سرنوشت یک امانت

شهروند| رئیس جمعیت هلال‌احمر از اهدای کمک‌های مردمی به زلزله‌زدگان در آستانه نیمه‌شعبان و پیش از فرارسیدن ماه مبارک خبر داد. علی‌اصغر پیوندی، رئیس جمعیت هلال‌احمر با انتشار یادداشتی کوتاه در فضای مجازی از ارسال بخش عمده‌ای از کمک‌های مردمی به زلزله‌زدگان کرمانشاه در آستانه نیمه‌شعبان و پیش از فرارسیدن ماه مبارک خبر داد.
پیوندی در این یادداشتی کوتاه عنوان کرده است: «در این ایام مبارک و پیش از ماه میهمانی خدا، به رسم امانت و به پاس اعتماد ملت شریف ایران، بخش عمده‌ای از کمک‌های مردمی به زلزله‌زدگان کرمانشاه تقدیم ‌می‌شود». بنا به گفته رئیس جمعیت هلال‌احمر جزییات این خبر به‌ زودی اطلاع‌رسانی می‌شود.
میزان کمک‌های نقدی مردم نوعدوست ایران در زلزله کرمانشاه که به حساب‌های جمعیت هلال‌احمر واریز شده است، حدود ۶۳‌میلیارد تومان بوده است. پیش از این نیز، به حدود 30‌هزار خانوار زلزله‌زده براساس آمار بنیاد مسکن، عیدی 300‌هزار تومانی تعلق گرفت، همچنین از منابع هلال‌احمر هم به یک‌هزار و 800خانوار زلزله‌زده کرمانی نیز عیدی 300‌هزار تومانی اهدا شد. بخشی از این مبلغ نیز به عنوان کمک‌مالی‌ به خانواده‌هایی که عزیزی را از دست داده‌اند یا بعد از زلزله صاحب فرزند شده‌اند؛ پرداخت شده است. همچنین مقرر شده است، بخش زیادی از این کمک‌ها نیز برای تهیه لوازم اساسی منزل همچون یخچال و کولر هزینه شود.
به‌ گزارش «شهروند» خدمات جمعیت هلال‌احمر در زلزله کرمانشاه ازجمله تغذیه و اسکان اضطراری طی یک‌ماه‌ونیم تا دوماه اول پس از وقوع دنبال شد. درحال حاضر نیز با توجه به نیاز مردم مصیبت‌دیده کرمانشاه به حمایت‌های روانی، جمعیت هلال‌احمر در کنار سایر ارگان‌های دخیل در منطقه حضور داشته و بنا به گفته مسئولان این جمعیت تا زمانی که زلزله‌زدگان به زندگی عادی خود بازگردند؛ جمعیت هلال‌احمر در کنار مردم زلزله‌زده خواهد ماند.