است و عملکرد او در مسابقات لیگ و مسابقات بین‌المللی فوق‌العاده بود و او شایستگی حضور در تیم ملی را داشت اما این نظر شخصی من است. من از بازیکنان ملی‌مان حمایت می‌کنم و برای آن‌ها بهترین آرزوها را دارم. این یک تیم فوق‌العاده، با شخصیت‌های فوق‌العاده است و امیدوارم آن‌ها بتوانند به دور بعدی راه پیدا کنند. همانطور که پیش از این هم نشان داده و گفته‌ام من هیچ صحبت دیگری غیر از احترام برای تیم ملی و احترام برای ایران ندارم.