ضرب و شتم معلم خوزستانی با پنجه بوکس!

آرمان: رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: «ولی یکی از دانش آموزان در حمیدیه با ورود بدون اجازه به کلاس درس یکی از همکاران فرهنگی ما را مورد ضرب و شتم قرار داد.» همچنین معاون‌حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش‌و‌پرورش از بازداشت ضارب این معلم خبر داد. در این سال‌ها فیلم‌ها و تصاویر متعددی را در ارتباط با ضرب و شتم دانش‌آموزان توسط معلمان دیده و شنیده‌ایم، اما خبرهای زیادی از ضرب و شتم معلم توسط دانش‌آموز یا ولی او به گوش ما نمی‌رسد. اخیرا اخباری مبنی بر درگیری دانش‌آموز با مدیر مدرسه به رسانه‌ها رسید. مساله ضرب و شتم معلم خوزستانی اکنون به یکی از پر‌بازدیدترین اخبار روز تبدیل شده است. این معلم در حال‌حاضر تحت مداوا قرار دارد و ضارب او نیز دستگیر شده است. در هر صورت به‌دلیل کثرت اینگونه اتفاقات در نظام آموزش و پرورش به‌نظر می‌رسد باید تمهیداتی اندیشیده شود تا معلمان و دانش‌آموزان هر دو را از ناامنی و تهدیدات جانی در امان نگاه دارد. قانونی که براساس آن معلم نتواند با هرگونه رفتارهای خشونت‌آمیز با دانش‌آموزان برخورد کند و در مقابل دانش آموز نیز جرات برخورد فیزیکی و جسارت زدن خسارت جانی به معلم را نداشته باشد. در واقع به‌نظر می‌رسد باید قوانین را در زمینه حفاظت اعضای آموزشی از قبیل معلم و دانش‌آموز در مدارس قوی‌تر و از سوی دیگر فضای مدارس را نیز برای هر دو قشر معلم و دانش‌آموز با یکدیگر صمیمی‌ترین کنیم، تا دیگر شاهد تکرار اینگونه صحنه‌های خشن در مدارس نباشیم. کلید گمشده در این میان ایجاد رفاقت و صمیمت بیشتر میان دانش‌آموزان و معلم است تا بتوانند در محیطی امن و آرام به فراگیری علم بپردازند. اینکه هر یک از اعضای اصلی نظام آموزشی در کشور امنیت جانی یا مالی در مدارس نداشته باشند و گاهی دچار بیم جان شوند، بیش از هر چیز به نظام آموزش و پرورش کشور ضربات بسیار مهلکی را وارد می‌کند و بس!
ضرب ‌و شتم دبیر فیزیک
رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش‌وپرورش خوزستان اظهار کرد: ولی یکی از دانش‌آموزان در حمیدیه با ورود بدون اجازه به کلاس درس یکی از همکاران فرهنگی ما را مورد ضرب و شتم قرار داد. بابک نوری‌زاده با اظهار تاسف از ضرب و شتم دبیر فیزیک توسط ولی دانش آموز در حمیدیه گفت: متاسفانه روز چهارشنبه در پی تاخیر یکی از دانش‌آموزان روستای دهکده حمیدیه همکارمان آقای جرفی دانش‌آموز را به دفتر راهنمایی می‌کند که پس از تماس او با اولیای خود، پدر او بدون هماهنگی و اطلاع مسئولان مدرسه به کلاس درس معلم مراجعه کرده و او را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهد. او گفت: دقایقی پس از این اتفاق واحد حراست، ارزیابی عملکرد و حقوقی منطقه در محل حاضر شده و به تنظیم شکواییه‌ای علیه ضارب اقدام می‌کنند و پیگیری‌ها در این خصوص هنوز ادامه دارد. نوری‌زاده گفت: ما در اداره کل آموزش و پرورش خوزستان از طریق مراجع قضائی با جدیت هرچه تمام پیگیر این اتفاق ناگوار تا حصول نتیجه هستیم و امیدواریم پس از این شاهد چنین وقایع تاسف باری نباشیم. معلم مضروب دانشجوی پزشکی دانشگاه جندی شاهپور اهواز است.
ورود غیرقانونی به محیط آموزشی جرم است


معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش از بازداشت ضارب معلم خوزستانی خبر داد. یوسف نجفی در این‌باره گفت: با پیگیری های این وزارتخانه و همکاران استانی و منطقه و با جدیت و همکاری دادستان حمیدیه، از محل اختفای این ضارب با خبر شده و صبح جمعه او را بازداشت کردند. او در ادامه افزود: در این مورد از همان دقایق اولیه وقوع حادثه، مدیرمدرسه و آموزش و پرورش منطقه، ضمن اطلاع به نیروهای انتظامی و قضائی از طریق واحدحقوقی استان و منطقه شکایت لازم را از دوجنبه خصوصی و عمومی به عمل آورد.  مصدوم کردن معلم در حین تدریس و سرکلاس درس نه‌تنها دارای جنبه خصوصی است بلکه واجد وصف مجرمانه عمومی نیز است و مجازات شدید‌تری به‌دنبال دارد و حتی گذشت شاکی خصوصی مانع مجازات مجرم نمی شود. نجفی ضمن تشکر از عوامل نیرو های انتظامی و اطلاعاتی استان و منطقه ابراز امیدواری کرد که با همکاری خوب دادستانی حمیدیه، روند رسیدگی به این جرم تسریع و پرونده جهت دادرسی به دادگاه ارسال شود. او گفت: وزیر آموزش و پرورش به‌طور موکد پیگیر این پرونده هستند و پیگیری این پرونده به‌طور ویژه در دستور کار معاونت حقوقی وزارتخانه است.
واکنش وزیر آموزش و پرورش
وزیر آموزش و پرورش با ابراز تاسف از ضرب و شتم یک معلم توسط والدین دانش‌آموزی در حمیدیه به معاونت حقوقی آموزش و پرورش، دستور پیگیری قضائی این حادثه را داد. سید محمد بطحایی در صفحه شخصی خود گفت: بسیار متاسفم که در آستانه هفته تکریم تلاش‌ها و فداکاری‌های معلمان صبور، شاهد بروز چنین اتفاقات ناگواری هستیم. او افزود: به معاونت حقوقی دستور پیگیری و حمایت همه‌جانبه قضائی دادم و شخصا موضوع را دنبال می‌کنم. به هیچ‌فردی اجازه کوچک‌ترین تعرض و بی‌احترامی به همکارانم را نمی‌دهم.
حمله ضارب با پنجه بوکس
مدیر مدرسه در حمیدیه خوزستان نوشت؛ در 15 فروردین دانش آموز توسط دبیر به‌علت بی‌‌‌نظمی هل داده می شود و زمین می خورد. طی این حادثه دانش‌آموز از ناحیه دست راست مصدوم می شود. موسی سعیدی گفت: طبق قانون دبیر خاطی به بازرسی معرفی و طی جلسه‌ای که با ولی و دبیر انجام می‌شود، مصالحه صورت می گیرد. روز چهارشنبه دبیر به دانش آموز اجازه ورود به کلاس نمی دهد که بعد از دقایقی ولی دانش آموز با سه تن ناشناس به مدرسه می آید و مباشرت به فحاشی و درگیری فیزیکی می‌کنند. در این بین ضارب با پنجه بوکس دبیر را از ناحیه بینی مصدوم و متواری می شود.