وقتی دولت‌آبادی تکان می‌دهد‌!

محمدرضا ستوده
آقا یه تکون
آقا دو تکون
آقا گرد و خاکا رو بتکون


***
محمود دولت‌آبادی رقصید. این مهم‌ترین خبر چهار سال اخیر در خاورمیانه است. اگر می‌گفتند سفارت آمریکا از بیت‌المقدس به تل‌آویو برگردانده شده، اگر می‌گفتند بشار اسد از قدرت کناره‌گیری کرده اگر می‌گفتند روحانی و ترامپ سر پل تجریش با هم قرار گذاشته‌اند و با هم روبوسی کرده‌اند راحت‌تر باور می‌کردم تا اینکه محمود دولت‌آبادی در کنسرت گروه لیان رقصیده است. اما مجبورم باور کنم چون فیلمش را دیدم. محمودخان از جایش بلند شد. قسمت‌های پایینی بدنش را تکان داد. کمی بندری رقصید و به سبک بندری‌ها دست زد.
دولت‌آبادی در واقع یک تکه اخم است که یک نویسنده به آن وصل است و رقصیدن دولت‌آبادی مثل این است که پوتین در یک ویدئو قاسم‌آبادی برقصد. به عقیده من این رقص از بعضی از آثار محمودخان دلچسب‌تر بود. من سال‌ها پیش اعلام کردم که ملت ما به شادی و حرکات موزون نیاز مبرم دارد و هر کس به نوبه خود باید در تحقق این مهم گام بردارد‌!
بیایید استایل روشنفکری و متفکرانه را کنار بگذاریم و پا جای پای محمود دولت‌آبادی بگذاریم. از جایمان بلند شویم، خودمان را تکان دهیم تا گردوغبار غم و اندوه از روی مان تکانده شود. فعلا مشخص نیست چه زمانی به آزادی بیان، دموکراسی و آزاداندیشی برسیم. رقصیدن نقد است. همین را بچسبیم تا ببینیم چه می‌شود‌!
هموطن تکون بده..