هاشمی بر نامزدی مجدد حسن روحانی اصرار داشت

معاون حقوقی رئیس‌جمهور در آخرین روزهای سال 95، در گفت‌وگو با محمدرضا نورمحمدیان، خبرنگار ایسنا، به تحلیل شرایط پیش‌روی رئیس دولت یازدهم در انتخابات 96، تشدید حملات و تخریب‌ها علیه دولت و شخص رئیس‌جمهور در آستانه انتخابات و دیگر مسائل سیاسی روز پرداخته است که گزیده آن را در ادامه می‌خوانید: 
‌آنچه من اطلاع دارم این است که آقای روحانی برای دور آینده هم کاندیدا خواهد بود. ایشان در برخی از جلسات با اعضای دولت و برخی از بزرگان مشورت‌هایی انجام داده‌اند. ان‌شاءالله حتما کاندیدا خواهند بود. 
‌یکی از شخصیت‌هایی که خیلی قبل از دیگران اصرار زیادی نسبت به کاندیداتوری آقای روحانی برای دور دوم ریاست‌جمهوری داشتند، آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی بودند و بر ادامه راه دولت تدبیر و امید تأکید زیادی داشتند. 
‌با استناد به نظرسنجی‌های معتبر و بی‌طرفانه می‌گویم که اقبال جامعه نسبت به آقای روحانی بسیار خوب است و براساس آخرین نظرسنجی‌اي که یکی از مراکز مهم در چند روز اخیر انجام داده است جایگاه و رأی ایشان با اختلافی زیاد نسبت به سایر افرادی که نام آنها این روزها به‌عنوان کاندیدای ریاست‌جمهوری مطرح است، در رتبه اول اقبال عمومی قرار دارد. 


‌روحانی در چهار سال حضور در مسند ریاست‌جمهوری صادقانه برای تحقق وعده‌هایی که به مردم داده بودند با همه وجود در کنار همکاران خود به میدان آمدند و تلاش کردند و با مردم نیز همواره صادقانه‌تر صحبت کردند و اگر در جایی نیاز به عذرخواهی بوده این کار را انجام دادند. 
‌ آنچه از خدمات دولت و اقدامات آقای رئیس‌جمهور به جامعه منعکس شده، به‌مراتب خیلی کمتر از چیزی است که تحقق پیدا کرده است. یکی از دلایل این موضوع نابرابری رسانه‌ای موجود در جامعه است؛ رقبا و مخالفان دولت از امکانات گسترده رسانه‌ای برخوردارند. 
‌تا جایی‌که مطلع هستم، دولت ایران تنها دولتی در دنیاست که رادیو و تلویزیون در اختیار ندارد. حقیقت این است که دوگانگی برخوردها در رسانه ملی فراوان است و مشاهده می‌کنیم که برخورد صداوسیما با دولت‌ها متفاوت است و با دولت آقای روحانی تفاوت ویژه‌تری دارد. 
‌مکررا در صداوسیما و رسانه‌های دیگر گفته می‌شود که ایران در منطقه، امنیت مثال‌زدنی دارد، اما هیچ‌گاه گفته نمی‌شود که تأمین مالی و لجستیک این امنیت را دولت با کمبود‌های مالی خود مدیریت و طراحی کرده است و سایر عزیزان ما آن را اجرا کرده‌اند. 
‌ دولت قبول دارد که در برخی از حوزه‌ها کم‌کاری‌هایی انجام داده است، اما مشکلی که برای انعکاس خدمات خود با آن مواجه است، محدودیت‌های رسانه‌ای است. دولت در برابر رسانه‌های بسیار گسترده رقیب، رسانه‌های محدودی در اختیار دارد؛ صداوسیما نیز در خوش‌بینانه‌ترین حالت در حد یک رسانه رقیب علیه دولت فعالیت کرده است. 
‌ سؤال من این است در صورتی که رقبا مدعی هستند که در نظرسنجی‌هایی که انجام داده‌اند احتمال موفقیت آقای روحانی پایین است دیگر چرا به تخریب ایشان روی آورده‌اند؟ اتفاقا از هفته قبل که نتایج یک نظرسنجی محرمانه، رسمی و قابل استناد منتشر شد، نظرسنجی که حاکی از موفقیت و اختلاف بسیار زیاد رأی روحانی با سایر کاندیداها است، آتش تخریب‌ها پس از مشاهده نتایج نظرسنجی مذکور شدت یافته است. 
‌پیش‌بینی ما این است که جریان تخریبگر برای تخریب شخص آقای روحانی و دولت ایشان تدارک وسیعی دیده است، اما امیدوار هستم که این گروه‌ها به اخلاق و انصاف و قانون بازگردند. 
‌ تجربه نشان داده است که دولت‌ها در ایران همواره دودوره‌ای بوده‌اند و مردم نیز این‌گونه می‌پسندند. 
‌ از نظر من پیروزی در برجام و کار حقوقی این مذاکرات به‌مراتب بسیار بزرگ‌تر از ملی‌شدن صنعت نفت در دوره دکتر مصدق است. پس از فروشستن غبارهای نامهربانی که پس از برجام ایجاد شده‌اند، پیروزی حقوقی برجام در تاریخ ماندگار خواهد شد. 
‌ امیدواریم که آقایان از حرکت‌های تخریبی، ایذایی و اتهام‌افکنی حداقل در آستانه انتخابات دست بردارند. اخیرا هم شیوه‌هایی را پیگیری می‌کنند و در آن نامه‌نگاری‌هایی انجام می‌شود که اتهاماتی را مطرح می‌کنند و خود را در جایگاه طلبکار قرار داده‌اند؛ این افراد بگذارند که دولت به همین منوال که تاکنون با صبر خود مطالبی را مطرح نکرده است از این مسائل عبور کند، چراکه این کارزاری نیست که به‌نفع تخریبگران تمام شود.