دوران بزن دررو گذشته است

مقام معظم رهبري: دوران بزن دررو گذشته است پايگاه اطلاع‌رساني مقام معظم رهبري: حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، مقام معظم رهبري صبح ديروز (دوشنبه) در آستانه روز کار و کارگر، در ديدار هزاران نفر از کارگران و کارآفرينان، اصلي‌ترين طراحي کنوني براي مقابله با نظام جمهوري اسلامي را جنگ اقتصادي دانستند و با تأکيد بر اينکه تنها راه مقابله با اين جنگ، حمايت از کالاي ايراني و تکيه بر توانايي‌ها و ظرفيت‌هاي داخلي و چشم‌ندوختن به بيگانگان است، گفتند: وظيفه دولت و مسئولان، برطرف‌کردن مشکلات و موانع کارآفرينان و کارگران و افزايش ظرفيت توليد واحدهاي توليدي است و وظيفه مردم نيز تصميم و عزم جدي براي خريد کالاي ايراني است.
مقام معظم رهبري همچنين با اشاره به جنگ و ناامني و خونريزي ناشي از حضور آمريكا در منطقه تأکيد کردند: آن کسي که بايد از منطقه غرب آسيا خارج شود، آمريكاست و نه جمهوري اسلامي و همانگونه که چند سال قبل گفتم، دوران «بزن، دررو» تمام شده است.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در اين ديدار با گراميداشت عيد بزرگ نيمه‌شعبان و با تأکيد بر لزوم مغتنم‌شمردن ايام پربرکت و معنوي ماه شعبان، گفتند: نيمه شعبان مظهر اميد به آينده و اميد به وعده تخلف‌ناپذير الهي براي اصلاح نهايي جهان و تغيير شرايط ظالمانه کنوني به‌وسيله حضرت صاحب‌الزمان(عج) است.
ايشان در ادامه، نيروي انساني بخشِ توليد به‌ويژه کارگران را ثروتي عظيم خواندند و افزودند: مهم‌ترين ويژگي نيروي کار در ايران، اين است که هنر و انديشه و انگيزه و خلاقيت او از سطح متوسط جهاني بالاتر است. 


مقام معظم رهبري با اشاره به بازديد چندساعته عصر ديروز خود از نمايشگاه محصولات ايراني در حسينيه امام خميني(ره)، تأکيد کردند: به‌رغم همه فشارها و تحريم‌ها و همه مشکلاتي که مستکبران ايجاد مي‌کنند اما توليدات داخلي که در اين نمايشگاه عرضه شده بود، برجسته و ممتاز بود و بايد در مقابل نيروي کار ايراني سر تعظيم فرود آورد و به همين دليل بايد دست هنرمند کارگر ايراني را که يکي از بهترين کارگران دنياست، بوسيد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: با وجود اين برجستگي و هنرمندي نيروي کار ايراني، اما متأسفانه عده‌اي در داخل، حمايت از کالاي ايراني را يا باور نمي‌کنند يا به آن عمل نمي‌کنند.
ايشان حمايت از کالاي ايراني را به معناي حمايت از نيروي کار و توليد داخل دانستند و خاطرنشان کردند: اين حمايت، همه‌جانبه، و برعهده مسئولان و همچنين مردم است.
مقام معظم رهبري با اشاره به گلايه‌ها و مشکلاتي که از جانب توليدکنندگان و کارگران مطرح مي‌شود، گفتند: وظيفه دولت و مسئولان براي حمايت از کالاي ايراني، برطرف‌کردن کامل موانع همچون مشکلات بيمه، بانکي، مالياتي و کمبود نقدينگي است.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي تأکيد کردند: اگر اين مشکلات برطرف شوند، ديگر شاهد آن نخواهيم بود که کارخانه‌اي با يک سوم ظرفيت خود کار کند زيرا خالي‌بودن ظرفيت يک کارخانه به معناي بي‌کاري متراکم در داخل است.
ايشان با تأکيد بر اينکه حمايت از کالاي ايراني، مانع از بي‌کاري کارگران خواهد شد و زمينه اشتغال جوانان تحصيل‌کرده را نيز در بخش‌هاي مختلف توليد فراهم خواهد کرد، گفتند: وظيفه مردم در حمايت از کالاي ايراني تصميم جدي براي خريد توليدات داخلي است.
مقام معظم رهبري با انتقاد از خريد کالاي خارجي به‌رغم وجود مشابه با‌کيفيت داخلي، افزودند: چرا عده‌اي بر خريد کالاي خارجي اصرار دارند، اين چه بدفهمي و مرضي است؟ همه دستگاه‌هاي دولتي و همچنين همه مردم بايد تصميم بگيرند که از کالاي ايراني استفاده کنند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي يکي از نتايج حمايت از کالاي ايراني را جلوگيري از تبعات اجتماعي، امنيتي و اخلاقي ناشي از بي‌کاري دانستند و خاطرنشان کردند: حمايت از کالاي ايراني، يکي از بهترين و مؤثرترين شيوه‌هاي مقابله با طراحي اقتصادي دشمنان است زيرا آنان متوجه شده‌اند که در جنگ سخت و نظامي به نتيجه نخواهند رسيد.
ايشان افزودند: البته من در چند سال قبل و در زمان رئيس‌جمهور ديگرِ آمريكا که همانند رئيس‌جمهور فعلي بداخلاق و هَجوگو بود، گفتم که دوران «بزن در رو» گذشته است و مي‌دانند که اگر وارد درگيري نظامي با ايران شوند، چند برابر ضربه خواهند خورد.
مقام معظم رهبري خاطرنشان کردند: آنها اکنون تمرکز خود را بر جنگ اقتصادي و جنگ فرهنگي گذاشته‌اند و اتاق جنگ اقتصادي با نظام جمهوري اسلامي، وزارت خزانه‌داري آمريكاست.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تأکيد بر اينکه راه مقابله با جنگ اقتصادي، تکيه بر توانايي‌ها و ظرفيت‌هاي داخلي است، گفتند: من معتقد به قطع ارتباط با دنيا نيستم اما تکيه به بيرون مرزها نيز غلط‌اندر‌غلط است.
ايشان افزودند: ما حتما بايد با هوشياري و زرنگي و جديت با دنيا ارتباط داشته باشيم اما اين را هم بدانيم که دنيا فقط آمريكا و چند کشور اروپايي نيست، دنيا بزرگ است و بايد با کشورهاي مختلف ارتباط داشت. ايشان تأکيد کردند: ارتباط با دنيا به معناي چشم‌دوختن به عنصر خارجي نيست بلکه بايد به نيروي داخلي چشم دوخت.
مقام معظم رهبري خاطرنشان کردند: اگر مردم ببينند که مسئولان اصرار دارند مشکلات را با تکيه بر ظرفيت‌هاي داخلي حل کنند، مشکلات و سختي‌ها را نيز تحمل خواهند کرد، بنابراين مسئولان توجه داشته باشند که نبايد به خارج تکيه کرد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي يکي ديگر از شيوه‌هاي آمريكا براي مقابله با نظام آزادي‌خواه و مستقل جمهوري اسلامي ايران را تحريک برخي دولت‌هاي کم‌فهم منطقه و ايجاد اختلاف و درگيري در درون منطقه دانستند و گفتند: آمريكايي‌ها تلاش دارند تا با تحريک سعودي‌ها و برخي کشورهاي منطقه، آنها را در مقابل جمهوري اسلامي قرار دهند اما اگر آنها عقل داشته باشند نبايد فريب آمريكا را بخورند.
ايشان با تأکيد بر اينکه آمريكايي‌ها مي‌خواهند هزينه مقابله با نظام جمهوري اسلامي و ملت مقتدر ايران را خودشان متحمل نشوند و آن را به دوش برخي دولت‌هاي منطقه بيندازند، افزودند: برخي کشورهاي منطقه بدانند، اگر با جمهوري اسلامي ايران روبه‌رو شوند، قطعا ضربه و شکست مي‌خورند. مقام معظم رهبري با اشاره به ناامني و جنگ و درگيري ناشي از حضور آمريكا در منطقه غرب آسيا تأکيد کردند: به همين دليل بايد پاي آمريكايي‌ها از اين منطقه قطع شود و بايد از منطقه غرب آسيا بيرون بروند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تأکيد بر اينکه آن کسي که بايد از منطقه بيرون برود، آمريكاست و نه جمهوري اسلامي ايران، افزودند: ما اهل اينجا هستيم و خليج‌فارس و غرب آسيا، خانه ماست اما شما، بيگانه و به دنبال اهداف خباثت‌آميز و ايجاد فتنه هستيد. ايشان تأکيد کردند: بدانيد، آمريكا و برخي کشورها نظير آن، پايشان از اين منطقه قطع خواهد شد. مقام معظم رهبري در بخش پاياني سخنان خود به موضوع واردات بي‌رويه و همچنين قاچاق کالا اشاره کردند و گفتند: شکايت و گله بسياري از توليد‌کنندگان و سرمايه‌گذاران و کارگران همين دو موضوع است که دولت، بايد با اين مقوله مقابله کند. پيش از سخنان مقام معظم رهبري، آقاي ربيعي، وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي، با بيان گزارشي از سياست‌ها و اقدامات اين وزارتخانه براي بهبود وضعيت کارگران، ايجاد اشتغال و فقرزدايي، گفت: مي‌توانيم کالاي ايراني را به چنان سطحي از کيفيت و رقابت‌پذيري در دنيا برسانيم که بتواند سهمي شايسته از بازارهاي جهاني را از آن خود کند.
آقاي ربيعي برنامه سال جاري وزارت کار را توسعه امنيت شغلي کارگران و ثبات مشاغل خواند و افزود: با تمام توان براي بهبود سياست‌هاي اشتغال و افزايش قدرت خريد کارگران عمل خواهيم کرد.
بازديد دو‌ونيم‌ساعته مقام معظم رهبري از نمايشگاه کالاي ايراني
مقام معظم رهبري عصر يکشنبه به مدت دوساعت‌و‌نيم از نمايشگاه کالاي ايراني در حسينيه امام خميني(ره) بازديد کردند.
در اين بازديد که آقاي ربيعي، وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي، نيز حضور داشت، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي از ۷۷ غرفه توليدات ايراني در بخش‌هاي مختلف، از جمله لوازم خانگي، نوشت‌افزار، پوشاک و منسوجات، مواد غذايي، دارو و تجهيزات پزشکي، لوازم آرايشي و بهداشتي، وسايل کودک، لوازم خودرو و وسايل صنعتي و ساختماني ديدن کردند و از نزديک در جريان ظرفيت‌ها و توانمندي‌هاي توليدکنندگان، مسائل و دغدغه‌هاي آنان و نيز ميزان استقبال مردم از کالاهاي ايراني قرار گرفتند.
مهم‌ترين دغدغه توليدکنندگان، واردات بي‌رويه و قاچاق بود و درخواست‌ها و پيشنهادهايي درخصوص اصلاح قوانين و حذف موانع در بخش توليد، تقويت حمايت مالي از واحدهاي توليدي و کمک به تبليغ و معرفي کالاي ايراني بيان کردند.
مقام معظم رهبري نيز با تقدير از توليدکنندگان ايراني و تحسين کيفيت محصولات موجود در نمايشگاه، بر لزوم جلوگيري از واردات بي‌رويه و مبارزه با قاچاق تأکيد و دستوراتي براي پيگيري و رسيدگي به مشکلات توليدکنندگان صادر کردند. ايشان از وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي خواستند حل مشکلات منعکس‌شده در اين بازديد را به‌طور جدي در دولت دنبال کند.