از تخریب جنگل اطراف خزرویلا جلوگیری کنید

در بیرون شهر انزلی به سمت رضوانشهر، شهرکی وجود دارد به نام "خزرویلا" که قدمتی حدوداً 50 ساله دارد. در این شهرک همچون شهرک دهکده ساحلی، عده‌ای افراد که عموماً از تمکن بالایی برخوردار هستند دارای ویلا بوده و بعضا در آنجا ساکن می‌باشند.
پس از پیروزی انقلاب شهرک خزرویلا مصادره شد البته مالکیت پلاک‌های بعضی اشخاص محترم شمرده شده اما پلاک‌هایی که متعلق به افراد وابسته به نظام گذشته بودند در اختیار ستاد اجرایی فرمان حضرت امام قرار گرفت.
سایر پلاکها و املاک باقیمانده با کلیه امکانات، تجهیزات، ماشین آلات و پرسنل به بنیاد مستضعفان واگذار گردید.
درجوار این شهرک و بخصوص در مجاورت زمین‌های بنیاد مستضعفان، چندین هکتار زمین که بایر و غالبا پوشیده از جنگل بوده مربوط به عده‌ای از اشخاص می‌باشد. مالکین این زمین‌ها به بهانه کاشت مجددنهال، کلیه درختان تنومند آن منطقه را قطع کردند.


هنگام تردد ماشین‌آلات جهت ریشه کنی درختان وحمل چوب‌های بریده شده، پایه‌های بتنی و سیم خاردارهایی که حایل بین زمین‌های اشخاص و بنیاد بوده را تخریب واز همین مسیر تردد نمودند.
هدف اصلی این افراد نه کاشت مجدد نهال بلکه هموارکردن و در ادامه تفکیک زمین‌ها و تغییر کاربری و نهایتاً ساخت و ساز درآن زمین‌ها می‌باشد. البته در آخرین روزهای سال گذشته تعدادی از اهالی منطقه درنامه‌هایی جداگانه به استاندار و معاونت عمرانی استانداری به اقدام این افراد در قطع درختان اعتراض نموده و خواستار رسیدگی به وضعیت زمین‌های حاشیه شهرک خزرویلا ونیز جلوگیری از قطع درختان شدند.
حفاظت از منابع طبیعی و محیط ‌زیست ایجاب می‌کند مسئولان از قطع شدن درخت‌ها و تخریب جنگل جلوگیری کنند و بیش از این اجازه ضربه وارد شدن به ثروت ملی و هوای سالم منطقه را ندهند.