دگرانديش

روز گذشته ليست نهايي تيم‌ملي فوتبال براي حضور در جام‌جهاني اعلام شد. اتفاقي كه واكنش‌هاي متعددي را در فضاي مجازي به همراه داشت. شايد كمتر هواداري تصور مي‌كرد روزي كارلوس كي‌روش، محمدرضا خانزاده را براي حضور در روسيه به تيم‌ملي دعوت كند اما سيد جلال حسيني جايي در اين ليست نداشته باشد. ابهامات فراواني در ليست كي‌روش وجود دارد اما به هرحال همه كساني كه در حوزه ورزش فعاليت مي‌كنند، مي‌دانند كه سرمربي حق دارد بازيكنان مدنظرش را به تيم‌ملي دعوت كند. سال‌هاست كه گفته مي‌شود سليقه هر مربي در تعيين تركيب تيمش موثر است و به همين دليل بايد به ليست بازيكنان دعوت شده از سوي كارلوس كي‌روش نيز احترام گذاشت اما نقد منصفانه وظيفه رسانه‌هاست. پرونده امروز «قانون» درباره ليست جديد تيم‌ملي است؛ يوزهايي كه كمتر از يك ماه ديگر براي كشورمان خواهند جنگيد. بازيكنان تيم‌ملي براي حضور در جام‌جهاني را در ادامه مرور مي‌كنيم.
دروازه‌بان‌ها: علیرضا بیرانوند، رشید مظاهری، امیر عابدزاده.
مدافعان: علی قلی زاده، مجید حسینی، میلاد محمدی، محمد خانزاده، مرتضی پورعلی گنجی، پژمان منتظری، رامین رضاییان، روزبه چشمی.
بازیکنان میانی: احسان حاج صفی، کریم انصاری فرد، مسعود شجاعی، مهدی ترابی، امید ابراهیمی، سعید عزت اللهی.


مهاجمان: علیرضا جهانبخش، اشکان دژاگه، مهدی طارمی، رضا قوچان نژاد، سامان قدوس، سردار آزمون، وحید امیری.
فدراسيون فوتبال اسامي بازيكنان تيم‌ملي را در حالي معرفي كرده كه به نظر مي‌رسد چند بازيكن در پست خود حضور ندارند؛ به عنوان مثال در ليست اعلام شده از سوي فدراسيون فوتبال، علی قلی زاده براي مدافع، کریم انصاری فرد به عنوان هافبک و اشکان دژاگه به عنوان مهاجم معرفی شده‌اند! نگاه آماري به بازيكنان حاضر در تيم‌ملي نشان مي‌دهد 15 لژیونر در لیست کی روش وجود دارد. این در حالی‌است که تعداد بازیکنانی که از لیگ برتر در این لیست حضور پیدا کرده‌اند، 9 نفر هستند. استقلال تهران با چهار بازیکن بیشترین سهم را در میان تیم های مختلف دارد. نكته جالب اينكه پرسپوليس به عنوان قهرمان ليگ برتر تنها دو بازيكن در ليست نهايي تيم‌ملي دارد. در میان لژیونرها نیز لیگ یونان با سه لژیونر ایرانی بیشترین سهم را از لیگ های مختلف به خود اختصاص داده است.