آمريکا به دنبال نابودي سازمان ملل


رئيس مجلس شوراي اسلامي‌گفت: آمريکا قصد دارد نهاد بين‌المللي سازمان ملل را که به قصد ايجاد صلح در جهان تاسيس شده، نابود کند و چون سازوکار ديگري براي جايگزيني آن وجود ندارد، صحنه بين‌المللي را به هرج و مرج سوق دهد.

به گزارش ايسنا، علي لاريجاني افزود: حمله به عراق بدون مصوبه شوراي عالي امنيت بود، اما آمريکايي‌ها با کمک يک يا دو کشور دست به اين اقدام زدند گرچه بعدها چنان گرفتار شدند که پا به فرار گذاشتند. خروج از معاهده پاريس در رابطه با آب و هوا خلاف مقررات سازمان ملل بود و همچنين خروج از توافقنامه هسته‌اي خلاف قطعنامه شوراي امنيت بود و همين طور انتقال سفارتخانه خود به قدس. وي افزود: در روز گذشته رژيم صهيونيستي دست به جنايتي وسيع زد و حدود ۵۰ نفر از مردم فلسطين را به شهادت رساند و حدود دو هزار نفر را مجروح کرد. اين حادثه مقارن با دو مسئله بود. يکي همزمان با روز نکبت بود که چند دهه پيش در چنين روزي قدرت‌هاي بزرگ به حمايت از صهيونيست‌ها پرداختند تا مردم فلسطين را از سرزمين خود آواره کنند و به جاي آنها از گوشه و کنار جهان افرادي را جمع و جور کردند و خانه و کاشانه فلسطيني‌ها را غصب نمودند. حادثه عظيمي‌بود که بيش از دو-سوم مردم فلسطين را از سرزمين آبا و اجدادي خود اخراج کردند و با قتل‌عام کساني که مقاومت کردند، زمينه را براي وارد کردن ديگران فراهم کردند. اين فاجعه تاريخي مبناي تولد اين رژيم نکبت شد که عامل ماجراهاي چند دهه اخير است. وي ادامه داد: ديگر موضوع نيز انتقال سفارت رژيم آمريکا از تل‌آويو به قدس است که روز گذشته به دستور رئيس‌جمهور آمريکا انجام شد. با اينکه تقريبا همه کشورهاي دنيا اين اقدام را محکوم کردند و با اينکه همه مي‌دانند اين اقدام مخالف مصوبات شوراي امنيت و مجمع عمومي‌سازمان ملل است، اما ظاهرا از سالهاي پيش آمريکايي‌ها تصميم گرفتند نهادهاي بين‌المللي را بي‌اعتبار کنند. لاريجاني خاطرنشان کرد: جنايت روز گذشته و کشتار مردم فلسطين صرفا به دليل اينکه اعتراض به چنين اقداماتي کردند ننگ بزرگي براي رژيم صهيونيستي و آمريکاست و در تاريخ خواهد ماند.

وي تصريح کرد: روشن است که اين کشتارها از سر استيصال رژيم صهيونيستي و بيش از آنکه قدرت آنان را نشان دهد، آشفتگي آنها را برملا مي‌کند. راهپيمايي روزهاي گذشته فلسطيني‌ها نشان داد که در جهت احقاق حق خود ايستادند و مقاومت مي‌کنند. اين حرکت جديد در فلسطين اضطراب براي رژيم صهيونيستي ايجاد کرده که دست به اقدامات احمقانه مي‌زند. لاريجاني ادامه داد: در چنين شرايطي آمريکا ادعا مي‌کند بزرگترين معامله قرن را سامان مي‌دهيم. آقاي ترامپ اين بزرگترين معامله قرنِ شما را، فلسطيني‌ها به بزرگترين ننگ تاريخ بدل کردند و با چنين اقدامي‌ملت فلسطين و مسلمانان را متحدتر کرده‌ايد و همين امر عامل اصلي پيروزي آنها خواهد بود. رئيس مجلس شوراي اسلامي‌افزود: ديگر کسي به وعده‌هاي شکلاتي شما وقعي نمي‌نهد. حتي برخي گروه‌هاي فلسطيني که با طرح‌هاي سازش قلابي آمريکا سالياني منتظر حداقل‌هايي براي زندگي خود بودند امروز متوجه شدند راه اصلي احقاق حق فلسطيني‌ها مقاومت است و البته اين بزرگترين دستاورد قرن است که معامله پوشالي قرن آمريکا را به زباله‌دان تاريخ فرستاد.