ژنرال‌هاي دولت روشنگري‌ كنند

درگيري‌ها بر سر مسائل مختلف در ايران به يكي از برنامه‌هاي روزانه سياست‌مداران ورسانه‌هاي وابسته به آن‌ها تبديل شده است. روزي يكي از مسئولان از دوتابعيتي‌هاي دولتي سخن مي‌گويد و روزي ديگر مسئولان دولتي با زير سوال بردن اين ادعا و رد آن، مدعي مي‌شوند كه اين سخنان صحت ندارد. در اين بين مردم هستند كه با شنيدن و خواندن اين درگيري‌هاي درون حكومتي، آشفته شده و تصور مي‌كنند كه همه مسئولان به نوعي فقط به فكر خود بوده و براي رسيدن به اهداف خود مي‌كوشند و ملت هيچ جايگاهي در افكار آن‌ها ندارد. در تازه‌ترين بازي سياسي اين روزها خبرگزاري تسنيم در گزارشي با عنوان«آیا نوبخت فرزندان ظریف و زنگنه را «کاسب تحریم» معرفی کرد؟ » نوشت كه کاسبان تحریم، واژه‌ای بود که بارها برای حمله به منتقدان برجام استفاده شد. سخنگوی دولت تايید کرد که فرزندان مسئولان دولت روحانی، دو تابعیتی و برای تجارت در ایام تحریم در خارج فعالیت اقتصادی کردند.
اين رسانه ادامه داد:« این طیف از افراد معتقد بودند که دوران تحریم برای عده‌ای سود داشته و آن‌ها از فضای تحریم و محاصره اقتصادی نهایت بهره را می‌بردند. از جمله حسن روحانی در سفر استانی که در اوایل دولت یازدهم به هرمزگان داشت، گفته بود كه گروهی به عنوان دورزدن تحریم ها منافع ملت را دور زدند و پول آن‌ها را برداشتند که امیدواریم همه دستگاه‌های کشور بتوانند این پول را به بیت‌المال بازگردانند».
تسنيم مي‌نويسد:«روی دیگر سکه جایی است که چند روز پیش گزارش تحقیق و تفحص از مدیران دوتابعیتی از سوی مجلس شورای اسلامی منتشر شد. نکته قابل تامل در این گزارش جایی بود که به دوتابعیتی بودن فرزندان برخی مقامات دولتی از جمله محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه و بیژن نامدارزنگنه، وزیر و نفت و شماری از دستیاران و مشاوران حسن روحانی اشاره شد که بدون ترک تابعیت آن کشورها مشغول فعالیت‌های اقتصادی یا کارمندی در آن کشورها هستند.در این گزارش آمده است كه فرزندان مسئولان عالی‌رتبه‌ای، نظیر وزیر محترم امور خارجه، نفت و برخی از مشاوران و دستیاران ريیس‌جمهور تنها نمونه‌ای از این دست افراد هستند. لازم است تا تدابیری در خصوص این دسته از افراد به‌طور جدی اتخاذ شود، به‌طوری که مقامات و اشخاص اینچنیني ملزم به اظهار دارابودن تابعیت و اقامت سایر کشورها شده یا در صورت کسب تابعیت‌های سایر کشورها نسبت به ترک تابعیت دوم اقدام كنند». نوبخت در نشست خبري خود در روز شه‌شنبه در واكنش به سوالات خبرنگاران گفت كه من سربسته بگویم بخشی از ابزارها را که در دوران تحریم کمک می‌کردند، سوزاندیم.
وقتی تحریم باشیم که مسیر رسمی جواب نمی‌دهد. مشخص نيست منظور نوبخت كه متاسفانه سخنگوي دولت است، در اين بين چيست ولي وزرايي مانند ظريف و زنگنه كه از بهترين‌‌هاي دولت به حساب مي‌آيند، بايد اين شايبه‌ها را از بين برده و درباره ادعاهاي مطرح شده پاسخگو باشند و نگذارند كه مردم بي‌اعتماد شوند.