جمهوری‌اسلامی با رهبری امام(ره)، فداکاری شهدا و جانبازان بر سختی‌ها پیروز شد

روحانی در دیدار با یک جانباز  و خانواده شهیدان پالیزوانی:
جمهوری اسلامی با رهبری امام(ره)، فداکاری شهدا و جانبازان بر سختی‌ها پیروز شد

رئیس جمهوری با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی از مسیر سخت و دشواری عبور کرده است، اظهار داشت: جمهوری اسلامی با رهبری امام(ره) و فداکاری مردم بویژه شهدا و جانبازان از همه سختی‌ها و مسیرهای دشوار با پیروزی عبور کرد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی شامگاه چهارشنبه در ادامه برنامه‌های دیدار صمیمی خود با خانواده معظم شهدا و جانبازان، در دیدار حیدر بنایی جانباز 70 درصد قطع نخاعی انقلاب اسلامی که در سال 1360 و به دست منافقان به درجه جانبازی نائل شده است، با اشاره به اینکه همسران جانبازان بویژه جانبازان قطع نخاعی با رسیدگی به حال همسران جانباز خود فداکاری زیاد و عظیمی انجام می‌دهند، گفت: جانبازان و خانواده معظم آنان مایه افتخار همه ما و نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.


رئیس جمهوری با اشاره به خاطره‌ای که این جانباز انقلاب اسلامی از همراهی‌اش در سال 1360 برای حفاظت از روحانی تعریف کرد، اظهار داشت: این نظام روزهای بسیار سختی را از سر گذرانده و شاید سال 60 یکی از سخت‌ترین این ایام باشد. در آن ایام هم دشمن خارجی به مرزهای ما حمله کرده بود، هم دشمنانی خونخوارتر از داعشیان در داخل، مردم و نظام را آماج شدیدترین حملات تروریستی خود قرار داده بودند و هم در عرصه بین‌المللی، دشمنی و توطئه‌های متعدد و متنوعی متوجه جمهوری اسلامی بود. روحانی افزود: خداوند مقام امام خمینی(ره) را متعالی کند که با رهبری ایشان و فداکاری و پیروی مثال‌زدنی مردم از امام امت، توانستیم از این مسیر سخت عبور کنیم. شهیدان و جانبازان زیادی تقدیم راه استقرار و بقای این انقلاب و نظام شده‌اند تا این جمهوری اسلامی در گذر از این مسیر سخت در برابر همه دشمنان پیروز و سرافراز باشد.
رئیس جمهوری تصریح کرد: امثال شما جانبازانی که بیش از 30 سال سختی‌ها و رنج جانبازی را تحمل کرده‌اید و همسران و خانواده شما فقط با توکل بر خدا و اطمینان از رضایت خداوند و اجر بزرگی که در انتظار شماست، توانسته‌اید این همه سختی را تحمل کنید و از خداوند متعال درخواست می‌کنم که شما را سلامت بدارد و اجر شما و خانواده‌تان را مضاعف گرداند. حیدر بنایی، جانباز 70 درصد قطع نخاعی انقلاب اسلامی، در خرداد سال 1360 زمانی که به عنوان مسئول ستادهای عملیاتی کمیته‌های انقلاب اسلامی انجام وظیفه می‌کرد، توسط تیمی از منافقان کوردل ترور شد. بنایی در دیدار خود با رئیس جمهوری با ذکر خاطره‌ای گفت که وقتی در سال 1360 دکتر روحانی در اثر تصادف به بیمارستان منتقل می‌شوند، او مسئول حفاظت از ایشان بوده است.
 دیدار رئیس جمهوری با خانواده شهیدان پالیزوانی
رئیس جمهوری همچنین چهارشنبه شب با حضور در منزل شهیدان مصطفی، مرتضی و محمد پالیزوانی با مادر و خانواده این شهدای والامقام انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دیدار کرد. روحانی در این دیدار با بیان اینکه زیارت خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران افتخاری بزرگ برای دولتمردان است، گفت: عزت شما بالاترین عزت است و در قلب مردم جایگاهی والا دارید.
رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: اگر فداکاری و ایثارگری و ایستادگی شهدا و رزمندگان نبود، امروز کشور در این جایگاه قرار نداشت و استقلال ما حفظ نمی‌شد. روحانی با اشاره به اینکه امروز هم جوانان و ملت ایران آماده فداکاری و ایثار در مسیر آرمان‌های انقلاب اسلامی هستند، اظهار داشت: یقیناً از همه مشکلات به لطف خدا، برکت خون شهیدان و ایستادگی و فداکاری ملت عبور می‌کنیم.
رئیس جمهوری اظهار امیدواری کرد از برکت خون شهیدان، ثبات و امنیت در منطقه حاکم شده و از ریختن خون مسلمانان جلوگیری شود. مادر و برادر شهیدان پالیزوانی نیز در این دیدار به بیان خاطرات و سجایای اخلاقی این سه شهید والامقام پرداختند.
شهید محمد پالیزوانی در سال ٥٧ در منطقه سرچشمه تهران در تظاهرات علیه رژیم ستمشاهی، شهید مصطفی پالیزوانی در سال ٦٣ در عملیات بدر در منطقه شرق دجله و شهید مرتضی پالیزوانی در سال ٦٥ در منطقه فکه به فیض عظیم شهادت نائل آمدند. شهید محمد همایون تنها داماد این خانواده نیز در سال ٦٥ در جزیره فاو به شهادت رسیده است. در این دیدار که حجت‌الاسلام شهیدی، معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز حضور داشت، روحانی لوح تقدیری به مادر شهیدان پالیزوانی اهدا کرد.
رئیس جمهوری همچنین روز گذشته در پیامی درگذشت الگوی صبر و فداکاری مرحوم حاج حسین علاف، پدر بزرگوار شهیدان والامقام محمد، احمد و خلیل علاف را تسلیت گفت و از خداوند متعال برای آن فقید سعید غفران واسعه و همنشینی با فرزندان شهیدش و برای عموم بازماندگان صبر و اجر مسألت کرد. در این پیام آمده است: «درگذشت الگوی صبر و فداکاری مرحوم حاج حسین علاف، پدر بزرگوار شهیدان والامقام محمد، احمد و خلیل علاف موجب تأثر و تألم خاطر شد.این انسان با تقوی و شریف در پرتو ارادت به ائمه اطهار(ع)، بزرگمردان ایثارگری پرورش داد که در پاسداری از آرمان‌های ایران اسلامی و عرصه دفاع مقدس بر بلندترین قله ارزش‌های معنوی ایستادند.
آن مرحوم پس از شهادت فرزندان دلبند خود نیز، مروج صدیق فرهنگ شهادت و ایثار بود.» روحانی همچنین در پیامی درگذشت حاج رضا فلاوند پدر بزرگوار شهیدان والامقام فرج‌الله، فضل‌الله و ناصر فلاوند را تسلیت و از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم رحمت واسعه و همنشینی با فرزندان شهیدش و برای عموم بازماندگان صبر و اجر مسألت کرد.