خیمه شب بازی نتانیاهو علیه برجام

بسم‌الله الرحمن الرحیم
به فاصله یک هفته مانده تا اظهار نظر ترامپ درباره برجام، دکتر ظریف وزیر امور خارجه دیدگاه‌های برجامی جمهوری اسلامی ایران را یکبار دیگر مورد تاکید قرار داد. رئوس اصلی این مواضع که مبتنی بر حقوق بین‌‌الملل و هنجارهای جهانی است بر استحکام برجام و غیرقابل مذاکره بودن آن و همچنین با تاکید بر الزامات حفظ امنیت ملی ایران تعریف شده است.
صرفنظر از اینکه تصمیم نهائی ترامپ چه باشد، ظریف از طرف‌های اروپائی هم به شدت گلایه کرد و به آنها هشدار داد که برای خوشایند ترامپ، از جیب ملت ایران به آمریکا امتیاز ندهند. وزیر خارجه به صورت مستدل از کارشکنی‌های واشنگتن و نقض مفاد برجام سخن گفت و افزود یگانه راه حفظ و تقویت برجام، انجام تعهدات و وظایف آمریکا در قبال آن است چرا که در غیر این صورت ایران از حق خود برای واکنش آنطور که خود صلاح بداند، استفاده خواهد کرد.
مواضع برجامی ایران در مقیاس جهانی طرفداران و حامیان فراوانی دارد ولی در عین حال کسانی هم هستند که از ابتدا تا انتهای مذاکرات و از نتایج توافق برجام به شدت خشمگین و معترض بودند و با تمامی توان و ظرفیت خود علیه آن سمپاشی و سیاه نمائی کردند و می‌کنند. رژیم اشغالگر صهیونیستی، لابی صهیونیستی ایپک، طیف نومحافظه کاران آمریکا، منافقین و البته برخی عناصر سرخورده و ناراحت داخلی هم در فهرست مخالفین برجام قرار داشتند. از عبرت‌های بزرگ در صحنه سیاسی جهان آنکه تقریباً بدون استثناء هیچ کس یا هیچ کشوری به این فهرست مخالفین ناراحت از برجام اضافه نشده و حتی دلقک بازی‌های بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم نامشروع صهیونیستی هم نتوانسته چیزی را تغییر دهد.


با آنکه نتانیاهو تلاش فشرده‌ای کرد تا بلکه برجام و مواضع متین و منطقی ایران را خدشه‌دار کند و ایران را به دروغ‌گوئی متهم سازد، ولی در مقیاس جهانی هیچکس به جز ترامپ و جان بولتون به این اراجیف تکراری اعتنا نکردند و آنرا اطلاعات سوخته، تکراری و غیرقابل استناد دانستند. نتانیاهو ادعا کرد که شبکه جاسوسی اسرائیل توانسته 50 هزار صفحه اسناد و مدارک مربوط به فعالیت‌های ایران را از درون انبار متروکه‌ای در شورآباد واقع در حومه تهران پیدا کند و شبانه آنها را به اسرائیل منتقل نماید. براساس این گزارش‌ها صهیونیست‌ها این حجم از اسناد ادعائی را 3 ماه پیش به آمریکا و به 3 کشور اروپائی تحویل داده‌اند ولی به علت بی‌اعتنائی مطلق آنها به ناچار به جنجال آفرینی رسانه‌ای متوسل شده‌اند تا بلکه در روزهای قبل از تصمیم ترامپ، کاری از پیش ببرند. آنها که تصاویر تلویزیونی نتانیاهو در زمان اجرای این دلقک بازی‌های رسانه‌ای را دیده اند، بهتر می‌توانند قضاوت کنند که آثار اضطراب و درماندگی در چهره و رفتار نامبرده به وضوح قابل رصد کردن بود.
نکته کلیدی این کشمکش‌های سیاسی – تبلیغاتی صهیونیست‌ها این است که اگر حتی یک صفحه از اطلاعات و اسناد ادعائی، «ارزش اطلاعاتی» داشت و قابل استناد می‌بود، طرف‌های غربی با چنین برخوردی با آن مواجه نمی‌شدند و از به اصطلاح افشاگری‌های به موقع نتانیاهو به گرمی استقبال می‌کردند ولی همین رفتار آنها نشان داد این سندسازی‌های دیگر کسی را در غرب اقناع نمی‌کند و فقط شاید جان بولتون و ترامپ را موقتاً خشنود سازد. شبکه فاسد «بی بی‌سی»، بوق تبلیغاتی دربار بی‌آبروی انگلیس به دفعات سعی کرد با جوسازی رذیلانه علیه وزیر امور خارجه ایران، وی را از زبان خودش و تروریست‌ها و واماندگان سیاسی دروغگو معرفی کند و مرتباً ادعاهای نتانیاهو علیه ایران را نشخوار کند، ولی انگلیس حتی در اروپا هم کاملاً منزوی، منفعل و منفور است و عواقب تلخ برگزیت، انگلیس را به یک کشور دست پنجم تبدیل کرده است.
نباید از نظر دور داشت که چه درباره برجام و چه سایر موارد مرتبط با فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای ایران، این آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است که مرجع محسوب می‌شود.
طبعاً آمریکا و رژیم صهیونیستی در موقعیتی نیستند که تصمیم یا اظهارنظر آنها رسمیت و موضوعیت داشته باشد، به ویژه آنکه آژانس تاکنون ده بار مراتب پایبندی ایران به تعهدات برجامی را تایید کرده است.
باقی می‌ماند عناصری که در داخل، با صهیونیست‌ها و ترامپ و جان بولتون در یک جبهه قرار گرفته‌اند و برای نابودی برجام، لحظه شماری می‌کنند و لحن آنها بعضاً از لحن اسرائیل هم بدتر و گزنده‌تر است. چرا که صهیونیست‌ها و ترامپ از وجود برجام و استحکام آن حرص می‌خورند و خشم خود را هم پنهان نمی‌کنند ولی این افراد برجام را پیشاپیش برباد رفته و نابود شده می‌بینند و می‌خواهند. این اندازه همصدائی با صهیونیست‌ها و دشمنی با منافع ملی، انصافاً شرم آور است، حتی اگر کسانی ساده لوحانه به خیال خودشان از موضع دفاع از منافع ملی با دشمن همراهی و همنوائی کنند.
این پدیده در دنیای سیاست و در مقیاس جهانی حیرت آور و حتی غیرمنتظره است که دشمنان ملتی برای نابودی دستاوردهایش به هر حیله و ابزاری متوسل شوند و احساس درماندگی و ناتوانی کنند ولی در داخل، کسانی باشند که مدعی خیانت و بی‌اعتباری پیشتازان جبهه دفاع از منافع و مصالح کشور شوند و البته به سادگی هم خوش خدمتی به دشمن را توجیه کنند و آنرا عین خدمت معرفی نمایند.
مایک پمپئو وزیرخارجه جدید آمریکا در دوره مذاکرات برجام، ریاست سازمان جاسوسی سیا را برعهده داشت، پس از خروج از سیا در کنگره اعتراف کرد که اساساً ایران هرگز قصد و تصمیمی برای گرایش به تولید سلاح اتمی نداشته است. این اعتراف دیرهنگام آنهم از زبان رئیس سیا هنوز هم ارزش و موضوعیت دارد. چرا که ابعاد دشمنی آمریکا با ایران را نشان می‌دهد و ثابت می‌کند که اصل مواضع واشنگتن در مذاکرات برجام بر روی یک دروغ بزرگ بنا شده بود ولی ایران توانست مواضع متین و منطقی خود را البته در مقیاس برجام و از بین بردن منافع ملی ایران استوار نماید. هرگونه تلاش برای بی‌اعتبار جلوه دادن برجام، همراهی با دلقک بازی‌های نتانیاهو محسوب می‌شود و خیانتی بزرگ را رقم می‌زند.
سایر اخبار این روزنامه
وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد: رشد 47 درصدی تولید فولاد در ایران پیام حضرت آیت‌الله جوادی آملی به کنگره توسعه و تعالی علوم بر پایه عقلانیت وحیانی نتایج رسیدگی به سانحه نفتکش سانچی اعلام شد کشتی چینی مقصر است افشای سند محرمانه عربستان برای تضعیف حزب‌الله درانتخابات لبنان کمیته بین‌المللی صلیب سرخ: یمن از گرسنگی در حال مرگ است چهارمین جلسه دادگاه عوامل توروریستی در مجلس و حرم امام(ره): برنامه ریزی تروریست ها برای عملیات انتحاری در حرم رضوی مرد بحران ها؛ خاطرات سال 1374 آیت‌الله هاشمی رفسنجانی منتشر شد خیمه شب بازی نتانیاهو علیه برجام جهانگیری انتصاب نخست‌وزیر قرقیزستان را تبریک گفت رئیس سازمان مدیریت بحران کشور خبرداد کمک 1350میلیاردی به‌صندوق بیمه کشاورزی برای جبران خسارت‌ سرمازدگی مرحله دوم رتبه بندی معلمان اجرا می‌شود هیات عمومی دیوان عدالت اداری اعلام کرد؛ اخذ عوارض مازاد بر تراکم و تغییر کاربری ممنوع شیخ الازهر: پرونده اختلافات شیعه و اهل سنت باید بسته شود رئیس نهضت سواد آموزی: 27 هزار اتباع خارجی در کلاس‌های سوادآموزی شرکت کردند