نخستین نشست ائتلاف 1+21 اصلاح‌طلبان با حضور دبیران کل احزاب و متخصصین مدیریت شهری

دبیر کمیته انتخابات شورای هماهنگی احزاب اصلاح‌طلب درباره وضعیت فعلی و مهمترین رویکردهای این شورا گفت: حضور افراد متخصص مدیریت شهری از اولویت‌های مهم شورای هماهنگی احزاب اصلاح‌طلب است.
وی افزود همانطور که می‌دانید احزاب ابزار استقرار حکومت مردم بر مردم و بهترین عرصه رقابت قانونمند شهروندان برای در دست گرفتن مدیریت کلان جامعه هستند، اهمیت احزاب و نقش آن‌ها در توسعه سیاسی جامعه نیازمند تاکید و تکرار نیست. در حال حاضر شورای هماهنگی احزاب اصلاح‌طلب تنها نهادی است که سیاست‌ورزی را در بستر صحیح و قانونی خود که همان احزاب و تشکل‌های شناسنامه‌دار هستند قرار داده است و با رویکرد حزبی به بهترین وجه از ظرفیت احزاب موثر و توانمند اصلاح‌طلب و همفکر بهره می‌گیرد.
هم‌اکنون جلسات کمیته انتخابات این نهاد هر هفته با ریاست دکتر رهامی و با حضور دبیران کل احزاب اصلاح‌طلب عضو شورا برگزار می‌شود.
شایان ذکر است شورای هماهنگی احزاب اصلاح‌طلب متشکل از مجمع نیروهای خط امام، حزب مردم‌سالاری، حزب اراده ملت، حزب وحدت و همکاری ملی، حزب آزادی، حزب همبستگی دانش‌آموختگان ایران(هدی)، مجمع اسلامی کارمندان خط امام، مجمع ایثارگران انقلاب اسلامی، کانون همبستگی فرهنگیان، جمعیت ایران فردا، جمعیت نواندیشان سبز، کانون ولی‌عصر، جمعیت زنان انقلاب اسلامی، مجمع مشارکت اسلامی جوانان، جمیعت حقوقدانان مدافع حقوق بشر، جمعیت طرفداران نظم و قانون، کانون فارغ‌التحصیلان آذربایجان غربی و... است.


آرش حبیبی در ادامه اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و با توجه به نزدیک شدن به انتخابات شوراها، مهمترین ضرورت ورود افراد با تجربه، مسوولیت‌پذیر و متخصص مدیریت شهری به شوراهاست. شوراها به مجموعه‌ای از نیروهای متخصص در زمینه‌های مرتبط با تخصص‌های مختلف مدیریت شهری و آگاه و صاحب‌نظر در حوزه سیاسی و اجتماعی نیاز دارد.  متخصص بودن صرف یا سیاسی بودن صرف هیچ یک برای شکل‌گیری شورای کارآمد کافی نیست. مهمترین راهبرد شورای هماهنگی استفاده موثر از زمان باقی‌مانده در جهت روشنگری با هدف تاثیرگذاری بر شهروندان به منظور اجتناب از فرصت‌سوزی است.
لذا با توجه به شاخص مهم تخصص‌گرایی در حوزه مدیریت شهری اولا از همه کسانی که پتانسیل لازم برای ورود به شوراها را دارند اعم از متخصصین و نخبگان تقاضا داریم در این انتخابات حضور فعالانه‌تری داشته باشند.
در راستای هم‌اندیشی بیشتر نخستین نشست شورای هماهنگی احزاب اصلاح‌طلب و متخصصین مدیریت شهری تحت عنوان «ائتلاف 1+21 اصلاح‌طلبان» با حضور دبیران کل احزاب و متخصصین مدیریت شهری روز پنجشنبه 26 اسفند ساعت 10 تا 12 در محل دبیرخانه واقع در فلسطین شمالی برگزار خواهد شد.
شایان ذکر است: در این نشست چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب همچون حجت‌الاسلام هادی خامنه‌ای، حجت‌الاسلام منتجب‌نیا، دکتر کواکبیان، دکتر حکیمی‌پور، مهندس غریبانی، دکتر راه‌چمنی و حجت‌الاسلام دکتر رهامی و... حضور خواهند داشت.