موشک باران رياض


ارتش يمن روز چهارشنبه اعلام کرد که چند فروند موشک بالستيک برکان اچ -2 به سمت اهداف اقتصادي در رياض پايتخت عربستان شليک کرده است.

به گزارش شبکه خبري المسيره يمن، يگان موشکي ارتش يمن با صدور بيانيه‌اي افزود: موشک‌هايي که به بندر الجاف و چند مرکز اقتصادي در رياض شليک کرديم به طور دقيق به اهداف مورد نظر اصابت کرده است.

خبرگزاري رويترز از شنيده شدن صداي چهار انفجار پياپي در رياض خبر داده بود.

يک منبع نظامي‌يمني گفت يگان موشکي اين کشور هم يک فروند موشک بالستيک بدر 1 به اردوگاه دفاع هوايي سعودي در جيزان شليک کرد که دقيقا به هدف اصابت کرد.

حمله موشکي نيروهاي مسلح يمن، به رياض و ديگر شهرهاي عربستان در پاسخ به جنايات ائتلاف متجاوز به يمن در حق مردم بي گناه اين کشور صورت گرفت.

عربستان از روز ششم فروردين سال 94 در قالب ائتلافي از چند کشور عربي و با کمک و چراغ سبز آمريکا، حملات گسترده‌اي را عليه يمن، فقيرترين کشور عربي آغاز کرد تا به بهانه بازگردان عبدربه منصور‌هادي رئيس جمهوري مستعفي اين کشور به قدرت، به اهداف و زيادخواهي‌هاي سياسي خود جامه عمل بپوشاند. تجاوز عربستان به يمن تاکنون منجر به کشته شدن بيش از 14 هزار يمني بي گناه و ويراني اين کشور شده است.

شبکه خبري العربيه مدعي شده است که دفاع هوايي سعودي دو فروند از اين موشک‌هاي بالستيک را رهگيري و منهدم کرده است.

  • درگيري در کابل با کشته شدن مهاجمان پايان يافت

در خبرمنطقه‌ای ديگر مهاجمان انتحاري که چهارشنبه به دو مرکز امنيتي پليس در شهر کابل پايتخت افغانستان حمله کرده بودند پس از چند ساعت درگيري با نيروهاي امنيتي در حوزه‌هاي «13» و «10» کشته شدند و درگيري پايان يافت.

به گزارش ايرنا، حدود ساعت 11 و 30 دقيقه صداي چهار انفجار پي درپي از غرب کابل شنيده شد و دقايقي بعد مشخص شد که مهاجمان انتحاري در حمله‌اي گروهي و برنامه‌ريزي شده با سلاح‌هاي سبک و سنگين به حوزه 13 امنيتي در غرب اين شهر هجوم برده‌اند و نخست يک مهاجم با انفجار جليقه انتحاري خود مقابل ورودي ، راه را براي حمله ديگر مهاجمان گشوده است.

بعد از اين ، ميان نيروهاي پليس و مهاجمان تيراندازي آغاز شد و حدود دو ساعت اين تبادل آتش ادامه داشت تا اين که با کشته شدن آخرين مهاجم اين حمله خاتمه يافت.

«حشمت استانکزي» سخنگوي پليس کابل در اين ارتباط گفت که در حوزه 13 امنيتي دو سرباز پليس کشته و دو تن ديگر زخمي‌شده اند.

«محمد جواد رحيمي» يکي از شاهدان عيني به ايرنا گفت که خود ديده است تعدادي کشته و زخمي‌که اغلب غير نظامي‌بودند در نزديکي مقر پليس در حوزه 13 وجود داشتند و او چند تن از زخمي‌ها را به بيمارستان انتقال داده است.

همچنين حمله‌اي مشابه حوزه 13 با فاصله‌اي چند دقيقه‌اي عليه حوزه 10 پليس در منطقه «شهر نو» واقع در مرکز شهر کابل صورت گرفت که به رغم پايان يافتن آن حمله ، هنوز از تلفات و خسارات‌هاي آن گزارشي منتشر نشده است.

«وحيد مجروح» سخنگوي وزارت بهداشت افغانستان به ايرنا گفت که در حوزه 13 در غرب کابل يک تن کشته و 6 تن ديگر زخمي‌شده‌اند که زخمي‌ها به بيمارستان منتقل شده و تحت درمان هستند و از حوزه دهم پليس نيز دو زخمي‌به بيمارستان انتقال داده اند.

روز گذشته در مجموع هفت مورد صداي انفجار در کابل شنيده شد و پس از آن صداي تيراندازي پراکنده هم در شهر رخ داد و اکنون وضعيت شهر به حالت عادي برگشته است.

ديروز از استان «بادغيس» خبر رسيد که در نزديکي شهر «قلعه نو» مرکز اين استان به يک مرکز ثبت نام از راي دهندگان انتخابات حمله صورت گرفته که در جريان آن شش سرباز کشته و 4 تن ديگر زخمي‌شده اند.

استان بادغيس در ميان دو استان هرات و فارياب در شمال افغانستان قرار دارد و در فارياب درگيري ميان گروه‌هاي طالبان و نيروهاي دولت چند روز است که تداوم دارد.

  • انفجار در دمشق ۲ کشته برجاي گذاشت

خبرگزاري‌ها همچنين اعلام کردند: در اثر انفجار بمب در پايتخت سوريه دو نفر کشته شدند. تلويزيون سوريه در اين مورد گزارش داد: اعلام کرد که در اثر انفجار بمب در منطقه «الميسات» در دمشق پايتخت سوريه حداقل دو نفر کشته و ۱۴ نفر زخمي‌شدند.

همچنين سه شنبه شب گذشته سامانه‌هاي پدافند هوايي سوريه با دو موشک اسرائيلي در نزديکي «الکسوه» در ريف دمشق مقابله کردند.

خبرگزاري رسمي‌سوريه (سانا) گزارش داد سه‌شنبه شب در نتيجه حملات موشکي به منطقه الکسوه در ريف دمشق دو نفر کشته شدند. رسانه‌هاي سوري پيشتر گزارش داده بودند که سامانه‌هاي هوايي سوريه «دو موشک اسرائيلي» را در منطقه الکسوه در ريف جنوب غربي دمشق منهدم کردند.

حمله احتمالي رژيم‌صهيونيستي به جنوب دمشق

همچنين منابع خبري سوريه، از حمله جنگنده رژيم‌صهيونيستي به پايگاه ارتش سوريه در جنوب دمشق خبر داد.

روزنامه الوطن سوريه از حمله احتمالي جنگنده‌هاي رژيم‌صهيونيستي به نزديکي دمشق خبر داد.

پيشتر خبر‌هايي مبني بر شنيده شدن صداي انفجار در جنوب دمشق و نزديک پايگاه ارتش سوريه در اين منطقه، منتشر شده بود.

روزنامه الوطن اعلام کرد که جنگنده‌هاي اسرائيلي اين پايگاه ارتش را هدف قرار دادند.