بارش باران بهاری سبب سیل و آبگرفتگی معابر در خیابان‌های تبریز شد «تبریز 2018» را آب برد

در حالی که تبریز از چهارشنبه هفته گذشته به طور رسمی به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال 2018 میزبان گردشگران خارجی از چندین کشور جهان بود، بارش‌های سیل آسا، جاری شدن سیلاب و آبگرفتگی معابر در این شهر سبب شد که اقدامات مسئولان شهری برای تجهیز و فراهم کردن زیرساخت‌های عمرانی تبریز زیر سوال رود و عبور و مرور مردم و تردد خودروها در خیابان‌های اصلی شهر را با مشکل مواجه کند.
به گزارش ابتکار،براساس گزارش‌های دریافتی از مناطق مختلف این کلانشهر حاکیست در برخی مناطق، ورود آب به داخل خانه‌ها و مغازه ها زندگی عادی مردم را مختل کرده است. همچنین شدت بارش باران در تبریز به میزانی بود که بیشتر شاهراه‌های ارتباطی با آب‌گرفتگی مواجه شده و عبور و مرور را کند کرده است. معاون خدمات شهری و اجرایی شهرداری تبریز با اشاره به آماده باش کامل نیروهای خدمات شهری در پی وقوع بارندگی و سیلاب شدید در این شهر گفته است: «نیروهای خدمات شهری مناطق دهگانه در تلاشند تا با رفع آبگرفتگی مانع مسدود شدن معابر و بروز هرگونه مشکل در رفت و آمد شهروندان شوند.» برزگر جلالی به شهروندان توصیه کرد با رعایت اصول ایمنی تردد و از سفرهای غیر ضرور خودداری کنند.
نزولات جوی در برخی دیگر از مناطق استان آذربایجان شرقی اما به بارش باران ختم نشده و تصاویر و فیلم‌هایی حکایت از سفید پوش شدن آزاد راه پیامبر اعظم (ص) در محدوده هشترود با تگرگ خبر می‌دهند.
گفتنی است، تبریز از روز چهارشنبه هفته گذشته به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی 2018 میزبان نمایندگانی از کشورهای ترکیه، جمهوری آذربایجان و نخجوان، پاکستان، افغانستان، بنگلادش، اندونزی، عراق، ازبکستان، تاجیکستان، قزاقستان، ارمنستان، بلغارستان و سوئیس بوده است.
شهر تبریز در نهمین اجلاس کارشناسان ارشد و وزیران گردشگری کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی که اول دی ۱۳۹۴ (۲۲ دسامبر ۲۰۱۵) در شهر نیامی پایتخت جمهوری نیجر برگزار شد، از میان رقبایی چون تالینگ در مالزی،‌ پالقا و سیلد در بنگلادش، ماردین در ترکیه و مدینه در عربستان به‌عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۸ برگزیده شد.