وزیر اطلاعات: بیش از دوسوم مبلغ فساد در صندوق فرهنگیان مربوط به قبل از این دولت است

وزیر اطلاعات درباره حواشی اخیر در خصوص حضور دو تابعیتی ها در برخی از دستگاه های دولتی توضیحاتی ارائه  و همچنین با دفاع از دستاورد های برجام تاکید کرد: با توجه به ذخایر کیک زرد کشور اگر توافق هسته ای انجام نمی شد تاسیسات هسته ای تعطیل شده بود .به گزارش ایسنا، حجت الاسلام سید محمود علوی در برنامه گفتگوی ویژه خبری با بیان اینکه  مدیران دوتابعیتی در بین مدیران دولتی نمی‌شناسیم، افزود: پیش‌تر خواسته بودیم که اگر کسی مدیر دوتابعیتی می‌شناسد به ما معرفی کند، حتی یک مورد هم به ما معرفی نشد، تنها یک فرد را می‌شناختیم که بسیار مومن و متدین و فرهیخته و داماد یکی از شخصیت‌های ارزشمند کشور بود ولی چون دوتابعیتی بود ناگزیر از مسئولیتش استعفا داد اما به غیر ایشان مورد دیگری نمی‌شناختیم و نمی‌دانم چرا دوباره این موضوع مطرح می‌شود. وی ادامه داد : برادر عزیزم آقای منتظری دادستان محترم کل کشور نامه‌ای را برای ما فرستادند و اسم 16 نفر از افراد را ذکر کردند که از مدیران دوتابعیتی هستند، ما آن را برای بررسی به بخش کارشناسی کشور فرستادیم، بعد از بررسی ها معلوم شد از این تعداد 2 نفرشان گرین کارت دارند. همان‌طور که می‌دانید گرین کارت، تابعیت نیست و فقط یک اقامت 10 ساله است که با گذرنامه ایرانی تردد می‌کنند.
علوی ادامه داد: از این دو نفر گرین کارتی هم،  یکی بود که چندین سال بود گرین کارتش منقضی شده و دیگر اعتبار نداشت و دیگری هم با وجود اینکه سابقه مدیریت دولتی داشته اما در حال حاضر بازنشسته است و در خارج از کشور زندگی می کند.
بگو مگوی مجری و وزیر اطلاعات روی آنتن تلویزیون
در بخش پایانی برنامه گفت و گوی ویژه خبری، وزیر اطلاعات قصد داشت درباره دستاوردهای برجام و خرید کیک زرد توضیح دهد اما مجری برنامه با این استدلال که درباره انرژی هسته ای و کیک زرد از آقایان صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی و ظریف وزیر امور خارجه دعوت خواهیم کرد از وزیر اطلاعات خواست با توجه به نزدیک بودن به فضای انتخابات و انتظارات مردم به بحث فضای مجازی بپردازد. وزیر اطلاعات در پاسخ به این درخواست مجری اظهار داشت: درباره فضای مجازی هم می‌توانید از آقای واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دعوت کنید. اگر شما مایل نیستید مردم ما برخی چیزها را بدانند ما در خدمت شما هستیم اگر نه، شما اجازه دهید مردم برخی مسائل را بدانند.


اگر توافق نمی شد تاسیسات هسته ای تعطیل شده بود
سپس وی به ادامه سخنان خود درباره واردات  کیک زرد  به عنوان یکی از دستاورد های برجام گفت : پیش از انقلاب 550 تن کیک زرد وارد کشور شد و تا زمانی که دولت یازدهم آغاز به کار کرد 50 تن از این 550 تن باقی مانده بود که خوراک فقط سه ماه  UF6 اصفهان بود.دور زدن تحریم برای تهیه کیک زرد در دولت های نهم و دهم به جایی نرسید و چندین مورد هم که قرار بود بارگیری کنند در هنگام بارگیری لو رفت و نتوانستیم.وی با بیان این‌که «در 10 سال گذشته هم حدود 10 تا 20 تن کیک زرد را در داخل تولید کردیم»، ادامه داد: با راه اندازی تأسیسات اردکان پیش بینی می شود در سال 1396 بین 40 تا 50 تن کیک زرد تولید کنیم. اگر توافق هسته‌ای به سرانجام نمی‌رسید با پایان یافتن 50 تن کیک زرد ذخیره، همه تأسیسات تعطیل می‌شد؛ زیرا سانتریفیوژها قادر به کار نبودند. دولت با علم به این موضوع، فرصت را مغتنم شمرد و با توافق هسته‌ای تاکنون 340 تن کیک زرد خریداری کردیم و سانتریفیوژهایمان در حال چرخش است.
بیش از دو سوم مبلغ فساد در صندوق فرهنگیان مربوط به قبل از این دولت  است
به گزارش ایسنا وزیر اطلاعات  همچنین با اشاره به افزایش شفافیت در مبارزه با مفاسد اقتصادی و همچنین ماجرای فساددر صندوق ذخیره فرهنگیان  گفت: وزارت اطلاعات این موضوع را کشف و متوقف کرده است اما این موضوع مربوط به اکنون نیست.  یکی از ائمه جمعه این موضوع را در مراسم نمازجمعه مطرح کرد که "8 هزار میلیارد تومان پول فرهنگیان را خوردند" در حالی که این رقم 8 هزار میلیارد تومان نیست بلکه 6 هزار و 800 میلیارد تومان است و اصل پول هم حدود 2 تا 3 هزار میلیارد تومان و بقیه، سود و جریمه دیرکرد آن است. عمده این پول از سال های 85 و 86 آغاز شد و تا سال 93 ادامه یافت که آن را کشف و متوقف کردیم. بیش از دو سوم این پول مربوط به قبل از دولت یازدهم است. برای بازگشت حق فرهنگیان، موضوع را از طریق بگیر و ببند حل نکردیم بلکه با راهکارهای عقلایی، افراد را وادار کردیم پول فرهنگیان را برگردانند. تاکنون بیش از 800 میلیارد تومان را به صندوق فرهنگیان برگرداندیم و در حال انجام اقداماتی هستیم تا بقیه آن هم برگردد. علوی گفت: پس از کشف این فساد اقتصادی، برای جلوگیری از آسیب دیدن اعتماد مردم ترجیح دادیم درباره آن سخنی نگوییم اما شخصی همه این موضوع را به دولت یازدهم ربط داد در حالی که شروع این فساد در دولت یازدهم نبود و کشف آن در این دولت بود. اگر این موضوعات را مطرح کنیم می‌گویند چرا از گذشته سیاه‌نمایی می‌کنید و اگر مطرح نکنیم آن را در کاسه ما می‌گذارند. رئیس جمهور از همان روز اول به من گفت بر نزدیک ترین اطرافیان من تا همه مسئولان نظارت کن و نسبت به فساد ذره ای مسامحه نکن و ما هم این گونه عمل کردیم و کشفیات زیاد فساد هم به این علت است.