تفرقه و كينه‌را كنار بگذاريم

گروه سياسي
آخرين جلسه هيات دولت در سال 95 با گزارش عملكرد دولت در سال 95 و همچنين توصيه‌هاي حسن روحاني براي سال جديد همراه بود. سال 96 سالي است كه قرار است در ماه‌هاي ابتدايي آن دو انتخابات مهم در كشور
برگزار شود.  انتخابات‌هايي كه شايد همان باعث شده باشد تا ديروز حسن روحاني از لزوم محبت و دوستي و برادري و كنار گذاشتن كينه‌ها صحبت كند و بگويد كه:
« لااقل از آغاز سال نو، تفرقه‌ها و انشقاق‌ها و مسائل جناحي را كنار بگذاريم و در اين آغاز سال به فكر وحدت، اتحاد و برادري و منافع ملي و امنيت ملي باشيم.»
در زمينه اقتصاد مقاومتي قد‌م‌هاي خوبي برداشته شده است


روحاني افزود: تحولاتي در زمينه توليد گاز و مواد غذايي شاهد بوديم، همچنين در بخش كشاورزي شاهد رشد خوبي بوديم، در زمينه حمل و نقل، ريلي، جاده‌اي و ناوگان هوايي نيز قدم‌هايي به پيش برداشتيم. رييس دولت تدبير و اميد از ديگر موفقيت‌هاي دولت در سال 95 را در بخش صنعت، گردشگري، منابع آبي، افتتاح سدهاي جديد ذكر كرد و افزود: نيروگاه‌هاي جديدي توانستيم در سال جاري افتتاح كنيم، در مجموع در زمينه زيرساخت‌ها و اقتصادي و توليد حركت بسيار مثبتي داشتيم. روحاني تصريح كرد: سالي كه روزهاي پاياني آن است سال اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل بود كه در زمينه اقتصاد مقاومتي چه در زمينه برنامه‌ريزي براي طرح‌هاي بلندمدت و چه در زمينه طرح‌هاي كوتاه‌مدت قدم‌هاي خوبي برداشته شده است. رييس قوه مجريه تاكيد كرد: در زمينه اقتصاد مقاومتي به مردم گزارش داده خواهد شد كه در اين يك سال چه اقداماتي انجام شده است. روحاني يادآور شد: همين قدر كه اتكاي ما به نفت كمتر و به ماليات بيشتر شده و همين كه صادرات ما بر واردات فزوني گرفته است، همين كه در زمينه رشد اقتصادي قدم‌هاي خوبي امسال برداشتيم، همين كه در صادرات نفت جايگاه گذشته را به دست آورديم، در زمينه حمل و نقل به تدريج مي‌توانيم مشكلات گذشته را پشت سر بگذاريم و قدم‌هاي اوليه خودمان را در سال‌هاي گذشته و به ويژه امسال برداشتيم. وي ادامه داد: در زمينه مسائل اقتصادي و روابط بانكي گشايش‌هايي در سال 95 نسبت به سال گذشته بيشتر شد كه تمامي اين موارد نشانگر اين است كه ما در زمينه اقتصاد مقاومتي، اقدامات خوبي را انجام داده‌ايم كه به اطلاع مردم مي‌رسد. رييس دولت تدبير و اميد اضافه كرد: البته اقتصاد مقاومتي اختصاص به سال 95 ندارد چرا كه اقتصاد مقاومتي به عنوان يك سياست كلي پيش‌روي ما است و بايد آن را ادامه دهيم تا زماني كه به اهداف‌مان دست پيدا كنيم. در واقع يك برنامه هميشگي پيش روي ما به نام اقتصاد مقاومتي است.
نيروهاي امنيتي، انتظامي و نظامي به خوبي از كشور حراست و حفاظت كردند
روحاني، امنيت و آرامش در كشور را يك هدف بسيار مهم براي دولت و نظام عنوان كرد و يادآور شد: در سال جاري توانستيم كشور را از معضلاتي كه امروز منطقه ما گرفتار است مصون بداريم و حفاظت كنيم. وي با بيان اينكه نيروهاي امنيتي و انتظامي، نظامي همه تلاش كردند، گفت: به آنها دست مريزاد مي‌گوييم كه كشور را به خوبي حراست و حفاظت كردند و اين مسير را براي امنيت و ثبات كشور ادامه خواهيم داد. رييس‌جمهوري در بخش ديگر از سخنان خود به اهتمام دولت در مبارزه با آسيب‌هاي اجتماعي در كشور تاكيد كرد و اظهار داشت: يكي از مسائل مهمي كه پيش رو داريم مبارزه با آسيب‌هاي اجتماعي است كه در سال جاري قدم‌هاي خوبي برداشته شده است و رهبر معظم انقلاب هم در اين زمينه اهتمام ويژه‌اي داشتند و جلساتي در محضر ايشان در اين زمينه تشكيل شد. روحاني خاطرنشان كرد: معاونت اجتماعي وزارت كشور براي اينكه بتواند اقدامات بهتري انجام دهد تبديل به سازمان شد، طبق همان جلساتي كه خدمت رهبر معظم انقلاب داشتيم و شوراي اجتماعي كشور با هدايت رياست‌جمهوري شروع به كار كرد براي اينكه بتوانيم با آسيب‌هاي اجتماعي بهتر مقابله كنيم. وي تصريح كرد: مجموعه آمارها نشان مي‌دهد در اين زمينه موفقيت‌هايي داشتيم اگرچه راه طولاني در پيش رو داريم.
تفرقه‌ها، انشقاق‌ها و مسائل جناحي را كنار بگذاريم
رييس قوه مجريه همچنين با يادآوري تعطيلات نوروزي و فرهنگ صله رحم در جامعه ابراز اميدواري كرد: سال جديد سال محبت و دوستي و برادري باشد، كينه‌ها را كنار بگذاريم و لااقل از آغاز سال نو، تفرقه‌ها و انشقاق‌ها و مسائل جناحي را كنار بگذاريم و در اين آغاز سال به فكر وحدت، اتحاد و برادري و منافع ملي و امنيت ملي باشيم. روحاني تصريح كرد: در عيد نوروز بايد همه‌چيز را نو كنيم. اخلاق، رفتار و روابط خود را نو كنيم. وي همچنين ابراز اميدواري كرد: امسال سال انسجام بيشتر اجتماعي باشد و بتوانيم به هم نزديك‌تر شويم. آزمايش‌هاي بزرگي پيش‌رو در سال آينده داريم. با همين وحدت و همبستگي و اخوت مي‌توانيم به اهداف بلند در سال آتي دست پيدا كنيم. وي در ادامه ضمن توصيه هموطنان به رعايت احتياط در سفرهاي نوروزي همچنين از مردم خواست مراقب محيط زيست باشند و سال جديد را با رفتار خوب با محيط زيست شروع كنند.
رييس قوه مجريه يادآور شد: سال گذشته مشكلاتي داشتيم كه گذرانديم؛ مشكلاتي كه بيشتر به مراقبت نكردن از قانون و بي‌احتياطي بود، حوادثي هم داشتيم كه آن حوادث براي ما بسيار تاثرانگيز بود. علاوه بر اين مشكلات طبيعي وجود داشت. رييس‌جمهوري اضافه كرد: ترديدي ندارم مردم ما در زمينه اقتصادي، اجتماعي و امنيتي همان‌طور كه در سال‌هاي گذشته و سالي كه به پايان مي‌رسد در كنار دولت همه دست به دست هم بودند و شاهد اين موفقيت‌ها بوديم در سال آينده با تلاش و كوشش و انسجام و وحدت بيشتر شاهد رشد و شكوفايي بيشتر در اقتصاد باشيم و هم براي رفع مشكلات اجتماعي تلاش بيشتر را انجام دهيم. وي با قدرداني از مسوولان كشور كه در سال گذشته زحمات زيادي كشيدند، ابراز اميدواري كرد: سال 96 سال نشاط و خشنودي و سعادت براي كل مردم ايران در داخل و خارج باشد و بتوانيم به وظايف خودمان عمل كنيم.