عاشقانه‌های پاپ در برج میلاد

شهروند| یک گروه از خواننده‌های پاپ و البته پرمخاطب قرار است در برج میلاد به صورت دسته‌جمعی برنامه اجر ا کند. خبر این کنسرت چندی است روی خروجی رسانه‌ها قرار گرفته و در این بین نام برخی از چهره‌های نام‌آشنا و خوانندگان موسیقی پاپ دیده می‌شود. آن طور که در این خبر حکایت شده، این کنسرت گروهی «عاشقانه‌های پاپ» نام دارد و قرار است سه اجرا در برج میلاد داشته باشد. لیست خوانندگانی که در این کنسرت حضور دارند، نسبت به دیگر کنسرت‌های تک‌نفره و... بلندبالاست. بنابر این خبر، قرار است روزبه نعمت‌اللهی، امیرعباس گلاب، رضا صادقی، حمید حامی، مهدی یراحی و سیامک عباسی روی سن حاضر شوند و برای علاقه‌مندان برنامه اجرا کنند.
یک نمونه منحصربه‌فرد
کنسرت‌ها با این تعداد از خوانندگان هم به صورت زنده خیلی در کشور ما مرسوم نبوده است؛ به همین دلیل آنچه در این کنسرت اهمیت دارد و نظر مخاطبان موسیقی پاپ را جلب کرده (طوری که بلیت دو اجرا تمام شده است) این است که خوانندگان به صورت مشترک برنامه اجرا خواهند کرد! کنسرت «عاشقانه‌های پاپ» با رهبری و تنظیم رضا تاجبخش تدارک دیده شده است و محمدرضا عقیلی هم سرپرست گروه است. این نام‌ها این را می‌گوید که قرار است کنسرتی پر از «نام» داشته باشیم.
پیش از این یک‌بار در زمانی که مرحوم مرتضی پاشایی زنده بود تعدادی از خوانندگان پاپ به صورت مشترک در یک ویدیو حاضر شدند و برنامه ضبط کردند. تقریبا می‌شود گفت با این حجم و تعداد از خوانندگان کاری به صورتی زنده و مشترک انجام نشده است و این کنسرت پرتعداد از خوانندگان پاپ را می‌توان نخستین نمونه آن دانست؛ البته تا جایی که ما در یاد داریم. نمونه دیگر هم ویدیو‌های دسته‌جمعی است که در خارج از کشور تولیدشده و به‌ویژه در قدیم به مناسبت‌هایی مانند عید نوروز منتشر می‌شد.


البته پیش از این خوانندگان پاپ چند باری برنامه‌های مشترک زنده، روی سن، انجام داده‌اند. برخی از این برنامه‌ها به‌طور معمول با همراهی یک خواننده گمنام و یک خواننده پرآوازه برگزار شده و معمول این است که چنین کنسرت‌هایی برای حمایت از خواننده کمتر شناخته‌شده‌ برگزار می‌شود؛ اما این کنسرت جمعی که تقریبا می‌شود گفت نخستین نمونه، منظور با این تعداد خوانندگان صاحب‌نام، است، شاید به همین دلیل در زمان 15 روز مانده به اجرا با استقبال خوبی مواجه شده است.
نخستین نمونه چهارتایی
اردیبهشت 95 هم یک کنسرت مشترک با حضور چهار ستاره موسیقی پاپ ایران البته در آلمان و شهر «اوبرهاوزن» برگزار شد. در آن کنسرت، محمد اصفهانی، بنیامین، محمد علیزاده و شهرام شکوهی روی صحنه رفتند تا نخستین کنسرت خواننده‌های داخل ایران در این شهر روی صحنه برود. یکی از ویژگی‌های آن کنسرت این بود که تا آن زمان، هیچ خواننده مجاز داخلی و ایرانی در سالن محل برنامه، اجرایی نداشته است.
کیش هم که به‌عنوان مرکز کارهای عجیب‌وغریب فرهنگی معروف است، البته کنسرت مشترک داشته، اما هیچ وقت این کنسرت‌ها تا این تعداد خواننده صاحب‌نام را در خود جای نداده بود. جالب این است مجموعه‌ای که قرار است این برنامه را اجرا کند، چندی است کارهای خاصی در برنامه دارد.
زمستان 1395 ناگاه خبری منتشر شد که این شرکت قرار است با «محمدرضا گلزار» برنامه اجرا کند. بلافاصله بعد از انتشار این خبر، روابط عمومی شرکت با تایید آن گفت: محمدرضا گلزار به‌تازگی قرارداد جدیدی با شرکت ما امضا کرده که به موجب آن نخستین کنسرت مستقل خودش را به‌عنوان خواننده در تهران برگزار خواهد کرد. او گفته بود به محض نهایی‌شدن برنامه‌ها و صدور مجوزهای آن، اطلاعات و جزییات بیشتری را در این‌باره منتشر خواهیم کرد.
محمدرضا گلزار هم پس از انتشار این خبر، در صفحه شخصی اینستاگرام خود نوشت: همکاری من با موسسه «اکسیر نوین» به مدیریت دوست خوبم محمدرضا خانزاده آغاز شده است و به‌زودی تاریخ کنسرت تهران را اعلام می‌کنم.
چند سوال
این‌که کارهای تازه و نو در زمینه موسیقی انجام شود، به‌طور قطع خوب است، اما احتمالا برای انجام هر کار خوبی هم سوالاتی وجود خواهد داشت. سوال این است که وقتی نام هر کدام از این خوانندگان و سابقه کنسرت‌های آنها را بررسی کنید، خواهید دید به تنهایی می‌توانند مخاطبان زیادی را به سالن‌های موسیقی بکشانند، اما حالا چه الزامی پیش آمده است که باید 6خواننده در کنار هم روی سن قرار بگیرند و بخشی از ملت هم افسوس این را بخورند که چرا نتوانستند به این کنسرت بروند؟