تكذيب ارتباط «سپاه» با «اسنپ»

«سپاه از اين پروژه حمايت مي‌كند وگرنه اينطور موفق نمي‌شد» سوار هر تاكسي كه شويد اين جمله را در مورد خيلي از پروژه‌ها مي‌شنويد. مهم نيست زمينه فعاليتش چه چيزي باشد، موفقيت شركت چمن‌زني در اصلاح فضاي سبز شهري يا يك پروژه سد‌سازي بزرگ و حتي همين اپليكيشن تاكسي اينترنتي اسنپ كه نزديك به دو سال از فعاليتش مي‌گذرد و توانسته بيشتر از 5 ميليون سفر و 58 هزار كاربر و 28 هزار راننده داشته باشد. اين نظريه مختص راننده‌هاي تاكسي هم نيست و خيلي از مردم آن را استفاده مي‌كنند. مخصوصا وقتي شنيده مي‌شود كه مخالفت‌هاي زيادي با فعاليت اسنپ مخصوصا در شهرهايي غير از تهران صورت گرفته و حتي به دفتر اين اپليكيشن در بعضي شهرها از جمله كرمان حمله شده است اما هنوز كسي نتوانسته جلوي فعاليت‌هاي آن را بگيرد. ممنوعيت استفاده از اپليكيشن مسيرياب «ويز» براي راننده‌هاي اسنپ هم كه از سوي مديران اين شركت ايجاد شد، بر قوت اين گمانه‌زني‌ها افزود اما باز هم كسي با قاطعيت درباره آن حرف نمي‌زد تا اينكه خبري در فضاي مجازي درباره ارتباط مالي سپاه و اسنپ دست‌به‌دست شد، البته اين خبر به دو شكل شنيده مي‌شد، يكي اينكه سپاه اخيرا در اين اپليكيشن سرمايه‌گذاري كرده و ديگر اينكه سپاه از ابتدا مالك اسنپ بوده و حالا مالكيتش علني شده است. سرعت گسترش اين خبر، سخنگوي سپاه پاسداران را وادار به واكنش كرد، سردار رمضان شريف گفت: «به‌رغم برخي شايعات اسنپ هيچ ربطي به سپاه ندارد. براي تنوير افكار عمومي و آگاهي ملت عزيز ايران تاكيد مي‌كنيم، نه‌تنها اسنپ، بلكه هيچ يك از سامانه‌هاي هوشمند حمل و نقل شهري، ارتباطي با سپاه نداشته و ندارند.»
رمضان شريف براي اينكه خيال مردم را بيشتر راحت كند، اضافه كرد: «از آحاد مردم شريف به ويژه رانندگان زحمتكش و اداره‌كنندگان آژانس‌ها كه در ارايه خدمات به شهروندان عزيز با مشكلاتي هم مواجه شده‌اند، انتظار مي‌رود به اين شايعات توجهي نكنند و عوامل آن را كه در تلاش براي تشويش افكار عمومي و تاثيرگذاري بر نگاه جامعه نسبت به سپاه هستند، ناكام گذارند.»
از آن طرف مسوولان اسنپ هم هر گونه ارتباط اقتصادي با سپاه را تكذيب مي‌كنند. شهرام شاهكار كه عنوان كاملش «مدير ارشد اجرايي اسنپ» است در گفت‌وگو با «اعتماد» وابستگي به سپاه را تكذيب مي‌كند.
البته قبلا هم خبرهايي از سرمايه‌گذاري ايرانسل در اسنپ به گوش رسيده بود، مهرماه سال 95 گفته شد كه شركت MTN 20 ميليون يورو به ميزان سرمايه‌گذاري خود در شركت اسنپ و ديگر شركت‌هاي زيرمجموعه گروه اينترنتي ايران، كه اسنپ هم يكي از آنها است، اضافه كرده است. بعد انتشار اين خبر، اسنپ اعلام كرد كه اين افزايش سرمايه با هدف سرعت بخشيدن به رشد اين اپليكيشن و توسعه خدمات آن در ديگر شهرهاي ايران انجام شده است. تكذيب خبر ارتباط سپاه با استارت آپ هايي همچون اسنپ در حالي است كه رسانه هاي اپوزيسيون خارج نشين در اقدامي هماهنگ طي روزهاي اخير براي بد بين سازي افكار عمومي نسبت به سپاه پاسداران انقلاب اسلامي موج خبري/تخريبي پر شدتي را در دستور كار خود قرار دادند. هرچند تقابل سازي ميان شهروندان ايراني با سپاه در دستور كار اتاق فكر خارج نشين سپاه قرار گرفته اما به نظر مي رسد در صورت ادامه اين جنگ رواني،سپاه پاسداران انقلاب اسلامي واكنشي جدي تر را نسبت به اينگونه خبرسازي هاي مجعول نشان خواهد داد.اين همان چيزي است كه از لابلاي اظهارات سخنگوي سپاه كاملا مشهود است.


 
  سردار رمضان‌شريف: به‌رغم برخي شايعات اسنپ هيچ ربطي به سپاه ندارد. براي تنوير افكار عمومي و آگاهي ملت عزيز ايران تاكيد مي‌كنيم، نه‌تنها اسنپ، بلكه هيچ يك از سامانه‌هاي هوشمند حمل و نقل شهري، ارتباطي با سپاه نداشته و ندارند. از آحاد مردم شريف به ويژه رانندگان زحمتكش و اداره‌كنندگان آژانس‌ها كه در ارايه خدمات به شهروندان عزيز با مشكلاتي هم مواجه شده‌اند، انتظار مي‌رود به اين شايعات توجهي نكنند و عوامل آن را كه در تلاش براي تشويش افكار عمومي و تاثيرگذاري بر نگاه جامعه نسبت به سپاه هستند، ناكام گذارند.
تكذيب خبر ارتباط سپاه با استارت آپ هايي همچون اسنپ در حالي است كه رسانه هاي اپوزيسيون خارج نشين در اقدامي هماهنگ طي روزهاي اخير براي بد بين سازي افكار عمومي نسبت به سپاه پاسداران انقلاب اسلامي موج خبري/تخريبي پر شدتي را در دستور كار خود قرار دادند. هرچند تقابل سازي ميان شهروندان ايراني با سپاه در دستور كار اتاق فكر خارج نشين سپاه قرار گرفته اما به نظر مي رسد در صورت ادامه اين جنگ رواني،سپاه پاسداران انقلاب اسلامي واكنشي جدي تر را نسبت به اينگونه خبرسازي هاي مجعول نشان خواهد داد.اين همان چيزي است كه از لابلاي اظهارات سخنگوي سپاه كاملا مشهود است.