آغاز محاکمه عوامل گروهک تروریستی داعش در حمله به مجلس و حرم امام(ره)


به گزارش میزان، در این جلسه که به ریاست قاضی صلواتی و با حضور مستشاران موکلین و نماینده دادستان به‌ صورت علنی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران برگزار شد، نماینده دادستان تهران با قرائت کیفرخواست 8 تن از متهمان گفت: با توجه به گزارش وزارت اطلاعات و تحقیقات و محتویات پرونده برای نامبردگان‌اشد مجازات مورد تقاضا است.
وی افزود: کیفرخواست سایر متهمین در سایر جلسات و با حضور آنها قرائت خواهد شد.
مطابق کیفرخواست قرائت شده «س.م» یکی از متهمان در سال ۹۴ از کشور خارج شده و به داعش پیوسته است و در سال ۹۶ با سلاح و مهمات جنگی در حالی که کمربند انتحاری به خود بسته بوده است وارد کشور می‌شود.علت عدم همکاری مستقیم و اعزام نشدن «س.م» برای انجام عملیات تروریستی در حرم مطهر امام(ره) و مجلس شورای اسلامی هماهنگی برای انجام عملیات‌های دیگر بوده است.
در بین اتهامات متهمین اتهاماتی همچون خرید، حمل و نگهداری سلاح جنگی سبک، نیمه سنگین و سنگین نیز وجود دارد.


تمامی متهمین حاضر در دادگاه در بازه زمانی ۱۷ خرداد ۹۶ تا سوم تیر ۹۶ بازداشت شده‌اند.
در ادامه قاضی صلواتی گفت: در حال حاضر ۸ نفر از ۲۶ نفر متهمین این پرونده در جلسه حاضر هستند که فعلا به اتهامات این ۸ نفر رسیدگی می‌شود.
درخواست خانواده شهدا
برای‌ اشد مجازات متهمان
پس از آنکه رئیس‌شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران از خانواده شهدای مجلس خواست در صورت تمایل در جایگاه حاضر شده و مطالب خود را عنوان کنند، برادر شهید جواد تیموری(از نیروهای سپاه حفاظت مجلس) در جایگاه حاضرشد و گفت: من از طرف خانواده خودم و خانواده دیگر شهدا از همه دستگاه‌ها به خصوص دستگاه قضایی بابت برگزاری این جلسه محاکمه تشکر می‌کنم.وی افزود: درخواستی که ما داریم این است که برای این متهمین‌اشد مجازات درنظر گرفته شود، چون اگر این افراد با تیم تروریستی اصلی همراهی نمی‌کردند این اتفاق صورت نمی‌گرفت.برادر شهید تیموری گفت: پدر و مادر من هنوز هم شب‌ها و روز‌ها درحال‌گریه و زاری هستند. برادر من در حالی به شهادت رسید که زبانش روزه بود.وی خطاب به متهمین حاضر در جلسه گفت: شما چگونه مسلمانی هستید که به دیگر مسلمانان رحم نمی‌کنید و آنها را می‌کشید، آیا مسلمان باید مسلمان را بکشد؟ برادر شهید تیموری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از اینجا می‌خواهم از مسئولان ذی ربط درخواست کنم که مسئله امنیت کشور را جدی بگیرند و با افرادی که این اقدامات را انجام می‌دهند با جدیت برخورد کنند.
در ادامه دختر شهید زارع در جایگاه حاضر شده و گفت: آقای قاضی من هم تقاضای‌اشد مجازات را برای این متهمین دارم.  وی گفت: پدر من جانباز بوده و برای این کشور خونش ریخته شده است و لذا نباید با کوتاهی وسهل انگاری خون او پایمال شود.
در پایان قاضی صلواتی با ختم این جلسه گفت: پرونده ۲۶ متهم دارد که کیفرخواست بقیه اعضای گروه نیز در جلسات دیگر و با حضور متهمان و وکلایشان قرائت خواهد شد و فردا (امروز) جلسه رسیدگی به اتهامات اولین متهم پرونده برگزار خواهد شد.