در پی اختلافات داخلی رهبران مخالفان سوری به صورت گروهی استعفا کردند

شماری از اعضای برجسته ائتلاف مخالفان سوری، به دلیل اختلافات داخلی به صورت گروهی استعفا کردند.
به گزارش روزنامه "رای‌الیوم" چاپ لندن، "جرج صبرا"، "سهیر الاتاسی" و"خالد خوجه" از جمله مخالفان سوری هستند که در واکنش به اختلافات درونی ائتلاف و منحرف شدن آن از اهداف اصلی‌‌اش تصمیم به استعفا گرفته‌اند.
صبرا در صفحه شخصی فیسبوک خود دلیل استعفایش را از سمت رئیس "شورای ملی مخالفان سوری" ناکارامدی ائتلاف و عدول از اهداف اولیه‌اش عنوان کرد.الاتاسی درباره خروجش از ائتلاف مخالفان توئیت کرد: این تصمیم به دلیل شکست ائتلاف در سطح جهانی اتخاذ شد و به نظر می‌آید دیگر امکان ادامه کار در چارچوب این ائتلاف وجود ندارد.
خوجه نیز در بیانیه‌ای علت خروج از ائتلاف مخالفان سوری را همان موارد اعلام شده ازسوی الاتاسی و صبرا اعلام کرد.


منابع خبری مخالفان سوریه به روزنامه "رای الیوم" چاپ لندن گفتند که روزهای آتی شاهد استعفاهای بیشتری خواهیم بود زیرا ائتلاف کمتر به مواضع خود پایبند است. همچنین در انتخابات آتی این ائتلاف سه منصب از آن حذف شده است.
به دنبال استعفاهای جمعی مخالفان سوری، لشکرالمعتصم وابسته به ارتش آزاد اعلام کرد دیگر ائتلاف ملی مخالفان سوری را به رسمیت نمی‌شناسد.
"مصطفی سیجری" رئیس دفتر سیاسی این لشکر در توییتی اعلام کرد این اقدام،به دلیل تداوم مرگ تدریجی ائتلاف، کاهش اعضا وعدم توانایی در تحقق اهدافش صورت گرفت.
"محمد یحیی مکتبی" عضو شورای سیاسی ائتلاف مخالفان سوری گفت: استعفای گروهی اخیر، پیامدهای منفی زیادی بر عملکرد آن می‌گذارد زیرا هیچ سازمانی با چند نفر نمی‌تواند کاری انجام دهد.