نمی‌توانیم هم با دشمنان برخورد کنیم و هم مراقب باشیم از پشت خنجر نزنند

سخنگوی دولت در واکنش به هجمه‌هایی که به بهانه خروج آمریکا از برجام به دولت وارد می‌شود گفت: مشکلات زیاد است و ما باید خود را برای هر شرایطی آماده کنیم و دیگر وقت نداریم که هم با دشمنان برخورد کنیم و هم به دوستان خود نگاه داشته باشیم که از پشت خنجر نزنند. وی با تاکید بر اینکه برجام اقدام درستی بود که از سوی دولت انجام گرفت، خاطر نشان کرد: در شرایط تحریم این ملت بود که باید هزینه سنگینی می‌پرداخت. دولت را وادار نکنید برخی مسائل را بیان کند، چرا ما را وادار می‌کنید که حرفهایی بزنیم که موجب سوءاستفاده دشمن شود.
نوبخت در ادامه با بیان اینکه با برجام اجماع جهانی علیه ایران از بین رفت، بیان کرد: عدم همراهی اروپا با ترامپ آیا ارزش ندارد؟ نوع مقابله اتحادیه اروپا و از جمله فرانسه و انگلیس با آمریکا از دستاوردهای برجام بوده است. اکنون مردم جهان می‌دانند مواضع آمریکا درست نیست و این بزرگترین دستاورد ما است.
وی تاکید کرد: البته اگر منافع ما ایجاب کند حتما از برجام خارج می‌شویم. بازگشت به گذشته برای ما مشکل نیست. غنی سازی را درآن شرایط با هر درصدی که تشخیص دهیم انجام می‌دهیم و وقتی هم از برجام خارج شدیم هیچ نیازی نیست که فعالیت‌های هسته‌ای ما تحت نظر طرف مقابل انجام شود.