رسایی باز هم ردصلاحیت شد

آرمان: رئیس ستاد انتخابات کشور آمار بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس را اعلام کرد. علی‌اصغر احمدی گفت: از مجموع ۲۸۷ نفر که برای انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس ثبت‌نام کردند، ۲۳۶ نفر تایید و ۳۳ نفر رد صلاحیت شده‌اند. وی همچنین افزود: ۱۸ نفر از داوطلبان انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس، انصراف داده‌اند. در این بین قابل‌تامل‌ترین رد صلاحیت مربوط به حمید‌رسایی بود که امید زیادی به ورود به مجلس دهم داشت. رسایی نماینده مجلس نهم بود و برای حضور در مجلس دهم ثبت‌نام کرد اما با عدم تایید صلاحیت از سوی هیات‌ اجرایی مواجه شد. او بیش از سایر دلواپسان به برجام و دستاورد‌های اقتصادی دولت هجمه می‌کند. برخی از کاشناسان سیاسی معتقدند با توجه به پذیرش برجام از سوی آحاد مردم ایران، اگر رسایی هم مانند بسیاری از دلواپسان رد صلاحیت نمی‌شد، باز هم رای لازم را نداشت و نمی‌توانست به مجلس راه پیدا کند. رسایی در مورد ردصلاحیت خود گفت:«ازطرف فرمانداری اصفهان طی نامه مکتوبی به بنده اعلام شد که برای انتخابات میان‌دوره‌ای از اصفهان ردصلاحیت شده‌ام. با توجه به سوابق رفتاری دولت روحانی با منتقدان خود، شنیدن این خبر برایم جای تعجب نداشت و انتطارش را هم داشتم.» رسایی افزود: «یکی از دلایل این تصمیم هیات اجرایی، حکم هیات رسیدگی به تخلفات نهاد ریاست‌جمهوری این دولت مبنی بر پنج سال انفصال از مسئولیت عالی دولتی است که از دوره قبل پیگیر آن بودند و البته هفته قبل توسط دیوان عدالت اداری قوه قضائیه نقض و بنده تبرئه شدم.» رسایی اظهارکرد: «روزگذشته که قصد داشتم این حکم تبرئه را تحویل دفتر فرماندار بدهم، حاضر به پذیرش آن نشدند و وقتی به دبیرخانه فرمانداری رفتم، گفتند که فرماندار دستور داده نامه شما ثبت نشود، در نهایت با اعتراض بنده، نامه تبرئه ثبت شد، اما ظاهرا در هیات اجرایی انتخابات به آن ترتیب اثر داده نشد.»
ممنوعیتی برای فعالیت سیاسی ندارم
مدیر مسئول هفته نامه ۹دی گفت: «دلیل دیگر برای این تصمیم، چند مورد محکومیت‌های مطبوعاتی مربوط به ۹‌دی است که البته در هیچ کدام این موارد، محکومیت موثر قانونی برای بنده وجود ندارد تا موجب ممنوعیت فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی‌ام شود. بنابراین این ردصلاحیت بنده وجهی ندارد و حتما مطابق قانون به هیات نظارت استان و شورای نگهبان اعتراض می‌کنم، اما در نهایت تابع قانون هستم.»
پمپ بنزین آتش نمی‌زنم


رسایی در ادامه افزود:«تصمیم نهایی در انتخابات را هیات‌های نظارت انتخابات که زیر نظر شورای نگهبان است، خواهند گرفت و بنده قبلا هم نشان داده‌ام که اگر چه ردصلاحیت خودم را نادرست می‌دانم، اما هرگز مانند برخی افراد و جریانات سیاسی، در اعتراض به این تصمیمات نه بانک و نه پمب‌ بنزین آتش می‌زنم، نه علیه اصل نظام شعار می‌دهم. مطابق قانون انتخابات تا ۲۰ فروردین هیات‌های نظارت شورای نگهبان، نظر نهایی خود را اعلام می‌کنند.»
همدردی ایمانی با رسایی
محمد ایمانی، فعال سیاسی اصولگرا هم پس از اعلام خبر رد صلاحیت رسایی در کانال تلگرامی خود نوشت: «هیات اجرایی انتخابات ( وابسته به دولت) صلاحیت حمید رسایی نامزد انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس از اصفهان را رد کرد. تصور کنید اگر همین طیف عهده‌دار بررسی صلاحیت‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری بودند، آیا اجازه می‌دادند رقیبی برای روحانی قد علم کند؟ دقیقا به خاطر همین روحیه است که وزیر ارتباطات می‌گوید: هر نامزدی که در انتخابات بیاید، برای تخریب روحانی می‌آید و معاون پارلمانی رئیس‌جمهور تصریح می‌کند: نباید از جهت مجلس برای رئیس‌جمهور دغدغه ایجاد شود. فقط صدای دولت و رئيس‌جمهور باید در مجلس شنیده شود. همین روزها «آشنا» مشاور روحانی برای تک‌تک نامزدهای محتمل خط و نشان می‌کشد که صلاح نیست شما نامزد شوید! زدن و ترور شخصیت تک‌تک نامزد‌های محتمل هم که در دستور کار یگان توپخانه رسانه‌ای این طیف قرار دارد. واقعیت این است که آب نیست وگرنه افراطیون مدعی اعتدال و آزادی، شناگران قابلی در زمینه تمامیت‌خواهی و انحصار هستند.»