ورود به سال نو با چشمان باز

کورش شرفشاهي
k.sharafshahi@gmail.com
 
سال 95 با تمام فراز و نشيب‌ها به پايان رسيد و در آستانه ورود به سال 96 هستيم. براي آنکه بتوانيم گامهاي موثري در آينده برداريم لازم است به عملکرد گذشته توجه داشته باشيم.


 بي شک دولت تدبير و اميد گامهاي موثري در عرصه اقتصاد برداشت. حمايت از کارخانه‌هاي بحران زده بزرگترين گام دولت در راستاي اقتصاد مقاومتي بود. دولت
روحاني نسبت به دولت قبل خود، عملکرد قابل قبولي داشت. پيشرفتهاي قابل قبولي در عرصه‌هاي گوناگون داشتيم.
 تورم کاهش چشمگيري داشت و در کنترل قاچاق موفق بوديم. در صنعت نفت توانستيم به جايگاه کشورمان در گذشته نزديک شويم و جهان به خواست ايران احترام گذاشت.
 مسوولان بلند پايه کشورمان به کشورهاي شناخته شده و تاثيرگذار بسياري سفر کردند و بسياري از شخصيتهاي کشورهاي مطرح جهان به ايران سفر کردند و جايگاه ايران را به رسميت شناختند. در بحث مشکلات اجتماعي نيز کارگروهي در اين زمينه تشکيل شد.
بنابراين در همه عرصه‌ها موفق عمل شد. اما در ابتداي سال آينده با آزمون بزرگ انتخابات رياست جمهوري و شوراهاي اسلامي‌شهر و روستا رو به رو هستيم. اگر چه عملکرد حجت الاسلام حسن روحاني نسبت به دولت قبل بسيار بهتر بوده و گمانه زني‌ها حکايت از آن دارد که براي چهار سال ديگر ايشان سکان مديريت قوه مجريه را دردست خواهد گرفت، اما لازم است سخنان همه نامزدها را شنيد و پس از درنظر گرفتن عملکرد دولت تدبير و اميد، به يکي از نامزدها راي داد. اما در مورد انتخابات شهر وروستا بايد با دقت بيشتري عمل کنيم.
بايد مراقب باشيم که چهره‌هاي سرشناس نمي‌تواند ملاک انتخاب باشد. همان طور که در اين شورا خواننده، ورزشکار و هنرمند نتوانست کارايي داشته باشد.
بايد بدانيم که شوراها به افراد کارآمد نياز دارند و هنگامي‌که مي‌خواهيم راي بدهيم، به افرادي راي بدهيم که با چالشهاي شهري به صورت فني آگاهي دارند.