بازگشت دلواپسان به خيابان با كمك ترامپ

 
منافع ملي بازيچه دست برخي جريان‌هاي سياسي شده است و هركدام از آن‌ها تعاريف متفاوتي از اين مهم به زبان مي‌آورند و اين موضوع سبب شده است تا فشار خودپسندي‌ها روي مردم وارد شود. تعاريفي كه اگر مي‌توانست مردم را با خود همراه كند بي شك نتيجه‌اي فراگير و تاثير گذار داشت. بعد از خيانت ترامپ و خروج ايالات متحده از برجام و اظهارات سخيف رييس‌جمهور اين كشور برخي به جاي آن‌كه هرچه فرياد دارند بر سر آمريكا بزنند انگشت اتهام را به سمت خودي‌ها گرفتند و شروع به تخليه كينه‌هايي كردند كه سال‌ها در دل آن‌ها جا خوش كرده‌بود. در همين راستا برخي از جرياناتي كه براي رسيدن به اهداف خود جماعتي را به عنوان مردم و دانشجو دعوت مي‌كنند، روز گذشته نيز با شعارهاي هميشگي خود در مقابل سفارت پيشين ايالات متحده صف كشيدند و فرياد زدند. اين جريان با بيان اظهارات مبهم سازشكاران را تخريب كردندو زير سوال مي‌بردند ولي روشن نمي‌گفتند كه اين عنوان را به چه جريان و افرادي مي‌چسبانند.
سخن از احمق‌ها
سخنران اين دورهمي پناهیان بود.وي در ادامه این تجمع گفت: «سیاست مدارانی که آمریکا را جدی می‌گرفتند امروز حرف‌های‌شان 180 درجه نسبت به پنج سال پیش تغییر کرده است. آن‌ها که تره گندیده‌ برای آمریکا خرد می‌کردند الان می‌گویند مذاکره با آمریکا کار احمقانه‌ای است ولی ای کاش زودتر می‌فهمیدند». پناهیان یادآور شد:« مسئولان ما باید تلاش کنند تا مردم غرب در برابر دولت‌مردان سست عنصر خود و سیاست‌های آن‌ها بایستند. شاید آن‌ها نسبت به اسلام موافق نباشند ولی اگر هر جایی بدانند که شما ضد اسراییلی هستید، شما را تشویق خواهند کرد». وي تصریح کرد:«برخی احساس می‌کنند اگر ترامپ نمی‌آمد ساختار آمریکا و اتفاقات اخیر رقم نمی‌خورد ولی این‌ها یک بازی است و آن‌ها باید کسی مثل ترامپ را می‌فرستادند که نقشه‌های‌شان را پیاده کنند». پناهيان در بخش دیگری از سخنان گفت:«اگر سازشکار در جامعه ما نباشد نه تنها به تحریم ها اضافه نخواهد شد بلکه تحریم های قبلی هم برداشته می‌شود، دشمن به سازشکاران امید بسته و به این امید فشار می‌آورد، مردم ما یک روز انتقام خود را از سازشکاران خواهند گرفت». وی گفت:« بعد از انقلاب از همان زمانی که زمزمه‌های سازش شنیده شد، توطئه‌های آمریکا و استکبار، تحریم‌ها و سیاست‌های خصمانه دشمنان هم آغاز شد. اگر آمریکا به تحریم‌ها پافشاری می‌کند نتیجه رفتار سازشکارانی است که برای دشمن پالس مثبت فرستادند».پناهیان تاکید کرد:«اگر آمریکا به اثرگذاری تحریم‌ها یقین داشت چرا آمد و مذاکره کرد، آن‌ها به احمق‌هایی که ما در كشور داریم تکیه کردند و الان هم اگر می‌گویند تحریم‌ها را برمی‌گردانیم خوب می‌دانند که تحریم‌ها اثری ندارد ولی چون نمی‌توانند جلوی انقلاب اسلامی را بگیرند این‌گونه دست و پا می‌زنند».


نفي خودبرتربيني
در اين كشور بيشتر مردم از استكبار و دشمنان متنفر هستند و اگر قرار باشد، مانند همان هشت سال دفاع مقدس مقابل آن‌ها خواهند ايستاد وجان خود را فدا مي‌كنند. نكته‌اي كه بايد به آن نقد كرد خودبرتربيني برخي جريان‌ها در كشور است كه خود را فهيم‌تر، انقلابي‌تر، دلسوز‌تر و ... از ملت ايران مي‌دانند و تلاش مي‌كنند به جاي 80 ميليون ايراني تصميم‌ بگيرند. اقداماتي كه مردم هيچ‌گاه قبول نداشتند و همواره اعتراض خود را نسبت به اين جماعت اندك كه صداي بلندي دارند اعلام كردند.
كمك به افراطي‌گري
از طرف ديگر نبايد نسبت به كمكي كه ترامپ و صهيونيست‌جهاني به برخي جريان‌هاي افراطي در ايران دارند نيز بي‌توجه ماند. هر زماني كه كشور ايران به لحاظ رشد و توسعه به سطحي نزديك مي‌شود كه آينده‌اي روشن را براي آن در نظر بگيريم، افرادي مانند بوش و ترامپ از راه مي‌رسند و با اقدامات خزنده و برنامه‌ريزي شده در راستاي منويات و تدابير صهيونيست‌ها بازي را بر هم مي‌زنند و مسير را به سمتي مي‌برند كه تنها به نفع جريان‌هاي اقتدارگرا تمام شود. آن هايي كه مدام منتظر هستند با تخريب اميد ملت ايران بر سر آن ها بزنند وبگويند كه ديديد، ما گفتيم و ...! مسئولان و آن‌هايي كه به واقع دلسوز ايران و ملت هستند، بايد بدانند كه تنها راه موفقيت حمايت از مردم است و اينكه بخواهند با استمداد از فشارهاي جهاني يا لبخندهاي استكبار به موفقيت دست پيدا كنند، راهي جز به بي‌راه‌نيست و نتيجه‌اي در بر ندارد.