اولین آسیایی آقای گل یک لیگ معتبر اروپا

آفتاب یزد: علیرضا جهانبخش هافبک نفوذی و مهاجم تیم ‌ملی ایران دیشب و در آخرین هفته از رقابت های لیگ هلند یک رکورد قاره ای را به نام خود ثبت کرد. این بازیکن تیم‌ملی و باشگاه آلکمار هلند با ثبت سه گل توانست مجموع گل های زده خود را به عدد 21 برساند و به عنوان آقای گل لیگ هلند معرفی شود. این درحالی است که پیش از این هیچ بازیکن آسیایی نتوانسته بود
در یک لیگ معتبر اروپایی به عنوان آقای گلی دست یابد. دیدارهای هفته سی و چهارم و پایانی لیگ فوتبال باشگاه های هلند، دیروز به صورت همزمان برگزار شد و تیم آلکمار در خانه خود برابر زووله به برتری 6 بر صفر دست یافت.
در این دیدار، جهانبخش که فصلی رویایی را در آلکمار داشت، گل های اول، دوم و ششم تیمش را در دقایق 13، 52 و 88 به ثمر رساند تا علاوه بر هتریک در این دیدار، به افتخاری تحسین برانگیز برسد. آقای گل شدن در لیگی که طی ادوار گذشته بازیکنان بزرگی چون «دنیس برکمپ»، «پاتریک کلایورت»، «زلاتان ابراهیموویچ»، «مارکو فان باستن»، «کلاس یان هونتلار»، «لوییس سوارز»، «فن نیستلروی» و «رونالدو» برزیلی در آن به آقای گلی رسیده اند، نشان از اهمیت بالای موفقیت ستاره گیلانی فوتبال ایران دارد. به نظر می رسد حالا کارلوس کی‌روش می تواند تا حدودی خیالش آسوده باشد که دست کم در گروه مرگ جام جهانی یک مهاجم آماده را به همراه خواهد داشت. جام جهانی روسیه می تواند فرصتی کم نظیر برای جهانبخش باشد تا در فصل بعدی لیگ های اروپایی او را در یک تیم سطح اول ببینیم.
با گلزنی های جهانبخش، آلکمار فصل جاری لیگ فوتبال هلند را با 71 امتیاز و ایستادن در رتبه سوم جدول رده بندی به پایان رساند.