همکاری های بین المللی با مسکو ادامه می یابد

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با مولود چاو‌ش اوغلو همتای ترکیه‌‌ای و لاوروف همتای روسیه‌ای خود دیدار و گفت‌وگو کرد.
ظریف در دیدار دوجانبه با سرگئی لاوروف گفت: از حمایت‌های روسیه که بر اساس حقوق بین‌المللی از ایران به خصوص در حمایت از توافق هسته‌ای صورت می‌گیرد خرسندیم و این همکاری‌ها را ادامه خواهیم داد. وی در ادامه افزود: با توجه به اقدامات و پیش‌بینی‌های نامناسبی که برخی از اعضای برجام دارند، گفت‌وگو‌ها و هم‌اندیشی‌های ما بسیار مهم و ارزشمند است. وی در ادامه با بیان اینکه بسیار خوشحالیم که بار دیگر فرصت می‌کنیم در مسکو با دوستان روسی مذاکره و مشورت کنیم، اظهار داشت: مایلم به پوتین، دولت و ملت روسیه به خاطر برگزاری انتخابات خوب، حضور گسترده مردم و پیروزی قاطع تبریک بگویم.
به گزارش ایرنا،وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه در سال‌های گذشته روابط ایران و روسیه در بهترین وضعیت چند دهه گذشته قرار داشته است، یادآور شد: ما مجری تصمیم‌های روسای‌جمهور‌ دو کشور هستیم که جلسات متعددی با یکدیگر داشته و در پی آن مقامات متعدد ایران نیز دیدار و گفت‌وگو کرده‌اند و اقدامات متعددی در حوزه اقتصادی به نفع مردم دو کشور انجام شده است. وزیر ‌خارجه ایران ابراز امیدواری کرد با اتصال سیستم بانکی دو کشور همکاری‌های تجاری، اقتصادی و مالی دو کشور از گذشته بیشتر شود. ظریف افزود: بسیار خوشحالیم که طی چند هفته آینده رسما توافق ایران برای همکاری با پیمان اوراسیا امضا خواهد شد و این همکاری نه تنها با روسیه بلکه با شرکای ما در اوراسیا جدی‌تر می‌شود.
وزیر امور خارجه ایران گفت: ما از اینکه همکاری ایران و روسیه در راستای تقویت صلح و امنیت منطقه‌ای، بین‌المللی و مبارزه با تروریسم گسترش می‌یابد، خرسندیم.وی خاطرنشان کرد: ایران و روسیه در مبارزه با تروریسم همکاری‌های خوبی داشتند که شکست داعش در نتیجه آن بود. ظریف اظهار داشت: ما در روابط چند‌جانبه در روند آستانه نیز توانستیم تنها ابتکار موفق بین‌المللی را همراه با ترکیه کسب کنیم. وی خاطرنشان کرد: همکاری ایران و روسیه برای کسب اطمینان از دریای دوستی ماندن «خزر» بین کشورهای همسایه خیلی مهم است و از این بابت هم خوشحالیم که با شما همکاری می‌کنیم.